Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso představuje P900: Hypersport s nejlehčí V12 má mít 900 koní i kilogramů!

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 11. 2022 • 23:10
19
2
Zobrazit náhledy (19)
De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900 De Tomaso P900

Okruhově zaměřený hypersport vznikne v počtu 18 kusů, cena bude stejně extrémní jako parametry.

Společnost De Tomaso Automobili se pochlubila svým novým hypersportem P900, který je dalším krokem v návratu automobilky na výsluní. Design vozu evidentně navazuje na model P72, představený v roce 2019, soustředí se však více na aerodynamiku a schopnosti vozu na okruhu.

Model P72 totiž vznikal jako tzv. Grand Tourer, zatímco model P900 by měl být zaměřený více na okruhové ježdění.  Už v jeho přední části si tak můžeme všimnout větších nasávacích otvorů, aerodynamických prvků a ostřeji tvarovaných rysů. Největší změny jsou však patrné vzadu.

Video se připravuje ...

Za kabinou je umístěn nasávací otvor, na který navazuje středová ploutev, zvyšující stabilitu vozu. Ploutev pak navazuje na masivní zadní spoiler s uchycením ve stylu swan neck, do kterého jsou integrována i brzdová světla a údajně podporuje tzv. DRS funkci. Aerodynamickými úpravami však údajně prošla i podlaha vozu. Ostatně ladění vozu mělo probíhat ve větrném tunelu používaném pro vozy F1, jak uvádí Evo.co.uk, a

Vůz s karbonovým šasi a suchou hmotností 900 kilogramů by měl být poháněn zcela novým 6,2litrovým atmosférickým motorem V12. Celý vůz P900 by přitom měl vycházet z nákresů, které v šedesátých letech vytvořil Alejandro de Tomaso, zakladatel automobilky, který prý už tehdy snil o vlastní V12, jak dodává britské Evo.

Motor měla vyrobit německá společnost Capricorn, se kterou De Tomaso Automobili spolupracuje a která pomáhala i s vývojem karbonového šasi jak pro model P900, tak i starší P72. Společnost navíc sídlí poblíž Nürburgringu, což skýtá skvělé možnosti k testování vyvíjených vozů.

Vraťme se ale k samotnému 6,2litrovému motoru, který by měl točit až 12.300 ot/min, čímž překonává i motor V12 společnosti Cosworth pro Gordon Murray T.50. Motor je spojen se sekvenční převodovkou Xtrac a údajně by měl vážit pouze 220 kilogramů. De Tomaso tvrdí, že jde o nejlehčí a nejkratší produkční motor V12.

Sluší se nicméně zmínit, že nový motor V12 se teprve začne vyrábět – a to zřejmě až v roce 2024. Nový hypersport De Tomaso P900, který zatím vidíme na grafických skicách, by přitom měl být oficiálně představen již během léta příštího roku. Netrpěliví zákazníci si ale budou moci vůz objednat také s přepracovaným motorem Judd V10. Ten je přitom odvozen od motoru používaného ve vozech Formule 1.

Parametry vozu zatím společnost nezveřejnila, rovnou však prozradila, že plánuje výrobu pouze 18 kusů. Cena jednoho by se přitom měla pohybovat okolo 3 milionů dolarů, což je cca 70,3 milionu korun.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barry Lyndon
30. 11. 2022 14:25
Vypadá to dost hrozně
... snad to alespoň jezdí líp než vypadá :no: :no: :D
Avatar - Barrichello
30. 11. 2022 10:52
Vypadá to hodně dobře
a s V12 :yes: :yes: :yes: