Pininfarina Enjoy: Exkluzivní klasika

Pininfarina Enjoy: Exkluzivní klasika

 
 

Nepříliš nápadný název značí, že karosářská firma, doživotně proslavená dlouholetou spoluprací s Ferrari, se rozhodla ukázat zbytku světa, jak má vypadat pořádný roadster.

Pininfarina bude příští rok slavit 75. výročí existence a k významenému životnímu jubileu se jeho vedení firmy rozhodlo udělat velkou radost sobě a 75 dalším šťastlivcům. Přesně tolik totiž vznikne vyjímečných roadsterů, prezentujících to nejlepší ze současné automobilové techniky. Zvláštností ambiciózního projektu je, že Pininfarina v něm nebude vystupovat jako partner žádné automobilky, ale v roli samotného výrobce. A nejen to, ke spolupráci si přizval partnery neméně zvučných jmen, než je to jeho vlastní. O potenciální sériové výrobě bylo rozhodnuto na základě skvělých ohlasů na stejnojmenou studii, vystavenou na loňském ženevském autosalonu.

Tvary karoserie jsou pochopitelně hlavním lákadlem, z Pininfarinovy mistrovské tužky vzešel další ušlechtilý nadčasový skvost s dokonale vyváženými liniemi. Roadster ve své nejčistší formě, očištěné od balastu, s motorem uloženým před zadní nápravou a bez zavazadlového prostoru - na tom by nebylo nic neobvyklého, Pininfarina ovšem svůj projekt ozvláštnil. Přední a zadní blatníky lze díky důmyslnému mechanismu demontovat a proměnit oblou barchettu v minimalistický double-seater á la Lotus Super 7, kde závěsy kol se stávají zároveň podstatnou součástí designu. Do kolonky "nepotřebné - odstraněno" zapadla i okna se střechou, hlavní roli v aktivní i pasivní ochraně posádky na sebe bere zvýšený lem kokpitu, přes hranu dveří přecházející do ochranného oblouku. Vše je domyšleno do detailu a souvisí se vším, takže do vzniklé nástavby je zároveň integrováno i víčko nádrže a plynule na něj navazuje kapota se dvěma páry výdechů horkého vzduchu, přičemž ten horní dostal podobu stylizovaných ploutví, či kočičích uší. O přítlak lehkého sporťáku ve vysokých rychlostech se stará dvojice spoilerů, při jízdě bez blatníků zabírajících celou šíři vozu. V případě, že se posádka rozhodne cestovat, může si nezbytné minimum věcí sbalit do cestovního kufru Bellaix střední velikosti, pro nějž jsou na zadní kapotě speciálně uzpůsobené úchyty.

O interiér se postarala firma, jejíž samotné jméno je už téměř synonymem tradice, umu a klasické zručnosti - Louis Vuitton. Ostatně ne náhodou se premiéra prototypu odehrála právě na stejnojmenné Classic Show ve Velké Británii. Záměrně se vydal jinou cestou, než tzv. klasická anglická škola, a ačkoliv je interiér maximálně zjednodušen pro umocnění soustředění na jízdu, tak používá skvěle sladěné nejkvalitnější materiály, zvolené s ohledem na fakt, že interiér nelze nijak ochránit před nepřízní počasí. Ke slovu tak přišla speciálně upravená kůže s neoprénovou tkaninou a kvalitními doplňky z neleštěného chromu. Výsledkem je kontinuálně vnímatelná krása interiéru, který oba cestující doslova obklopuje. Pro optimální ochranu bohatých vyznavačů klasiky vznikla speciální dvouvrstvá komfortní přílba, do které přesně zapadají kvalitní sluneční brýle. Přesně s tímto vozem také ladí kolekce exkluzivního oblečení a obuvi, zvlášť v dámské a pánské verzi.

Na technice se podíleli hned tři veleslavní výrobci - v první řadě Matra, která vyvinula kompletní pojezd z dvojitých příčných ramen a poskytla výrobní kapacity ve své prototypové dílně. Dalším je neméně renomovaný Lotus, autor rámu a zástavby speciálně upraveného motoru Toyota, jejichž stopy je jistě třeba hledat v ultralehkém sporťáku Exige. A konečně samotná Toyota, jejíž výkonná osmnáctistovka VVTL-i s variabilním časováním ventilů z Corolly T-Sport posloužila i zde jako zdroj síly. Vzhledem k váze celého vozu - pouhých 850 kg, v okruhové verzi dokonce méně než 800 kg - stačí 141 kW díky výkonové hmotnosti 6 kg/kW a exaktní ručně řazené šestistupňové převodovce ke zrychlení 0-100 za 5,2 s a dostačující maximální rychlost 250 km/h. Přední kola o rozměrech 215/40 R17 a zadní 235/40 R18 skrývají chlazené kotouče o průměru 282 mm, vzhledem k hmotnosti vozu bohatě dostačující.

Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…