27.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Potvrzeno: Audi končí v Le Mans. Zaměří se na elektrické formule

 

Čtyři kruhy mění svoji závodní strategii. Z diesel-elektrických hybridních speciálů pro vytrvalostní série se zaměří na elektrické monoposty.

Audi, nejúspěšnější značka ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, potvrzuje konec v šampionátu vytrvalostních závodů. Předseda představenstva ingolstadtské automobilky Rupert Stadler to potvrdil v proslovu před 300 zaměstnanců závodní divize.

Čtyři kruhy ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, skončí už na konci letošní sezony. To je poněkud překvapení, protože se spekulovalo o tom, že se Audi legendárního závodu naposledy zúčastní v příštím roce.

Místo vytrvalostních závodů se Audi nyní zaměří na sérii elektrických monopostů Formule E. V ní je zastoupena již dnes jako sponzor stáje Team ABT Schaeffler Audi Sport, od sezony 2017/2018 chce provozovat vlastní tým.

„Jak naše sériová auta budou stále více elektrická, budou muset být elektrická i naše závodní auta,“ vysvětluje Stadler s tím, že Audi chce zůstat technickým průkopníkem, což se odráží i v mottu „náskok díky technice.“

K tématu: Audi zvažuje konec v Le Mans. Má několik dobrých důvodů

Jelikož chce automobilka být ve Formuli E konkurenceschopná, závodní divize vloží veškeré síly do vývoje pro tento šampionát. Z toho důvodu končí v sérii FIA WEC, aby na práce měla dostatek času i lidí. Zákulisní informace ale hovoří o tom, že hlavním důvodem je snaha o snížení nákladů v důsledku skandálu Dieselgate.

Konec v Le Mans a zaměření se na Formuli E nakonec neznamená, že by se Audi vzdalo i dalších závodních aktivit. Čtyři kruhy nadále zůstanou v seriálu cestovních vozů DTM, kde nasazují speciál RS 5 DTM. V minulosti se přitom spekulovalo o tom, že i v tomto šampionátu skončí. Audi navíc zvažuje, že by posílilo svoji účast ve stále úspěšnějším mezinárodním šampionátu v rallyecrossu. V něm dnes podporuje stáj EKS, která nasazuje speciál Audi S1 EKS RX quattro.

Psali jsme: Formule 1? Ne! Audi míří do Formule E

Účast Audi v Le Mans byla velice úspěšná. Ingolstadtská značka byla v tomto závodě aktivní 18 let, během nichž dokázala třináctkrát vyhrát. Navíc se ukázala jako technický průkopník, v roce 2006 její speciál R10 TDI jako první v historii vyhrál s turbodieselem pod kapotou, v roce 2012 se zase model R18 e-tron quattro vyhrál jako první hybrid.
Spolupracujeme s TipCars.com
Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 





 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Včera

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset týmů, Everton propadl

SOUHRN EL: Kromě Plzně postoupilo dalších deset…

SOUHRN | Celkem jedenáct týmů si dnes zajistilo postup do vyřazovací části fotbalové Evropské ligy. Ve skupině…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…