Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DeTomaso DeAuville: První dojmy

Diskuze (20)

Představy, že DeTomaso představí konkurenta BMW 5 GT, se ukázaly liché. Nový crossover je zcela svébytný druh auta.

Původní De Tomaso Deauville byl luxusní sedan z let 1970 až 1985, na jehož základě vzniklo také Maserati Quattroporte III. Nový model vynechává mezeru z názvu automobilky a přidává velké A – vznikl crossover DeTomaso DeAuville, zatím v podobě předprodukčního prototypu.

Motor 2,8 V6 Turbo (221 kW/400 Nm) a zřejmě tedy i pohon všech kol a šestistupňovou automatickou převodovku bere DeTomaso ze Saabu 9-4X.

Vůz je na živo skutečně majestátní – vždyť na délku měří 5080 mm, na šířku 1950 mm a na výšku 1630 mm. Rozvor náprav a rozchod těmto proporcím a mohutným tvarům nezůstávají nic dlužny, mají hodnotu 2950m resp. 1655 mm.

Pininfarina při návrhu karoserie vsadil na elegantní obliny zvýrazněné několika ostřejšími prolisy. Výsledek nepřekypuje originalitou – například příď působí jako syntéza stylů Aston Martin a nového designu Chryslerů. Exteriér je ale sladěn do dobře vyváženého celku.

K zajímavým prvkům patří beze sporu boční prosklení a fakt, že zadní dveře jsou viditelně kratší než ty přední.

Nutností u nového modelu je vyzkoušet interiér a u nové (resp. obnovené) značky se zcela novým modelem je to přímo povinnost. Vystavovaný exemplář měl atraktivní interiér v kombinaci barev krémové (mj. kožená sedadla a alcantarový strop) a modré (volant, horní díl palubní desky a rámy oken – obojí v kůži). Celek dotváří karbonový dekor a hliníkové elementy.

Přední sedadla oplývají hojností místa a relativně nízkým posazem nad podlahou. Tento dojem umocňuje také masivní, avšak nízká palubní deska a vysoká středová konzole. Přínosné pro praxi je, že řidič ze svého místa vidí kapotu motoru, designovým pozitivem je pak vlastní a velmi povedený design přístrojového štítu.

Nadbytek místa lze hledat i v zadní řadě sedadel, kde svažující se střecha představuje jen symbolické omezení. Ani do délky nebo do šířky nedochází k prostorovým kompromisům. DeTomaso tak na rozdíl od BMW X6 představuje plnohodnotně čtyřmístný luxusní crossover.

Opravdu nepovedený je ale tvar sedadel. Věříme, že jde teprve o první pokus, kdy zvítězil design nad funkcí. Jak jinak si totiž vysvětlit, že na pohled pěkná a komfortní sedadla mají vpředu i v zadu nesmyslně silné a úzké sevření bočnic sedáků. V kontrastu s tím jsou navíc téměř plochá a velmi široká opěradla, která naopak tělo vůbec nepodrží.

Doporučujeme na tomto nedostatku zapracovat, protože jinak se DeAuville zdá být zdařilým autem. V segmentu luxusních crossoverů a SUV totiž zatím žádná italská automobilka nic nenabídla a DeTomaso vypadá, že je na dobré cestě to se ctí změnit. Pokud tedy automobilka dokáže v rozumné době dopracovat auto do definitivní a plně funkční podoby.

Jak se vám líbí DeTomaso DeAuville? Ohodnoťte jako ve škole:
  • 1
    38,9%
  • 2
    8,5%
  • 3
    9,6%
  • 4
    16,5%
  • 5
    26,5%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1012 čtenářů.

Diskuze (20)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Docela trapas, myslím
Tak ještě jednou - ne, není to nic jako BMW 5 GT. Jestli se DeTomaso DeAuville něčemu podobá, pak BMW X6, ale v rozměrově velkorysejším balení. A problém s nadměrně velkou zadnicí nebo jakoukoliv jinou částí těla opravdu nemám. Naopak jsem jediný z letošní pětičlenné ženevské výpravy Auto.cz, kdo se bez problémů a rychle vměstná například do Lotusu Elise ;-)
Avatar - Bubáq
4. 3. 2011 10:59
Docela trapas, myslím
Ve skutečnosti, tento vůz nic zajímavého nenabízí. Kdo je cílová zákaznická skupina? Jak to, že se nepodobá na 5GT? Vždyť jeho koncepce a rozměry přímo bijí do očí, že DeTomaso může pomýšlet nanejvýš na stávající zákazníky a zájemce o 5GT. Hm, a taky má autor Lukáš asi problém typický pro české muže: velkou zadnici. Podle mého soudu je základem sportovního posazu sevření hýždí bočnicemi sedáku. Pak mám skutečný pocit sounáležitosti s autem. Jasně, opěradlo by mělo podpírat tělo také...
4. 3. 2011 07:03
Re: Predek, bok...
Souhlas, předek a bok jde, ale ten zadek je peklo. Co to je za děsný světla??? :no:
Avatar - Krispos
3. 3. 2011 23:36
Tip pro Sergia....
... tohle by byl dobrej rebrand na Lancii, pokud se chce tato znacka drzet v povedomi jako luxusni a nikoli cuore spoortivo :)....
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Trocha zmatku
Vidíte, oba jste narazili na podstatu problému. Ono to vypadá jako 5 GT, ale ve skutečnosti je to svým pojetím spíš něco jako X6, navíc uvnitř znatelně větší. Jen ten design karoserie zcela rezignuje na prvky SUV, a proto se až do teď pořád objevovaly příměry jen k 5 GT.