Mopar+Magneti Marelli = Dodge Avenger Rally (video)

Mopar+Magneti Marelli = Dodge Avenger Rally (video)

 
 

Firmy z koncernů Chrysler a Fiat se spojily, aby postavily rallye automobil.

Společnost Mopar, jedna ze součástí koncernu Chrysler, začala spolupracovat s italským Magneti Marelli. Jako oslava této spolupráce vznikl jednokusový Dodge Avenger Rally. Automobil si budou moci prohlédnout návštěvníci letošního autosalonu v New Yorku, který bude otevřen od 21. dubna do 1. května.

Automobil je postaven na základech sériového Avengeru, prošel však dietou, která snížila jeho váhu o 91 kg. Vnitřek dveří byl vyroben z karbonu, interiér byl odstrojen a vybaven díly obou firem.

Od Magneti Marelli pochází účelně uspořádaná centrální konzole z karbonových vláken. V ní je zabudován zapisovač dat a GPS, které počítá momentální úhel natočení vozu. Mopar dodal ochrannou klec, závodní sedadla s pětibodovými bezpečnostními pásy, volant a další prvky pocházející od firmy OMP. Ve výbavě nechybí ani hasicí přístroj.

V motorovém prostoru je vyladěná 3,6 l V6, jejíž výkon vzrostl z 208 kW na 221 kW (300 koní). Nové je sání, řídicí jednotka a výfukový systém. Šestistupňová převodovka se ovládá pádly na volantu.

Dodge Avenger 2011: Nový design, převodovka i motory

Podvozek byl snížen o 3,8 cm, což má zlepšit ovladatelnost auta. Přední kotouče mají poloměr 36 cm, zadní 34 cm. Brzdový systém může zabrzdit pouze zadní kola, díky čemuž vůz snadněji zatočí v náročných zatáčkách. Pneumatiky Pirelli P-Zero s rozměry 225/650 jsou obuty na 18palcová závodní kola Magneti Marelli.

Karoserii v černém laku Brilliant doplňují loga obou spolupracujících firem a sponzora, společnosti Shell. Na zádi se pak objevil přítlačný spoiler.

Přestože Avenger Rally svým vzhledem a výkonem až nápadně připomíná sedany Subaru WRX STi a Mitsubishi Lancer Evolution, japonští výrobci se nového konkurenta bát nemusí. Automobil je totiž pouze ukázkou, co obě firmy zvládnou postavit. Společnosti ale chtějí sledovat reakce zákazníků a rozhodnout, které z použitých prvků se začnou sériově vyrábět.

Mopar (Motor Parts) je divize koncernu Chrysler zabývající se servisem, náhradními díly a péčí o zákazníky. Magneti Marelli patří Fiatu, jeho hlavním úkolem je vývoj a výroba komponent pro automobilový průmysl a motoristické šampionáty včetně světového rallye šampionátu a formule 1.

Jake.auto.cz: Dodge Avenger (přehled všech článků)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Chrysler si zaregistroval jméno Rebel. Čeká nás drzý sporťák? Chrysler si zaregistroval jméno Rebel. Čeká nás drzý sporťák?

Chrysler má znovu ve svém vlastnictví název Rebel. Určitě…

Dodge Blacktop: pakety pro Avenger, Challenger a Charger Dodge Blacktop: pakety pro Avenger, Challenger a Charger

Dodge přidává trojici svých modelů pro rok 2013 více…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…