Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Osis: Futuristický hot rod a okruhová hračka v jednom

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Dodge zařízne Viper a žádný další supersport s pořádným motorem nechystá. Ale fanoušci značky mají pré, obzvláště ti, kteří vládnou počítačovou grafikou...

Značka Dodge bohužel po krátkém intermezzu spolu s Chryslerem už před časem zmizela z Evropy. Koncern má zkrátka jiné plány a supersport v nich rozhodně nefiguruje. Jenže právě to dává prostor nezávislým designérům. Musí se navíc jednat o fanoušky značky, těžko by někdo vytvářel vizi auta, jehož logo jaksi nemá v oblibě, že?

Thomas Belhacene z Portlandu (stát Oregon) už loni navrhl koncept Dodge Osis, futuristický speciál na okruhy. Pochlubil se s ním ovšem teprve nyní. Ani nemusí mít závodní barvy. Přichystal navíc rovnou dvě podoby, které ovšem mají každá svou funkci.

Základní šedá připomíná spíše klasické americké hot rods, tedy auta stavěná ze všeho, co garáž a vrakoviště daly. Taková hypermoderní variace na Plymouth/Chrysler Prowler. Druhá, zelenožlutá, má ještě navíc futuristické „návleky“, které zároveň tvoří blatníky a vlastně i karoserii. Díly se tedy dají zase odmontovat a vzhled auta lze přizpůsobit pro použití na okruhu i v případném běžném provozu. Tahle myšlenka samozřejmě není nová, s podobným konceptem přišel třeba Pininfarina už před třinácti lety u studie Enjoy.

Taktéž dvoumístný Osis je otevřený a extrémní, nemá žádné čelní sklo, větrný štítek. A nic, co by se alespoň při troše dobré vůle dalo nazvat dveřmi. Pořád dost evokuje i americké muscle cars, ale zároveň jde o odpověď na britské produkty Arialu, Radicalu, Zenosu, rakouské KTM a vlastně i BAC Mono. Jenže pouze virtuální...

Přitom příď nenechává nikoho na pochybách, že jde o Dodge. Chybí zde jakékoliv otvory pro přívod vzduchu i obvyklé aerodynamické prvky, třeba splitter. Zavěšení ale jasně odkazuje na závodní vozy, Podlaha extrémně přesahuje rozměry samotné karoserie, aby se na ní dala namontovat ona zmíněná vnější část. Záď je zašpičatělá a nepostrádá LED světlo ve tvaru křídla. Tohle auto má zprostředkovat skvělé zážitky za volantem, nic víc, nic míň.

Belhacene, student věhlasné Art Center College Of Design, spolupracoval rovnou se stylistickými centry Chrysleru. I když svůj návrh koncipoval pro modelový rok 2020, pochopitelně nemá šanci na výrobu, alespoň omezená série je extrémně nepravděpodobná a u vysokých manažerů FCA rozhodně neprojde. Ale je dobré se občas trochu zasnít, nebo ne?

Aleš Dragoun
Diskuze (1)