Dodge: Motory Hellcat a HEMI mají skončit v roce 2019
V loňském roce udělal Dodge velkou radost všem příznivcům skutečných amerických svalů, když představil nejprve kupé Challenger SRT Hellcat a následně sedan Charger SRT Hellcat. Oba tyto modely spojuje kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec Hellcat o objemu 6,2 l a výkonu 527 kW (716 k).
Zájem o kupé a sedany s tímto motorem je tak velký, že Dodge pro modelový rok 2016 přistoupil ke zdvojnásobení produkce, aby se mu podařilo uspokojit co největší počet zájemců.
I přes obchodní úspěch extrémně výkonných osmiválců se nyní objevila informace o jejich plánovaném konci, za níž stojí zdroj z JeepTrackhawkForums . Podle něj má produkce motoru Hellcat skončit v roce 2019 a spolu s ním se má stát minulostí i atmosférický vidlicový osmiválec HEMI o objemu 6,4 l, který disponuje výkonem 362 kW (492 k).
Za koncem dvojice u severoamerických zákazníků oblíbených osmiválců mají podle neoficiálních informací stát především stále přísnější emisní limity CAFE (Corporate Average Fuel Economy).
Oba zmiňované osmiválce pak mají být v závislosti na modelu nahrazeny novými twin-turbo čtyřválcovými nebo twin-turbo šestiválcovými motory.