Devatero režimů světel Opelu Insignia – jak fungují inteligentní světlomety?

Devatero režimů světel Opelu Insignia – jak fungují inteligentní světlomety?

 
 

Na natáčení světelného paprsku při průjezdu zatáčkou jsme si sotva zvykli a Opel už přichází s další evolucí v osvětlení. Inteligentní světlomety budou podle stylu jízdy fungovat v devíti režimech. Jako první jimi bude vybaven model Insignia.

Dálkové, potkávací... A dalších sedm?
Německá automobilka s bleskem ve znaku sází u nástupce Vectry na moderní techniku a nové technologie. Osvětlení má hrát mezi nimi prim. Kombinace světelných diod a bi-xenonových lamp bude řízena moderní elektronikou tak, že řidič bude mít k dispozici celkem devět režimů chodu světel.

1. Městská světla - Širší symetrický světelný paprsek, který však nemíří tolik do dálky. Tento režim počítač aktivuje při jízdě do 50 km/h. Má pomoci řidiči lépe vidět na chodce na krajích vozovky.

2. Světla do pěší zóny - Při rychlostech mezi 5 a 30 km/h Opel a jeho dodavatelé vymysleli další mód chodu světlometů. Je určen především do míst, kde si řidič musí dávat skutečně dobrý pozor na to, co se kolem děje. Tedy na hrající si děti na sídlištích, nebo na místa s dopravním omezením. Úhel vidění řidiče světlomety rozšíří o 8° na obou stranách.

3. Světla pro okresní silnice - Oproti potkávacím světlům poskytnou širší paprsek po stranách. Vylepšení má řidiči pomoci zahlédnout případné sebevražedné srnky přeskakující silnici. Tento režim aktivuje řídící jednotka v rychlostech od 50 do 100 km/h. Dohled je asi 70 metrů vpřed.

4. Světla na dálnici - Od 100 km/h dokáže senzor snímající zatáčení vozu rozhodnout, že jedete po dálnici. V tom případě aktivuje čtvrtý mód světel. Intenzita paprsku se zvýší a dohled se prodlužuje na 140 metrů. Řidič má o něco širší úhel osvětlení na levé části vozovky.

5. Světla pro špatné počasí - Když dešťový senzor nahlásí překročení určitého množství dopadající vody nebo sněhu, aktivují se světla pro špatné počasí. Ty fungují poněkud asymetricky. Pravý světlomet začne svítit o něco více (místo 35 vzroste jeho výkon na 38 Wattů), aby ukazoval řidiči čáru vyznačující kraj vozovky. Naopak levý světlomet nebude tmu prořezávat tak ostře (místo 35 výkon poklesne na 32 Wattů), aby automobil neoslnil protijedoucí motoristy.

6. Dálková světla - Výkon obou bi-xenonových světlometů vzroste ze 35 na 38 Wattů. Vozovka je osvícena symetricky a do velké dálky, ale i slušného úhlu.

7. Režim automatické aktivace a deaktivace dálkových světel - Za jízdy v noci dovede kamera inteligentního systému rozeznat blížící se vozidlo. Ve správnou chvíli ztlumí světelný paprsek tak, aby světla neoslnila ostatní řidiče. 8. Dynamické osvícení zatáček - Umožňuje vychýlit paprsek obou světlometů o 15°. Úhel osvětlení přitom záleží na poloměru zatáčky a rychlosti jejího průjezdu. Řidič bude mít také možnost přepnout na sportovní režim, kdy bude celý systém reagovat pohotověji a lépe vyhoví svižnému stylu jízdy.

9. Statické osvícení zatáček - V situaci, kdy odbočujete na neosvětlenou vedlejší silnici v rychlosti 40 km/h a méně, vůz aktivuje devátý mód světlometů. Dovede si posvítit až o 90° vlevo nebo vpravo, podle toho kam a jak zatáčíte. Tento režim funguje i se zařazenou zpátečkou při otáčení. Po dokončení manévru vůz postupně přejde na jiný režim, dle stylu jízdy a podmínek.

Nejen dobrá světla dělají jízdu bezpečnou
Opel se snaží poukázat na to, jak důležité je za volantem dobře vidět. A to mohou přitom zaručit nejen kvalitní světlomety. Řada motoristů, kteří trpí lehkou vadou zraku, se neobtěžuje s nošením brýlí. Zdravé oko je schopné přečíst ceduli s informací o sjezdu z dálnice přibližně ze 100 metrů. Ovšem už jen 1 dioptrická krátkozrakost znamená, že cedule může být čitelná až z 25 metrů (v závislosti na světelných podmínkách).

Anketa

Měli by řidiči vždy po několika letech chodit povinně na vyšetření zraku?
  • Ano, znám spoustu motoristů s oční vadou, kteří řídí bez brýlí. Není to bezpečné.

    66,5

    Hlasovat

     
  • Ano, ale jen ti, kteří už nějakou oční vadu mají.

    20,0

    Hlasovat

     
  • Ne, nikdo by je nutit neměl.

    13,4

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI Opel Insignia: Dvě verze nového šeptajícího turbodieselu 1.6 CDTI

Značka Opel postupně rozšiřuje nabídku nové vznětové…

Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace! Opel Insignia: Německý obr od LeasePlan Go jen za 6 310 Kč a zcela bez akontace!

Král firemních flotil nejen v Česku. Tímto titulem by se…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích odstartovalo zranění gólmana Melichárka

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích…

 Fotbalisté Slavie po osmi letech získali ligový titul. V závěrečném 30. kole porazili v azylu na Strahově Brno…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…