Dodge Dart: Pohled do interiéru
Chystaný Dodge Dart se od výchozí Alfy Romeo Giulietta nebude lišit jen odlišnou karoserií, ale také jiným interiérem. Naznačuje to automobilkou zveřejněná první fotografie vnitřku auta. Světová výstavní premiéra nového amerického sedanu proběhne na detroitském autosalonu 7. ledna 2012.
Zveřejněný snímek ukazuje přepracovanou přístrojovou desku Dartu, jejíž součástí je 7palcový displej TFT. Je na samotném řidiči, jaké informace bude tento displej zobrazovat. Jak je z fotografie patrné, okolí přístrojové desky bude možné být doplněno pásem osvětlení.
Výdechy ventilace na centrální konzoli jsou zcela jiné než ve výchozí Alfě, navíc mezi nimi může být umístěna 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému UConnect Touch.
Dodge slibuje měkčené materiály a kvalitní zpracování interiéru, přesto vnitřek Giulietty celkově působí luxusnějším dojmem. Tvary palubní desky Dartu jsou pak více americké. Interiér má být podle Dodge zaměřen na řidiče, ovládací prvky tak má řidič snadno nalézt. Podle automobilky bude vnitřek nadprůměrně velký, bude v něm rovněž množství odkládacích prostorů.
Nový Dodge bude standardně vybaven 10 airbagy, z bezpečnostních asistentů bude v nabídce mimo jiné varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu. Automobil bude možné pořídit ve 12 lacích karoserie, 14 barevných kombinacích interiéru a se šesti různými sadami kol. Vedle toho divize Mopar nabídne stovky možností, jak vzhled auta dále individualizovat.
Dodge Dart bude stát na základech Alfy Romeo Giulietta, na rozdíl od ní však nebude pětidveřovým hatchbackem, ale čtyřdveřovým sedanem. Dodge bude prezentovat nový Dart jako model 2013, to znamená, že na americký trh přijde v polovině příštího roku. Výroba se chystá v Belvidere ve státě Illinois.
Název Dart (šipka) má u značky Dodge svou tradici. Poprvé objevil na konceptu z roku 1956, o čtyři roky později jej dostaly sériové vozy. Malé modely se vyráběly celkem ve čtyřech generacích až do roku 1976. Není bez zajímavosti, že Darty vznikaly kromě USA i ve Španělsku a v několika zemích Latinské Ameriky. Tam se navíc toto jméno používalo až do konce 80. let pro Chryslery řad M, K a E.