15.4. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Wolfgang Dürheimer se vrací na pozici šéfa Bentley

Wolfgang Dürheimer se vrací na pozici šéfa Bentley

Bývalý šéf vývoje v Audi Wolfgang Dürheimer se vrací do Crewe. Ve vedení Bentley již působil mezi lety 2011 a 2012.

Automobilka Bentley po roce a půl opět mění svého generálního ředitele. Na tuto pozici se vrací Wolfgang Dürheimer, kterého v této funkci nahradil v září 2012 Wolfgang Schreiber. K výměně ředitelů dojde 1. června 2014.

Dürheimer se zároveň stane prezidentem Bugatti, v této funkci rovněž nahradí Schreibera. Zároveň bude tento 55letý manažer v rámci koncernu VW Group zodpovědný za trhy v USA a Číně.

Odcházející šéf Bentley nadále zůstává v koncernu VW Group, byť zatím není jasné, jaké funkce se ujme. Během svého působení u britského výrobce byl nicméně úspěšný. Bentley loni dosáhlo rekordních prodejů i zisků, když zákazníkům předalo 10.120 aut, o 19 procent více než v roce 2012. Zisk značky meziročně vzrostl o bezmála 67 procent na 167,7 milionu eur (4,6 miliardy korun).

Dürheimer začínal svou profesní kariéru v roce 1986 u automobilky BMW, v roce 1999 nastoupil k Porsche. Zde se v roce 2001 stal členem představenstva odpovědným za vývoj a výzkum, měl tak podíl na vývoji SUV Cayenne nebo luxusního modelu Panamera. Díky těmto vozům Porsche výrazně expandovalo, tyto zkušenosti nyní může využít u Bentley, které rovněž chce začít prodávat SUV.

Naposledy se Dürheimer staral o motosport koncernu VW Group. Předtím byl členem představenstva u Audi, kde byl zodpovědný za technický vývoj, z této pozice byl ale odvolán k 1. září 2013. Údajně kvůli tomu, že se mu nepovedlo dotáhnout do konce projekty elektromobilů – A1 e-tron a R8 e-tron a že si nedokázal poradit s komplexností značky. Ve funkci šéfa technického vývoje Audi nahradil Dürheimera Ulrich Hackenberg.

Psali jsme: Audi vyhodilo šéfa technického vývoje Wolfganga Dürheimera

Schreiber je obecně ceněn pro svoje úspěchy na poli techniky. Mezi lety 1996 a 2003 se staral o vývoj převodovek v koncernu VW Group, jeho hlavním přínosem byla dvouspojková převodovka DSG. Poté šéfoval vývoji Bugatti Veyron. Před příchodem k Bentley v roce 2012 byl tento aktuálně 56letý manažer od roku 2010 členem představenstva Volkswagen Commercial Vehicles zodpovědným za vývoj užitkových vozů této značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

Turci oznámili konec operace v Sýrii Turci oznámili konec operace v Sýrii

Turecko dokončilo svou vojenskou operaci na severu Sýrie,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…