Pininfarina Enjoy: Exkluzivní klasika

Pininfarina Enjoy: Exkluzivní klasika

 
 

Nepříliš nápadný název značí, že karosářská firma, doživotně proslavená dlouholetou spoluprací s Ferrari, se rozhodla ukázat zbytku světa, jak má vypadat pořádný roadster.

Pininfarina bude příští rok slavit 75. výročí existence a k významenému životnímu jubileu se jeho vedení firmy rozhodlo udělat velkou radost sobě a 75 dalším šťastlivcům. Přesně tolik totiž vznikne vyjímečných roadsterů, prezentujících to nejlepší ze současné automobilové techniky. Zvláštností ambiciózního projektu je, že Pininfarina v něm nebude vystupovat jako partner žádné automobilky, ale v roli samotného výrobce. A nejen to, ke spolupráci si přizval partnery neméně zvučných jmen, než je to jeho vlastní. O potenciální sériové výrobě bylo rozhodnuto na základě skvělých ohlasů na stejnojmenou studii, vystavenou na loňském ženevském autosalonu.

Tvary karoserie jsou pochopitelně hlavním lákadlem, z Pininfarinovy mistrovské tužky vzešel další ušlechtilý nadčasový skvost s dokonale vyváženými liniemi. Roadster ve své nejčistší formě, očištěné od balastu, s motorem uloženým před zadní nápravou a bez zavazadlového prostoru - na tom by nebylo nic neobvyklého, Pininfarina ovšem svůj projekt ozvláštnil. Přední a zadní blatníky lze díky důmyslnému mechanismu demontovat a proměnit oblou barchettu v minimalistický double-seater á la Lotus Super 7, kde závěsy kol se stávají zároveň podstatnou součástí designu. Do kolonky "nepotřebné - odstraněno" zapadla i okna se střechou, hlavní roli v aktivní i pasivní ochraně posádky na sebe bere zvýšený lem kokpitu, přes hranu dveří přecházející do ochranného oblouku. Vše je domyšleno do detailu a souvisí se vším, takže do vzniklé nástavby je zároveň integrováno i víčko nádrže a plynule na něj navazuje kapota se dvěma páry výdechů horkého vzduchu, přičemž ten horní dostal podobu stylizovaných ploutví, či kočičích uší. O přítlak lehkého sporťáku ve vysokých rychlostech se stará dvojice spoilerů, při jízdě bez blatníků zabírajících celou šíři vozu. V případě, že se posádka rozhodne cestovat, může si nezbytné minimum věcí sbalit do cestovního kufru Bellaix střední velikosti, pro nějž jsou na zadní kapotě speciálně uzpůsobené úchyty.

O interiér se postarala firma, jejíž samotné jméno je už téměř synonymem tradice, umu a klasické zručnosti - Louis Vuitton. Ostatně ne náhodou se premiéra prototypu odehrála právě na stejnojmenné Classic Show ve Velké Británii. Záměrně se vydal jinou cestou, než tzv. klasická anglická škola, a ačkoliv je interiér maximálně zjednodušen pro umocnění soustředění na jízdu, tak používá skvěle sladěné nejkvalitnější materiály, zvolené s ohledem na fakt, že interiér nelze nijak ochránit před nepřízní počasí. Ke slovu tak přišla speciálně upravená kůže s neoprénovou tkaninou a kvalitními doplňky z neleštěného chromu. Výsledkem je kontinuálně vnímatelná krása interiéru, který oba cestující doslova obklopuje. Pro optimální ochranu bohatých vyznavačů klasiky vznikla speciální dvouvrstvá komfortní přílba, do které přesně zapadají kvalitní sluneční brýle. Přesně s tímto vozem také ladí kolekce exkluzivního oblečení a obuvi, zvlášť v dámské a pánské verzi.

Na technice se podíleli hned tři veleslavní výrobci - v první řadě Matra, která vyvinula kompletní pojezd z dvojitých příčných ramen a poskytla výrobní kapacity ve své prototypové dílně. Dalším je neméně renomovaný Lotus, autor rámu a zástavby speciálně upraveného motoru Toyota, jejichž stopy je jistě třeba hledat v ultralehkém sporťáku Exige. A konečně samotná Toyota, jejíž výkonná osmnáctistovka VVTL-i s variabilním časováním ventilů z Corolly T-Sport posloužila i zde jako zdroj síly. Vzhledem k váze celého vozu - pouhých 850 kg, v okruhové verzi dokonce méně než 800 kg - stačí 141 kW díky výkonové hmotnosti 6 kg/kW a exaktní ručně řazené šestistupňové převodovce ke zrychlení 0-100 za 5,2 s a dostačující maximální rychlost 250 km/h. Přední kola o rozměrech 215/40 R17 a zadní 235/40 R18 skrývají chlazené kotouče o průměru 282 mm, vzhledem k hmotnosti vozu bohatě dostačující.

Spolupracujeme s TipCars.com
Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum

K růstu jednotné evropské měny přispěly výroky šéfa…

Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair bude…

Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího

Prémiová klinika Canadian Medical Care se bude stěhovat z…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 






 
Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Včera

Opel se chystá na zahájení prodeje dalšího díla vzniklého díky spolupráci se Skupinou PSA. Po malém crossoveru Crossland X přichází kompaktní Grandland X.




Blesk.cz

Vitásková pokřtila Solární barony: Politické bahno zalila šampaňským před politiky

Vitásková pokřtila Solární barony: Politické bahno…

Napsala kontroverzní knihu. Sezvala na její křest kulturní a politickou smetánku a své dílo zalila šampaňským.…

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu ve tvaru pánského přirození

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu…

Norové smutní nad ztrátou oblíbené přírodní památky. Neznámý pachatel zničil skalní útvar ve tvaru pánského…

 

iSport.cz

EURO U21: Španělsko - Itálie 3:1. Saúl vystřílel finále hattrickem

EURO U21: Španělsko - Itálie 3:1. Saúl vystřílel…

Fotbalisty Německa ve finále EURO U21 vyzvou Španělé. Ti si v semifinále turnaje v Polsku nebrali servítky…

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop, Pavlenka jde do Brém

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop,…

Slavia se pořádně obula do posilování kádru! Dnes totiž potvrdila příchod tří renomovaných zahraničních hráčů,…

 

Reflex.cz

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů: zradila Milada Horáková svou zem?

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů:…

Dnes je výročí popravy Milady Horákové. Přesněji: vraždy Milady Horákové. Socialistky, kterou pronásledovali a…

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými Papuánci do neprostupné džungle

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými…

„Angguruk–Wamena–Angguruk!“ křičí do vysílačky mladík z kmene Jaliů v odletové hale pralesního letiště ve…