15.4. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Wolfgang Dürheimer se vrací na pozici šéfa Bentley

Wolfgang Dürheimer se vrací na pozici šéfa Bentley

Bývalý šéf vývoje v Audi Wolfgang Dürheimer se vrací do Crewe. Ve vedení Bentley již působil mezi lety 2011 a 2012.

Automobilka Bentley po roce a půl opět mění svého generálního ředitele. Na tuto pozici se vrací Wolfgang Dürheimer, kterého v této funkci nahradil v září 2012 Wolfgang Schreiber. K výměně ředitelů dojde 1. června 2014.

Dürheimer se zároveň stane prezidentem Bugatti, v této funkci rovněž nahradí Schreibera. Zároveň bude tento 55letý manažer v rámci koncernu VW Group zodpovědný za trhy v USA a Číně.

Odcházející šéf Bentley nadále zůstává v koncernu VW Group, byť zatím není jasné, jaké funkce se ujme. Během svého působení u britského výrobce byl nicméně úspěšný. Bentley loni dosáhlo rekordních prodejů i zisků, když zákazníkům předalo 10.120 aut, o 19 procent více než v roce 2012. Zisk značky meziročně vzrostl o bezmála 67 procent na 167,7 milionu eur (4,6 miliardy korun).

Dürheimer začínal svou profesní kariéru v roce 1986 u automobilky BMW, v roce 1999 nastoupil k Porsche. Zde se v roce 2001 stal členem představenstva odpovědným za vývoj a výzkum, měl tak podíl na vývoji SUV Cayenne nebo luxusního modelu Panamera. Díky těmto vozům Porsche výrazně expandovalo, tyto zkušenosti nyní může využít u Bentley, které rovněž chce začít prodávat SUV.

Naposledy se Dürheimer staral o motosport koncernu VW Group. Předtím byl členem představenstva u Audi, kde byl zodpovědný za technický vývoj, z této pozice byl ale odvolán k 1. září 2013. Údajně kvůli tomu, že se mu nepovedlo dotáhnout do konce projekty elektromobilů – A1 e-tron a R8 e-tron a že si nedokázal poradit s komplexností značky. Ve funkci šéfa technického vývoje Audi nahradil Dürheimera Ulrich Hackenberg.

Psali jsme: Audi vyhodilo šéfa technického vývoje Wolfganga Dürheimera

Schreiber je obecně ceněn pro svoje úspěchy na poli techniky. Mezi lety 1996 a 2003 se staral o vývoj převodovek v koncernu VW Group, jeho hlavním přínosem byla dvouspojková převodovka DSG. Poté šéfoval vývoji Bugatti Veyron. Před příchodem k Bentley v roce 2012 byl tento aktuálně 56letý manažer od roku 2010 členem představenstva Volkswagen Commercial Vehicles zodpovědným za vývoj užitkových vozů této značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 

Štítky Bentley

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň porazila Brno

SESTŘIHY: Olomouc se vrátila před Spartu, Plzeň…

Fotbalisté Sparty ve 25. kole HET ligy zdolali i díky parádní trefě Nicolae Stanciua Jablonec 2:0. Na třetím…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…