27.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Potvrzeno: Audi končí v Le Mans. Zaměří se na elektrické formule

 

Čtyři kruhy mění svoji závodní strategii. Z diesel-elektrických hybridních speciálů pro vytrvalostní série se zaměří na elektrické monoposty.

Audi, nejúspěšnější značka ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, potvrzuje konec v šampionátu vytrvalostních závodů. Předseda představenstva ingolstadtské automobilky Rupert Stadler to potvrdil v proslovu před 300 zaměstnanců závodní divize.

Čtyři kruhy ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, skončí už na konci letošní sezony. To je poněkud překvapení, protože se spekulovalo o tom, že se Audi legendárního závodu naposledy zúčastní v příštím roce.

Místo vytrvalostních závodů se Audi nyní zaměří na sérii elektrických monopostů Formule E. V ní je zastoupena již dnes jako sponzor stáje Team ABT Schaeffler Audi Sport, od sezony 2017/2018 chce provozovat vlastní tým.

„Jak naše sériová auta budou stále více elektrická, budou muset být elektrická i naše závodní auta,“ vysvětluje Stadler s tím, že Audi chce zůstat technickým průkopníkem, což se odráží i v mottu „náskok díky technice.“

K tématu: Audi zvažuje konec v Le Mans. Má několik dobrých důvodů

Jelikož chce automobilka být ve Formuli E konkurenceschopná, závodní divize vloží veškeré síly do vývoje pro tento šampionát. Z toho důvodu končí v sérii FIA WEC, aby na práce měla dostatek času i lidí. Zákulisní informace ale hovoří o tom, že hlavním důvodem je snaha o snížení nákladů v důsledku skandálu Dieselgate.

Konec v Le Mans a zaměření se na Formuli E nakonec neznamená, že by se Audi vzdalo i dalších závodních aktivit. Čtyři kruhy nadále zůstanou v seriálu cestovních vozů DTM, kde nasazují speciál RS 5 DTM. V minulosti se přitom spekulovalo o tom, že i v tomto šampionátu skončí. Audi navíc zvažuje, že by posílilo svoji účast ve stále úspěšnějším mezinárodním šampionátu v rallyecrossu. V něm dnes podporuje stáj EKS, která nasazuje speciál Audi S1 EKS RX quattro.

Psali jsme: Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

Účast Audi v Le Mans byla velice úspěšná. Ingolstadtská značka byla v tomto závodě aktivní 18 let, během nichž dokázala třináctkrát vyhrát. Navíc se ukázala jako technický průkopník, v roce 2006 její speciál R10 TDI jako první v historii vyhrál s turbodieselem pod kapotou, v roce 2012 se zase model R18 e-tron quattro vyhrál jako první hybrid.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd

Japonská automobilka Nissan Motor Co představila…

Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci

Byla to ostuda. Na hokejové čtvrtfinále Česko–USA přišlo…

Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO

Banky, poskytovatelé platebních služeb, právní kanceláře,…

Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou

Pražský dopravní podnik (DPP) postupně vymění v metru…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 





 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř rozhodl za 27 vteřin

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř…

Čeští hokejisté se v olympijském semifinále v Pchjongčchangu statečně bili s výběrem Ruska, ale na postup mezi…

Dvě medaile z Her? Patříme do světové špičky, můžeme být hrdí, říká Rybář

Dvě medaile z Her? Patříme do světové špičky, můžeme…

PŘÍMO Z KOREJE | Po stojce Jaroslava Soukupa jen na střelnici lámal rukama. „To je škoda, to je taková škoda,“…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…