Dodge Challenger 2011: Nový motor, podvozek a výbavy
Nejdůležitější novinkou hranatého amerického kupé je vidlicový šestiválec Chrysler Pentastar 3,6 litru vyráběný v továrně v Trentonu ve státě Michigan.
Celohliníkový motor s rozvodem DOHC a úhlem rozevření válců 60 stupňů. disponuje výkonem 227 kW (308 k)/6350 min-1 a točivým momentem 363 Nm/4800 min-1. Je určen pro základní výbavu SE. Lehký agregát dokázal změnit rozložení hmotnosti na takřka ideální poměr 52,4:47,6.
Zlepšila se také odezva brzdového pedálu. Elektrohydraulický posilovač řízení EHPS má proměnný účinek v závislosti na rychlosti. Modifikovány byly obě nápravy. Vpředu najdeme jiné tlumiče a pružiny, zadní pětiprvkové zavěšení má novou geometrii, posíleny byly stabilizátory a konečně jsou standardem osmnáctipalcová kola.
Zvenčí se Challenger modelového roku 2011 změnil minimálně, nasávací otvor v předním nárazníku i spoiler pod ním se mírně zvětšily, jinak bychom vzhledové úpravy hledali marně, jen chromované víčko nádrže mají všechny modely a stejný kov zdobí také dvojité koncovky výfuků.
Novinkou v nabídce je verze Challenger Rallye, jenž má oproti SE změněný stálý převod pětistupňové samočinné převodovky pro lepší akceleraci. Podvozek je dále snížen a přitvrzen, kotoučové brzdy jsou v tomto případě větší a jezdí za příplatek na dvacetipalcových chromovaných kolech s pneumatikami Firestone Firehawk, zatímco standardní obutí (i pro SE) nese značku Michelin.
Ještě výše je Challenger R/T, který je poháněn legendárním motorem V8 Hemi 5,7 litru s variabilním časováním ventilů a výkonem 280 kW (380 k). 556 Nm točivého momentu přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka Tremec TR6060. S ní auto zrychluje z 0 na 96 km/h pod 6 s. Pokud je R/T vybaven běžným pětistupňovým automatem, jsou hodnoty nižší: 277 kW a 542 Nm. Zákazníci pro něj mohou zvolit například Super Track Pak s ultraširokými plášti Goodyear Eagle F1 P245/45 R20 a takřka závodním podvozkem a brzdami. Elektronická stabilizace je naštěstí vypínatelná. Ač by název napovídal cosi o určení na okruh, i tento balíček je homologován v USA pro běžný provoz.
V interiéru všech verzí najdeme například tříramenný kožený volant, či nové přístroje s displejem palubního počítače EVIC (Electronic Vehicle Information Center). Elektricky ovládaná sedadla byla rovněž modifikována, řidičovo má navíc bederní opěrku. Držáky pro nápoje jsou osvíceny LED diodami, základní výbava obsahuje rovněž automatickou klimatizaci, či bezklíčkový vstup a startování, zadní sedadlo je dokonce sklopné a asymetricky dělené.
Nad bezpečností bdí kromě šestice airbagů a tříbodových pásů s předpínači a omezovači tahu také armáda dalších elektronických pomocníků: ABS, EBD, asistent při rozjezdech do kopce, či kontrola tlaku v pneumatikách. Výbavy lze dále rozšiřovat o lepší audio s externími přípojkami, satelitní rádio, pro R/T jsou k dispozici baličky Plus a Classic, druhý jmenovaný s nostalgickými pruhy na kapotě. Firemní optický tuning pak představují exteriérové i interiérové díly od Moparu.
Automobilka Dodge již oznámila ceny pro domácí trh. Základní model SE stojí 24.670 dolarů (446 tisíc Kč), za R/T dají Američané minimálně 29.670 dolarů (536.400 Kč). Z úplně jiného světa je Challenger SRT8 392 s motorem Hemi V8 6,4 l (351 kW, 637 Nm), který stojí 42.555 dolarů (769.400 korun) a vznikne v limitované edici 1.492 kusů. Všechny částky neobsahují daně a poplatky. Challenger se oficiálně na starý kontinent nedováží, existuje však řada firem, která jej importuje a upravuje dle evropských předpisů.