De Tomaso: Slavnou značku chce oživit bývalý manažer Fiatu
Gian Mario Rossignolo, kterému je 79 let, zakoupil práva na značku De Tomaso tento měsíc u konkurzního soudu. Italský manažer je spojený především s koncernem Fiat, kde pracoval 22 let, mimo jiné mezi roky 1977 a 1979 jako ředitel značky Lancia. O vlastní projekt sportovního auta se pokoušel už před dvěma lety, kdy neúspěšně bojoval s Fiatem o odkoupení výrobního závodu Bertone. Předtím společně s Audi zkoušel oživit Isotta Fraschnini, koncept z roku 1996 se ale do výroby nedostal.
Oživený De Tomaso se bude podle předběžných dohod vyrábět v jedné ze tří továren Pininfarina. Rossignolo má od karosárny přislíbeno, že si bude moci pronajmout závod v Grugliasco na západním okrají Turína. Rozeběhnutí výroby si vyžádá investici ve výši 116 milionů Euro a staronová automobilka má zaměstnávat 900 osob.
Plánovaná produkce bude 8000 aut ročně, které chce Rossignolo rovnoměrně rozvrhnout mezi tři různé modely – crossover (3000 ks), luxusní sedan (3000 ks) a sportovní kupé (2000 ks). První z této trojice se představí už za rok, na jarním autosalonu v Ženevě 2011. Základem všech modelů bude inovativní hliníková platforma Univis, jejíž vývoj a uplatnění Rossignolo intenzivně propaguje.
Doporučujeme |
Pohledy do historie: DeTomaso Pantera – argentinské tango po italsku |
De Tomaso patří mezi nejslavnější zaniklé značky aut. Založil ji v Modeně roku 1959 argentinský závodník Alejandro de Tomaso a první produkční model Vallelunga se představil v roce 1963. Nejproslulejším modelem je Mangusta (1967-71) a její nástupce Pantera (1970-91), kterou vlastnil mimo jiné i Elvis Presley.
V letech 1976 až 1993 De Tomaso také vlastnil automobilku Maserati, která dokonce vyráběla kupé De Tomaso Longchamp v upravené podobě jako Maserati Kyalami. Posledním modelem značky byl De Tomaso Guarà vyráběný až do krachu v roce 2004, jen jeden rok po De Tomasově smrti.