Chevrolet Cruze hatchback: První jízdní dojmy

Chevrolet Cruze hatchback: První jízdní dojmy

 
 

Jako jediní v Česku jsme vyzkoušeli všechny nabízené motorizace krátkého Cruze. Jak v korejském Golfu jezdí osmnáctistovka a dvoulitrový turbodiesel?

Minulý týden jsme měli možnost seznámit se, jako první novináři v ČR, s hatchbackem osobně. Základní zážehová šestnáctistovka potvrdila své kvality, stejně jako pětidveřový Cruze. Jak ale jezdí Cruze se silnějšími agregáty? V rozpáleném Chorvatsku jsme vyzkoušeli obě zbývající motorizace.

Hatchback

Ještě než vyrazíme na rozpálený chorvatský asfalt, pojďme si zrekapitulovat fakta týkající se hatchbacku, tedy samozřejmě konkrétně jeho kufru.

Po otevření pátých dveří najdeme velkorysý vstup do zavazadlového prostoru, který pojme nadprůměrných 413 litrů. To je sice o 37 litrů méně než v případě sedanu, zde však můžete jednoduše sklopit sedadla a získat tím využitelný prostor 883 litrů. Po sklopení sedadel rovná ložná plocha nevznikne, při nakládání delších zavazadel je třeba překonat zhruba pěticentimetrový schůdek.

Chevrolet Cruze 4dv. vs. 5dv. - Srovnání vnějších rozměrů
RozměrLimuzínaHatchback
Délka [mm]45974510
Šířka [mm]17881797
Výška [mm]14771477
Rozvor [mm]26852685
Rozchod vpředu [mm]15451544
Rozchod vzadu [mm]15581558
Objem zavazadelníku [l]450413

Velké, dobře vyztužené plato unese i větší zatížení, zavazadlový prostor od prostoru posádky odděluje opravdu pečlivě. Lehce vypouklá záď hatchbacku slibuje více prostoru na zadních sedadlech, což se potvrdilo. Vzadu nechybí místo ani pro hlavu (nad sedákem 93 cm), ani pro kolena. Dělená lavice je měkká a velice pohodlná, sedák má délku 45 cm, jeho hrana je však položena podobně nízko (32 centimetrů) jako v sedanu a proto dospělým pasažérům stehna moc dobře nepodpírá. Vnitřní šířka ve výši loktů je stejná jako u sedanu, tedy 141 centimetrů.

Zavazadelník nabízí nadprůměrnou prostornost a pravidelný tvar. Nakládací hrana je sice trochu výš (71 cm) a schod za ní také není nejmenší (19 cm), ale délka 82 cm, výška po plato 50 cm i šířka 102 cm, spolu s dostatečnou hloubkou a dostatečnou průchozí výškou pod zvednutým víkem (185 cm), potěší každého zákazníka. Až si říkáme, že Cruze variantu kombi opravdu skoro ani nepotřebuje.

Motorizace

Jako první jsme vyzkoušeli atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 104 kW, která umí nabídnout nejvyšší točivý moment 176 Nm ve 3800 min-1.

Líbí se nám citlivé řízení, jedno z nejlepších v segmentu levných aut nižší střední třídy. Hluchá oblast kolem středové polohy není velká, díky optimální strmosti je možné vůz držet v jízdním pruhu jen občasnými drobnými korekcemi a přitom nemuset ručkovat v případě nutnosti vyhýbacího manévru. Motor má na dnešní poměry lehce jadrnější zvuk, než na jaký jsme zvyklí z moderních downsizovaných jednotek. To nepovažujeme za chybu, delší sportovní jízda by však mohla být díky tomu u spolujezdců přijímána s nevolí...ne každý najde ve zvonivém projevu čtyřválcového agregátu zalíbení. Těsně pod čtyřmi tisíci přijde při razantní akceleraci drobné zakolísání tahu (zhruba v oblasti nejvyššího točivého momentu), pak ale motor sympaticky zatahuje až za šest tisíc otáček. Spotřeba se během naší jízdy (4 osoby na palubě, klimatizace naplno) po okresních silnicích pohybovala mezi sedmi a půl a osmi litry Naturalu.

Lehká spojka zabírá postupně, pětistupňový manuál s masivní hlavicí (k dispozici je i šestistupňový automat) má dobře vymezené dráhy a kromě gumového odporu v mezipoloze si není na co ztěžovat. Brzdy mají stejně jako u dieselu poněkud mdlejší nástup, brzdný účinek je však bez připomínek.

A srovnání se šestnáctistovkou? Silnější benzinový agregát nabídne dostatečnou dynamiku i při obsazení vozu čtyřmi osobami, byť divoké předjíždění v kopcích zde rozhodně nepřipadá v úvahu. Cenové navýšení 20.500,- Kč oproti motoru 1,6 však může některým zákazníkům znesnadnit výběr. Má cenu si za 13 kW a 22 Nm připlácet? Podle našeho názoru je zde klíčové, jak hodláte s vozem jezdit. Jsou v plánu rodinné výlety s velkým nákladem? Pak berte osmnáctistovku...nebo raději diesel.

Chevrolet Cruze hatchback 1,6 16V (91 kW): První kontakt

Dvoulitrový diesel nás mile potěšil svým dobrým utlumením a nadprůměrnou kultivovaností. Na druhou stranu bychom dle dynamického projevu vozu netipovali výkon 120 kW a 360 Nm, jednotka sice netrpí příliš velkou turbodírou, avšak pocitově za udávanými údaji poněkud zaostává. Řazení je stejně dobré jako u benzinové verze (dokonce o strupeň lepší), až u dieselu jsme si však všimli pomalejší synchronizace druhého převodového stupně. Spotřeba se na stejné trase a za stejných podmínek jako v případě osmnáctistovky pohybovala kolem hranice 6,5 litru nafty na 100 ujetých kilometrů.

Vzhledem k základní ceně 383.400,- Kč pravděpodobně nebude vznětový dvoulitr u levného hatchbacku často vyhledávanou motorizací. Zvláště poté, co nyní potenciálním kupcům prozradíme, že Cruze hatchback během příštího roku dostane i vznětový agregát o objemu 1,7 litru. A ten bude, vzhledem k současnému nastavení cen, pravděpodobně k mání za cenu srovnatelnou s benzinovou osmnáctistovkou.

Ceny a výbavy na českém trhu

Níže vidíte přehled a ceny nabízených výbav a motorizací. Při přímém srovnání se sedanem se výbavy lehce liší.

Verzi hatchback je již možné objednávat (standardní čekací doba bude kolem tří měsíců), dealeři se však předzásobují a to především vozy ve výbavě LT+.

Základní výbava LS nabízí bohatý standard. Nechybí ESP, šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač a rádio.Za klimatizaci je potřeba připlatit 15 tisíc korun. Kola mají sice jen ocelové disky, pneumatiky jsou ale standardně rozměru 205/60 R16.

U verze LT je klimatizace již standardem. K tomu se přidává tempomat, elektrické stahování zadních oken a další položky. Až od LT+ jsou k dispozici všechny motory. Přívlastek Plus znamená navíc litá kola, přední mlhovky a zadní parkovací senzory. LTZ má 17palcová kola, automatickou klimatizaci, USB, Bluetooth a chromovou lištu pod okny. Jako jediná tato výbava umožňuje doobjednat navigaci (22.300,- Kč).

Chevrolet navíc nabízí dvě speciální edice. LT+ WTCC má proti LT+ navíc sadu spoilerů, 17palcová kola a modrý interiér Sonic Blue. LTZ+ WTCC ke standardu LTZ přidává také spoilery, dále čalounění červenou kůží a vyhřívání předních sedadel.

Chevrolet Cruze hatchback - ceny na českém trhu
Motor1,6 16V1,8 16V1,8 16V2,0 VCDi2,0 VCDi
Převodovka5M5M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]15981796179619911991
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]91/6200104/6200104/6200120/3800120/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]154/4200176/3800176/3800360/1750360/1750
Max. rychlost [km/h]190200195205209
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,010,110,48,59,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,67,45,66,3
Cena LS [Kč]274.900,-----
Cena LT [Kč]300.900,-----
Cena LT+ [Kč]316.400,-336.900,-366.900,-383.400,--
Cena LT+ WTCC [Kč]343.400,-----
Cena LTZ [Kč]-373.200,-403.200,-431.200,-461.200,-
Cena LTZ WTCC [Kč]-432.200,----

Chevrolet Cruze hatchback
 

Anketa

Zvolili byste Cruze jako hatchback nebo sedan?
  • Jako praktičtější hatchback

    32,3

    Hlasovat

     
  • Jako elegantnější sedan

    8,5

    Hlasovat

     
  • Hatchback je praktičtejší i hezčí

    32,6

    Hlasovat

     
  • Záleží na ceně

    20,9

    Hlasovat

     
  • Líbí se mi obojí!

    5,6

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 






 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…