Pininfarina Enjoy: Exkluzivní klasika
Pininfarina bude příští rok slavit 75. výročí existence a k významenému životnímu jubileu se jeho vedení firmy rozhodlo udělat velkou radost sobě a 75 dalším šťastlivcům. Přesně tolik totiž vznikne vyjímečných roadsterů, prezentujících to nejlepší ze současné automobilové techniky. Zvláštností ambiciózního projektu je, že Pininfarina v něm nebude vystupovat jako partner žádné automobilky, ale v roli samotného výrobce. A nejen to, ke spolupráci si přizval partnery neméně zvučných jmen, než je to jeho vlastní. O potenciální sériové výrobě bylo rozhodnuto na základě skvělých ohlasů na stejnojmenou studii, vystavenou na loňském ženevském autosalonu.
Tvary karoserie jsou pochopitelně hlavním lákadlem, z Pininfarinovy mistrovské tužky vzešel další ušlechtilý nadčasový skvost s dokonale vyváženými liniemi. Roadster ve své nejčistší formě, očištěné od balastu, s motorem uloženým před zadní nápravou a bez zavazadlového prostoru - na tom by nebylo nic neobvyklého, Pininfarina ovšem svůj projekt ozvláštnil. Přední a zadní blatníky lze díky důmyslnému mechanismu demontovat a proměnit oblou barchettu v minimalistický double-seater á la Lotus Super 7, kde závěsy kol se stávají zároveň podstatnou součástí designu. Do kolonky "nepotřebné - odstraněno" zapadla i okna se střechou, hlavní roli v aktivní i pasivní ochraně posádky na sebe bere zvýšený lem kokpitu, přes hranu dveří přecházející do ochranného oblouku. Vše je domyšleno do detailu a souvisí se vším, takže do vzniklé nástavby je zároveň integrováno i víčko nádrže a plynule na něj navazuje kapota se dvěma páry výdechů horkého vzduchu, přičemž ten horní dostal podobu stylizovaných ploutví, či kočičích uší. O přítlak lehkého sporťáku ve vysokých rychlostech se stará dvojice spoilerů, při jízdě bez blatníků zabírajících celou šíři vozu. V případě, že se posádka rozhodne cestovat, může si nezbytné minimum věcí sbalit do cestovního kufru Bellaix střední velikosti, pro nějž jsou na zadní kapotě speciálně uzpůsobené úchyty.
O interiér se postarala firma, jejíž samotné jméno je už téměř synonymem tradice, umu a klasické zručnosti - Louis Vuitton. Ostatně ne náhodou se premiéra prototypu odehrála právě na stejnojmenné Classic Show ve Velké Británii. Záměrně se vydal jinou cestou, než tzv. klasická anglická škola, a ačkoliv je interiér maximálně zjednodušen pro umocnění soustředění na jízdu, tak používá skvěle sladěné nejkvalitnější materiály, zvolené s ohledem na fakt, že interiér nelze nijak ochránit před nepřízní počasí. Ke slovu tak přišla speciálně upravená kůže s neoprénovou tkaninou a kvalitními doplňky z neleštěného chromu. Výsledkem je kontinuálně vnímatelná krása interiéru, který oba cestující doslova obklopuje. Pro optimální ochranu bohatých vyznavačů klasiky vznikla speciální dvouvrstvá komfortní přílba, do které přesně zapadají kvalitní sluneční brýle. Přesně s tímto vozem také ladí kolekce exkluzivního oblečení a obuvi, zvlášť v dámské a pánské verzi.
Na technice se podíleli hned tři veleslavní výrobci - v první řadě Matra, která vyvinula kompletní pojezd z dvojitých příčných ramen a poskytla výrobní kapacity ve své prototypové dílně. Dalším je neméně renomovaný Lotus, autor rámu a zástavby speciálně upraveného motoru Toyota, jejichž stopy je jistě třeba hledat v ultralehkém sporťáku Exige. A konečně samotná Toyota, jejíž výkonná osmnáctistovka VVTL-i s variabilním časováním ventilů z Corolly T-Sport posloužila i zde jako zdroj síly. Vzhledem k váze celého vozu - pouhých 850 kg, v okruhové verzi dokonce méně než 800 kg - stačí 141 kW díky výkonové hmotnosti 6 kg/kW a exaktní ručně řazené šestistupňové převodovce ke zrychlení 0-100 za 5,2 s a dostačující maximální rychlost 250 km/h. Přední kola o rozměrech 215/40 R17 a zadní 235/40 R18 skrývají chlazené kotouče o průměru 282 mm, vzhledem k hmotnosti vozu bohatě dostačující.