Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Americe už koupíte digitální SPZ. Fungují i jako reklamní billboard

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Před pěti lety schválili kalifornští úředníci možnost nasazení digitálních registračních značek na auta. První desítky vozů už s nimi lze potkat v ulicích.

Video se připravuje ...

Guvernér Kalifornie Jerry Brown podepsal před pěti lety legislativu, jež povoluje prodej a nasazení digitálních registračních značek na automobily. Až teď se ale do jejich tvorby pustila první společnost.

Digitální registrační značka přijde na 699 dolarů (více než 15 tisíc korun), uživatel navíc každý měsíc musí uhradit poplatek sedm dolarů, tedy nějakých 155 Kč. Za tuto cenu dostanete tabulku společně s počítačovým čipem, bateriemi a bezdrátovými komunikačními systémy. Moderní SPZ jsou aktuálně povoleny jen na zádi, vpředu musí být i nadále instalována tradiční značka.

Americké oddělení motorových vozidel (DMV), které spravuje registrace nových aut, toto řešení zatím nenabízí, ale začíná jej vnímat. Kromě jiného se čeká, zdali na značkách povolí i vlastní nápisy či osobní zprávy, které by šlo samozřejmě měnit podstatně snadněji než podložky dnešních registračních značek.

Dle DMV aktuálně jezdí po kalifornských ulicích 116 vozidel s digitálními SPZ. V rámci pilotního projektu musí organizace do července 2020 podat zprávu, jak se nové registračky v praxi osvědčily. „Účelem pilotního projektu je podrobně popsat potenciální přínosy, stále jsme ve fázi vyhodnocování a do konce pilotního projektu nepřineseme žádné závěry,“ uvedl mluvčí DMV.

Jediným zhotovitelem značek je aktuálně společnost Reviver Auto. Očekává se, že dalšími destinacemi, které se otevřou digitálním SPZ, budou Florida, Arizona či Texas. Prvotní zájem se očekává u firem, které jimi osadí svůj vozový park.

Značku totiž půjde využít i jako malý billboard, na kterém může společnost prezentovat své produkty. To funguje pouze v případě, kdy je vozidlo zastaveno, číslo registrační značky se v tu chvíli přesune do pravého horního rohu obrazovky a celá plocha je k dispozici případné reklamě. Nakolik je toto řešení bezpečné, ukáže až čas.

S příchodem další nové technologie do auta samozřejmě existují obavy z „hacknutí“ značek či sledování aktuální polohy. Firmám se jistě tato možnost líbit bude, aby o svém vozovém parku měly přehled, ale dá se předpokládat, že soukromníci budou v tomto ohledu hodně opatrní. Co všechno dnes „SPZ budoucnosti“ umí, vám ukáže přiložené video.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)