27.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Potvrzeno: Audi končí v Le Mans. Zaměří se na elektrické formule

 

Čtyři kruhy mění svoji závodní strategii. Z diesel-elektrických hybridních speciálů pro vytrvalostní série se zaměří na elektrické monoposty.

Audi, nejúspěšnější značka ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, potvrzuje konec v šampionátu vytrvalostních závodů. Předseda představenstva ingolstadtské automobilky Rupert Stadler to potvrdil v proslovu před 300 zaměstnanců závodní divize.

Čtyři kruhy ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, skončí už na konci letošní sezony. To je poněkud překvapení, protože se spekulovalo o tom, že se Audi legendárního závodu naposledy zúčastní v příštím roce.

Místo vytrvalostních závodů se Audi nyní zaměří na sérii elektrických monopostů Formule E. V ní je zastoupena již dnes jako sponzor stáje Team ABT Schaeffler Audi Sport, od sezony 2017/2018 chce provozovat vlastní tým.

„Jak naše sériová auta budou stále více elektrická, budou muset být elektrická i naše závodní auta,“ vysvětluje Stadler s tím, že Audi chce zůstat technickým průkopníkem, což se odráží i v mottu „náskok díky technice.“

K tématu: Audi zvažuje konec v Le Mans. Má několik dobrých důvodů

Jelikož chce automobilka být ve Formuli E konkurenceschopná, závodní divize vloží veškeré síly do vývoje pro tento šampionát. Z toho důvodu končí v sérii FIA WEC, aby na práce měla dostatek času i lidí. Zákulisní informace ale hovoří o tom, že hlavním důvodem je snaha o snížení nákladů v důsledku skandálu Dieselgate.

Konec v Le Mans a zaměření se na Formuli E nakonec neznamená, že by se Audi vzdalo i dalších závodních aktivit. Čtyři kruhy nadále zůstanou v seriálu cestovních vozů DTM, kde nasazují speciál RS 5 DTM. V minulosti se přitom spekulovalo o tom, že i v tomto šampionátu skončí. Audi navíc zvažuje, že by posílilo svoji účast ve stále úspěšnějším mezinárodním šampionátu v rallyecrossu. V něm dnes podporuje stáj EKS, která nasazuje speciál Audi S1 EKS RX quattro.

Psali jsme: Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

Účast Audi v Le Mans byla velice úspěšná. Ingolstadtská značka byla v tomto závodě aktivní 18 let, během nichž dokázala třináctkrát vyhrát. Navíc se ukázala jako technický průkopník, v roce 2006 její speciál R10 TDI jako první v historii vyhrál s turbodieselem pod kapotou, v roce 2012 se zase model R18 e-tron quattro vyhrál jako první hybrid.
Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 






 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Včera

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví, Zbrojovka v problémech

CELÝ SESTŘIH: Jihlava – Brno 3:0. Domácí slaví,…

Fotbalisté Jihlavy porazili v 26. ligovém kole Brno 3:0. Vysočina rozhodla o výhře třemi góly v druhém poločase,…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…