Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso P72 se bude vyrábět u Nürburgringu, s vývojem pomáhají specialisté vrcholového motorsportu

Filip Melich
Diskuze (9)

Znovuzrozená značka De Tomaso v roce 2019 představila model P72. S dokončením vývoje má pomoci Capricorn Group a výroba bude probíhat u německého okruhu Nürburgring.

Automobilka De Tomaso v roce 2019 slavila šedesát let od svého založení. Už se ale nechlubila tím, že ve stejném roce slavila patnáct let od svého krachu. Potřebovala se tedy na scénu vrátit s něčím skutečně výjimečným. A to se jí povedlo - ke svým kulatým narozeninám si nadělila překrásný model P72. O několik měsíců později automobilka doplnila, že o pohon produkčního vozu se bude starat pětilitrový vidlicový osmiválec Coyote od Fordu o výkonu zhruba 700 koní, a to ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Finální ladění motoru probíhá u americké společnosti Roush Performance.

To, že pod kapotou De Tomasa P72 bude pracovat americký motor upravený americkou společností, není náhoda. V USA totiž měla původně probíhat i výroba vozu, což však neumožnila pandemie koronaviru. De Tomaso proto muselo hledat jiné řešení, kterým se stalo navázání spolupráce s Capricorn Group. Pokud vám toto jméno nic neříká, pak vězte, že se jedná o skupinu, která již desítky let dodává díly či pomáhá s vývojem ve vrcholovém motorsportu. Od MotoGP přes WRC a Rallye Dakar až po Formuli 1.

Capricorn Group převezme zodpovědnost za kompozitní díly a dokončení vývoje podvozku, stejně jako za přípravu předprodukčních vozů a následnou výrobu modelu P72. Za tímto účelem se u okruhu Nürburgring staví nové prostory, s jejichž dokončením se počítá v létě letošního roku. V roce 2023 pak bude spuštěna ruční výroba De Tomasa P72. Mimochodem, v Německu také probíhaly aerodynamické zkoušky vozu, konkrétně v prostorách, které pro stejné účely používal tým Formule 1 automobilky Toyota.

Připomeňme, že cena vozu má začínat na rovném milionu dolarů (21,5 milionů korun). Vyrobeno bude pouze 72 kusů, přičemž zájemců je již teď mnohem více. Ti, na které se nedostane, ale zoufat nemusí. De Tomaso totiž zároveň pracuje na vývoji dalšího modelu.

Filip Melich
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
17. 1. 2022 13:56
Re: Dobré zprávy
Lidovky určitě ne, jde o to, že tahle nová pantera je z úplně jiného soudku. Ta původní byl supersport "za levno" v ceně obyčejných silnějších kupé, stála např. podobně jako jaguar xjs, půlku toho co 911 RS a pětinu toho co Countach. A teď tu je auto na úplném vrchlolu cenové hladiny, auta přes dvacet mega jsou prostě top exclusive, já jen říkám, že nevím, jestli to auto se znáčkem DeTomaso zvládne.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2022 11:25
Re: Dobré zprávy
Nemyslel sem pouze Panteru, ale i Deauville nebo Longchamp.

To zas vyloženě lidovky nebyly, stejně jako Crookovy Bristoly Blenheim či Monteverdiho Sierra.

Ale všechno to mělo díly z obyčejných aut a nejen motory.
Avatar - jurajos
17. 1. 2022 10:34
Re: Dobré zprávy
To máš samozrejme pravdu, ale pri tej cenovke a vzhľadom na to že v Goodwoode sa to preháňalo s ujačanou V12 je táto správa, mno....sklamanie.
Avatar - Dinar
17. 1. 2022 10:28
Re: Dobré zprávy
Drahé, luxusní, ono to tak úplně nebylo. Smyslem pantery, o které je tu řeč, bylo právě dát na trh superauto za podstatně nižší cenu, než se prodávaly zavedené značky, proto také ten relat. levný, ale výkonný us motor. Pantera stála v sedmdesátkách, ale i devadesátkách čtvrtinu toho, co srovnatelné ferrari nebo lambo.

Mně se samo líbí, že někdo zkouší tu značku oživit, navíc je to auto i pěkné, takový šedesátkový retro-look a zajímavá technika, ale právě vzhledem k ceně jsem docela skeptický, ta značka nemá už zvuk, je to prostě něco z minulosti, co zná "pár" lidí, a 21 milionů je hodně, jakkoliv lidí, kteří na to mají je dost, tyhle konce cenového spektra jsou dnes už tak pro Pagani nebo Koenigsegg, ty značky nemají sice pre-historii DeTomasa, ale mají právě tu historii, která je ještě/stále v paměti akt. kupců.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2022 10:02
Re: Dobré zprávy
Přesně tak, DeTomaso používal hlavně motory Ford, později ještě BMW.

Byly to vcelku obyčejné motory.
Podobným stylem fungoval švýcarský Monteverdi nebo malosérioví britší výrobci typu Bristol. Vždycky v tom drahém, luxusním autě, kterých jezdilo max pár desítek či stovek ks byla nějaká americká V8 od Forda, Chryslera atd