Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso: Slavnou značku chce oživit bývalý manažer Fiatu

Diskuze (3)
Bývalý manažer Fiatu Gian Mario Rossignolo chce oživit slavnou italskou značku De Tomaso. Ročně má vyrábět 8 tisíc aut a první model se představí už na ženevském autosalonu v roce 2011.

Gian Mario Rossignolo, kterému je 79 let, zakoupil práva na značku De Tomaso tento měsíc u konkurzního soudu. Italský manažer je spojený především s koncernem Fiat, kde pracoval 22 let, mimo jiné mezi roky 1977 a 1979 jako ředitel značky Lancia. O vlastní projekt sportovního auta se pokoušel už před dvěma lety, kdy neúspěšně bojoval s Fiatem o odkoupení výrobního závodu Bertone. Předtím společně s Audi zkoušel oživit Isotta Fraschnini, koncept z roku 1996 se ale do výroby nedostal.

Oživený De Tomaso se bude podle předběžných dohod vyrábět v jedné ze tří továren Pininfarina. Rossignolo má od karosárny přislíbeno, že si bude moci pronajmout závod v Grugliasco na západním okrají Turína. Rozeběhnutí výroby si vyžádá investici ve výši 116 milionů Euro a staronová automobilka má zaměstnávat 900 osob.

Plánovaná produkce bude 8000 aut ročně, které chce Rossignolo rovnoměrně rozvrhnout mezi tři různé modely – crossover (3000 ks), luxusní sedan (3000 ks) a sportovní kupé (2000 ks). První z této trojice se představí už za rok, na jarním autosalonu v Ženevě 2011. Základem všech modelů bude inovativní hliníková platforma Univis, jejíž vývoj a uplatnění Rossignolo intenzivně propaguje.

Doporučujeme
Pohledy do historie: DeTomaso Pantera – argentinské tango po italsku

De Tomaso patří mezi nejslavnější zaniklé značky aut. Založil ji v Modeně roku 1959 argentinský závodník Alejandro de Tomaso a první produkční model Vallelunga se představil v roce 1963. Nejproslulejším modelem je Mangusta (1967-71) a její nástupce Pantera (1970-91), kterou vlastnil mimo jiné i Elvis Presley.

V letech 1976 až 1993 De Tomaso také vlastnil automobilku Maserati, která dokonce vyráběla kupé De Tomaso Longchamp v upravené podobě jako Maserati Kyalami. Posledním modelem značky byl De Tomaso Guarà vyráběný až do krachu v roce 2004, jen jeden rok po De Tomasově smrti.

Diskuze (3)
22. 11. 2009 13:32
PR ?
To bude zas jeden rádoby projekt. Ta počáteční investice je podle mně příliš vysoká a výsledek příliš nejistý.
Avatar - euro89
22. 11. 2009 09:59
tleskám a přeji úspěch!
Jestli se to povede, tak to bude bomba! :yes: De Tomasa se mi vždycky líbili hlavně designem a už teď se těším na tu luxusní limuzínu. Jestli bude aspoň z půlky tak krásná, jako bylo Deauville, tak má úspěch jistej :-)
Avatar - da_b0mb
21. 11. 2009 03:29
Pokud....
...by to mělo vypadat jako v minulosti zveřejněný koncept Panthery...tak nejde nic jiného než přát úspěch!!! Srdce každýho automobil. nadšence by zaplesalo radostí.

Trochu se mi ale nezdá ono plánované složení portfolia - crossover, sedan, sportovní kupé (kupé se mi jeví samozřejmě jako jediná vhodná varianta). Chápu, že dnešní trh si crossover žádá, ale od značky (dříve výrábějící sportovní vozy), která se chystá na znovuoživení bych čekal trochu méně ambiciozní plány...i těch 8.000ks/rok mi příjde trochu mimo...
Každopádně držím palce!!!!!!!!!
[odkaz] :yes: