Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit: Pontiac Solstice - Amerika objevuje klasiku

Ladislav Čermák
Diskuze (10)
Rok po uvedení překvapivě úspěšného konceptu přichází GM již s předsériovou podobou nového roadsteru, který se míní svézt na rostoucí vlně obliby klasicky střižených otevřených dvoumístných sporťáků á la Mazda MX-5 Miata. (doplněno o 4 plakáty)

Rok po uvedení překvapivě úspěšného konceptu přichází GM již s předsériovou podobou nového roadsteru, který se míní svézt na rostoucí vlně obliby klasicky střižených otevřených dvoumístných sporťáků á la Mazda MX-5 Miata. Vznikl na nové koncernové kompaktní podlahové plošině Kappa, silně modifikované kvůli obnovené premiéře klasické koncepce.

Američané se rozhodli být ještě klasičtější, než konkurence, takže prostorová kapota zasahuje až do blatníků a vyklápí se dopředu. Všechny značkové identifikátory se prakticky vešly na příď, takže maska s velkými kulatými přídavnými světlomety říká jednoznačně, že koukáte na Pontiac, který dostal v rámci koncernu roli sportovce. Zbytek vozu je v dobrém slova smyslu neutrální, patří k tomu nejhezčímu mezi roadstery v 21. století. Nezbytnou zvláštnůstkou jsou nezvyklé přední blikače. Interiér je také klasika sama – obě místa k sezení jsou téměř oddělena a všechny přístroje jsou výhradně kruhové a analogové.

Pohonné ústrojí čerpalo z koncernových zdrojů, dostatek agility lehkému vozítku uděluje řadový dvouvačkový čtyřválec Ecotec 2,4 L s variabilním časováním ventilů (125 kW) a mechanická pětistupňová převodovka Aisin s převody těsně za sebou. Skutečnou radost všem pilotům udělají nezávisle zavěšená všechna kola na hliníkových ramenech, čtyři kotoučové brzdy a standardně 18“ pětipaprskové disky.

V tiskových materiálech je spousta zmínek o návratu ke kořenům, ovšem tyhle kořeny jsou ryze evropské. Okusit anglický styl budou moci první zákazníci na podzim 2005.

Ladislav Čermák
Diskuze (10)
22. 4. 2015 04:41
Nic moc
Podle mého názoru už toho ve své poslední křeči Pontiac moc nenabídl [odkaz]