Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: Audi končí v Le Mans. Zaměří se na elektrické formule

David Bureš
Diskuze (4)
Čtyři kruhy mění svoji závodní strategii. Z diesel-elektrických hybridních speciálů pro vytrvalostní série se zaměří na elektrické monoposty.

Audi, nejúspěšnější značka ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, potvrzuje konec v šampionátu vytrvalostních závodů. Předseda představenstva ingolstadtské automobilky Rupert Stadler to potvrdil v proslovu před 300 zaměstnanců závodní divize.

Čtyři kruhy ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, skončí už na konci letošní sezony. To je poněkud překvapení, protože se spekulovalo o tom, že se Audi legendárního závodu naposledy zúčastní v příštím roce.

Místo vytrvalostních závodů se Audi nyní zaměří na sérii elektrických monopostů Formule E. V ní je zastoupena již dnes jako sponzor stáje Team ABT Schaeffler Audi Sport, od sezony 2017/2018 chce provozovat vlastní tým.

„Jak naše sériová auta budou stále více elektrická, budou muset být elektrická i naše závodní auta,“ vysvětluje Stadler s tím, že Audi chce zůstat technickým průkopníkem, což se odráží i v mottu „náskok díky technice.“

Jelikož chce automobilka být ve Formuli E konkurenceschopná, závodní divize vloží veškeré síly do vývoje pro tento šampionát. Z toho důvodu končí v sérii FIA WEC, aby na práce měla dostatek času i lidí. Zákulisní informace ale hovoří o tom, že hlavním důvodem je snaha o snížení nákladů v důsledku skandálu Dieselgate.

Konec v Le Mans a zaměření se na Formuli E nakonec neznamená, že by se Audi vzdalo i dalších závodních aktivit. Čtyři kruhy nadále zůstanou v seriálu cestovních vozů DTM, kde nasazují speciál RS 5 DTM. V minulosti se přitom spekulovalo o tom, že i v tomto šampionátu skončí. Audi navíc zvažuje, že by posílilo svoji účast ve stále úspěšnějším mezinárodním šampionátu v rallyecrossu. V něm dnes podporuje stáj EKS, která nasazuje speciál Audi S1 EKS RX quattro.

Účast Audi v Le Mans byla velice úspěšná. Ingolstadtská značka byla v tomto závodě aktivní 18 let, během nichž dokázala třináctkrát vyhrát. Navíc se ukázala jako technický průkopník, v roce 2006 její speciál R10 TDI jako první v historii vyhrál s turbodieselem pod kapotou, v roce 2012 se zase model R18 e-tron quattro vyhrál jako první hybrid.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - white label
27. 10. 2016 18:22
Re: Není divu
Přesně tak, ale vysvětlovat to Há klubu je jen pověstné"házení perel sviním"... ;-)
Avatar - white label
27. 10. 2016 18:20
Re: Není divu
Nekecej, Honda jde do LM... >:D

P.S. Fakt si zakomplexovaný chudák, hoden maximálně tak lítosti...? :*)
27. 10. 2016 18:11
Re: Není divu
Však také Audi chtělo přejít na zážehové motory. Už před lety Baretzky říkal, že se ještě bude chtít vrátit k zážehovým (dělal motor i pro starou R8; myslím placku z 90. let), a myslím doslova řekl, udělat pro ně, co udělali pro TDI. Bohužel přednost dostalo Porsche a u Audi utřeli nudli. Mít tam dva týmy je luxus a proč pokračovat, když jsou v nevýhodě. Jinak vyrovnané by být neměly, dnes by měl zážehový hybrid vycházet jako optimální koncept (bylo to tak už v době, kdy do hry vstoupilo Porsche).
Avatar - TeeJay
27. 10. 2016 12:42
Není divu
V Le Mans už jsou vyrovnané podmínky závodění a přibyla konkurence, to pochopitelně na*ere. Je na čase se vrhnout tam, kde konkurence není. :yes: