De Tomaso Mangusta z roku 1969 v neuvěřitelně dobré kondici čeká na nového majitele

 

Společnost Streetside Classics má ve své nabídce jedinečný exemplář De Tomaso Mangusta, který měl doposud jen dva majitele a neujel od opuštění mateřské automobilky ani 15.000 kilometrů.

De Tomaso Mangusta, jehož premiéra se odehrála na turínském autosalonu v roce 1966, představuje první model své značky, který se dostal do širšího povědomí veřejnosti a zároveň zaznamenal jistý obchodní úspěch.

Pod ladnými tvary dvoumístného kupé s rozvorem náprav 2500 mm, délkou 4275 mm, šířkou 1830 mm a výškou jen 1100 mm je podepsán Giorgetto Giugiaro, který tehdy pracoval ve studiu Ghia. Vůz s elegantní siluetou dodnes přitahuje pozornost především díky svým plynulým liniím i netradičnímu přístupu k motorovému prostoru křídlovými dveřmi.

Mangusta s motorem Ford 289 o objemu 4,7 litru a výkonu 228 kW (310 k) byla určena především pro evropský trh, zatímco na severoamerický trh mířily vozy s motorem Ford 302 o objemu 5,0 l a výkonu 165 kW (224 k). Standardem byla pětistupňová manuální převodovka a dvoumístné kupé bylo údajně možné rozjet až na 250 km/h, i když většinou je uváděna maximální rychlost kolem 210 km/h.

Automobilka De Tomaso vyrobila v letech 1967 až 1971 celkem 401 vozů Mangusta, z nichž zamířilo na evropský trh 150 exemplářů a zbývající automobily byla určeny pro severoamerický trh.

Veterán.Auto.CZ: De Tomaso Mangusta: Americká síla s italským švihem

Společnost Streetside Classics s hlavním sídlem v severoamerickém Charlotte má ve své nabídce přes osmdesát klasických, exkluzivních a sportovních vozů, mezi nimiž vyniká nádherné zlaté kupé De Tomaso Mangusta z roku 1969 nejen díky svému vzhledu či exkluzivitě zajištěné vznikem pouze čtyř stovek zástupců tohoto modelu.

Tento konkrétní exemplář s motorem Ford 302, v jehož výbavě nechybí elektrické ovládání oken, autorádio a klimatizace, totiž zaujme i svou historii a skutečností, že má najeto pouze 8.783 mil (14.135 km).

První majitel si toto De Tomaso Mangusta pořídil v roce 1969 v Kalifornii, ale již v roce následujícím jej od něj získal majitel druhý a doposud vlastně poslední, který je přemístil na Floridu. Během sedmdesátých let byl italské kupé s americkým srdcem poměrně šetrně používáno v běžném provozu a to až do roku 1979, kdy bylo uskladněno na delší dobu.

Z místa svého odpočinku se vůz dostal až v roce 2016. Následovala důkladná renovace, která jej vrátila do kondice, v níž může opět na běžné silnice. Při renovaci se přitom jednalo především o oživení mechanických částí, zatímco například lak karoserie nebo kožené čalounění sedadel i koberce jsou původní.

Nádherný supersport z konce šedesátých let dvacátého století je nyní na prodej ve floridské pobočce společnosti Streetside Classics a zájemce o něj si musí připravit 299.995 amerických dolarů (zhruba 6.300.000 Kč).

To nejlepší od mrtvých značek: De Tomaso – Úspěch se smutným koncem

Video

Foto a video: Streetside Classics

Spolupracujeme s TipCars.com
Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009 Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009

Britské podniky jsou ohledně svých vyhlídek…

Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

 
Zdroj: Streetside Classics

Štítky Detomaso Video Sportovní Kupé

 

Přidat názorDiskuse: De Tomaso Mangusta z roku 1969 v…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 





 
Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Dnes 09:51

Osamostatněná sportovní divize Seatu chystá celou záplavu modelů. Důležitou roli budou hrát také SUV.




Blesk.cz

Češka (21) v Dublinu vypadla z okna hotelu, který vlastní Bono z U2: Je v kritickém stavu

Češka (21) v Dublinu vypadla z okna hotelu, který…

V ohrožení života se nachází Češka (21), která minulý týden vypadla z okna hotelu v Dublinu. Nehodě předcházel…

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k okukování celoročně!

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k…

Výstava Voayer celoročně? Pořadatel nahých výstav Mário Petreje už nechce pořádat jen několikadenní zážitkovou…

 

iSport.cz

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to nějaké zakleté

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to…

Nedobytná tvrz. Liberečtí Bílí Tygři na domácím ledě, stejně jako v předešlých sezonách, válí. Z úvodních deseti…

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě vyhrál na body

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Výhra na body! Karlosi Vémolovi se nepodařilo ukončit francouzského soupeře Moiseho Rimbona…

 

Reflex.cz

Babišismus obnažil své slabiny. Jeho oponenti ale také

Babišismus obnažil své slabiny. Jeho oponenti ale také

Uplynulý týden byl z hlediska politiky jakýkoliv než nudný. Překvapivý, turbulentní, dramatický, likvidační...…

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš…

Už už to vypadalo, že se Jan Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví – aneb pokus…