reklama


27.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Potvrzeno: Audi končí v Le Mans. Zaměří se na elektrické formule

 

Čtyři kruhy mění svoji závodní strategii. Z diesel-elektrických hybridních speciálů pro vytrvalostní série se zaměří na elektrické monoposty.

Audi, nejúspěšnější značka ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, potvrzuje konec v šampionátu vytrvalostních závodů. Předseda představenstva ingolstadtské automobilky Rupert Stadler to potvrdil v proslovu před 300 zaměstnanců závodní divize.

Čtyři kruhy ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, skončí už na konci letošní sezony. To je poněkud překvapení, protože se spekulovalo o tom, že se Audi legendárního závodu naposledy zúčastní v příštím roce.

Místo vytrvalostních závodů se Audi nyní zaměří na sérii elektrických monopostů Formule E. V ní je zastoupena již dnes jako sponzor stáje Team ABT Schaeffler Audi Sport, od sezony 2017/2018 chce provozovat vlastní tým.

„Jak naše sériová auta budou stále více elektrická, budou muset být elektrická i naše závodní auta,“ vysvětluje Stadler s tím, že Audi chce zůstat technickým průkopníkem, což se odráží i v mottu „náskok díky technice.“

K tématu: Audi zvažuje konec v Le Mans. Má několik dobrých důvodů

Jelikož chce automobilka být ve Formuli E konkurenceschopná, závodní divize vloží veškeré síly do vývoje pro tento šampionát. Z toho důvodu končí v sérii FIA WEC, aby na práce měla dostatek času i lidí. Zákulisní informace ale hovoří o tom, že hlavním důvodem je snaha o snížení nákladů v důsledku skandálu Dieselgate.

Konec v Le Mans a zaměření se na Formuli E nakonec neznamená, že by se Audi vzdalo i dalších závodních aktivit. Čtyři kruhy nadále zůstanou v seriálu cestovních vozů DTM, kde nasazují speciál RS 5 DTM. V minulosti se přitom spekulovalo o tom, že i v tomto šampionátu skončí. Audi navíc zvažuje, že by posílilo svoji účast ve stále úspěšnějším mezinárodním šampionátu v rallyecrossu. V něm dnes podporuje stáj EKS, která nasazuje speciál Audi S1 EKS RX quattro.

Psali jsme: Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

Účast Audi v Le Mans byla velice úspěšná. Ingolstadtská značka byla v tomto závodě aktivní 18 let, během nichž dokázala třináctkrát vyhrát. Navíc se ukázala jako technický průkopník, v roce 2006 její speciál R10 TDI jako první v historii vyhrál s turbodieselem pod kapotou, v roce 2012 se zase model R18 e-tron quattro vyhrál jako první hybrid.
Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama