Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Journey 2011: Nový motor a interiér

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Šestiválec Pentastar si našel cestu i do crossoveru Dodge Journey. Američan, prodávaný i u nás, dostal také nový interiér.

Motor Pentastar V6 má v Dodge Journey výkon 211 kW (287 k) a poskytuje točivý moment 352 Nm. Je spřažen se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Revize se dočkalo zavěšení, respektive jeho geometrie a také řízení.

Jízdní vlastnosti zlepšují i jiné pneumatiky, možnost pohonu všech kol samozřejmě zůstala. Vnější změny pro modelový rok 2011 se omezily na minimum. Modely se šestiválcovými motory mají nový přední spoiler, rámečky mlhovek, mřížku chladiče a koncová světla z diod. Celek podtrhují devatenáctipalcová kola.

Daleko důležitějších změn se dočkal interiér. Palubní deska dostala úplně nové tvary, celkově se zakulatila, stejně jako středová konzola. V té je nová větší schránka s USB zdířkou a dvanáctivoltovou přípojkou, k dispozici je rovněž další zásobník se síťkou na drobnosti. Mírně se posunuly držáky nápojů a kulisa voliče převodovky. Změněné přístroje doplňuje uprostřed umístěný elektronický informační systém EVIC. Přepracovány byly výdechy ventilace, úplně nový je multifunkční tříramenný volant. Řidič i spolujezdec si hoví v komfortnějších sedadlech, loketní opěrka se prodloužila a rozšířila. Interiér je nabízen v šesti barvách.

Journey dostal dokonalejší odhlučnění vnitřního prostoru, byly také aktualizovány výbavy. Největší novinkou je dotykový displej Uconnect Touch, který umožňuje ovládat nejen navigaci, ale také například dvouzónovou klimatizaci.

Samozřejmostí jsou bezpečnostní prvky. Jedná se zejména o čelní airbagy, dále boční a okenní záclonové, které pokrývají všechny tři řady sedadel, pro řidiče je připraven také kolenní. Dětské sedačky je možné upevnit do úchytů systému LATCH, opěrky hlav předních cestujících jsou aktivní. Elektronické pomocníky představuje stabilizace ESC s kontrolou trakce a smyku připojeného přívěsu, čtveřice kotoučů na obou nápravách je kromě ABS posílena o brzdový asistent.

Američané mohou mít crossover střední velikosti v pěti-, nebo sedmimístné verzi. Vyrábí se v mexické Toluce a k prodejcům v USA dorazí až na konci letošního roku, kdy také budou oznámeny ceny.

Budoucnost značky Dodge v Evropě stále není jistá. Na českém trhu zůstaly v nabídce pouze tři modely, kromě řady Journey ještě Caliber a Nitro.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Stekli
23. 10. 2010 14:29
Interior
Asi prvé americké auto, kde (aspoň na fotkách) interiér vyzerá hodnotne. Je tam síce vidieť istá inšpirácia Nemcami - minimálne výduchy klimatizacie sa podobajú tým v Golfe - ale od koho iného by sa mali inšpirovať. Hádam sa im podarí získať si viac zákazníkov v Európe. Držím palce Dodge...
22. 10. 2010 21:50
Hurá
Konečně vypadá k světu: vše je o třídu výše-BRAVO- DODGE ;-) ;-) :yes: