Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 3 Crossback: Luxusní značka PSA se pouští do městských SUV

Aleš Dragoun
Diskuze (54)
Dražší odnož PSA, potažmo Citroënu vstupuje na pole malých crossoverů. DS 3 Crossback je menším bráškou obdobného modelu se sedmičkou v názvu a bude se mu líbit hlavně ve městě.

Extravagantní design vně i uvnitř tak nějak všichni od DS očekáváme. Nasvědčovaly jej už červencové patentové snímky. Přídi dominuje obří chromem orámovaná maska chladiče, hlavní světla (dokonce i Matrix LED) mají poměrně komplikované tvary a od nich se směrem dolů táhnou denní diody. Boky připomínají předchozí malý hatchback DS 3 včetně typické „ploutve“, na kterou navazuje B-sloupek, crossover má ale o zadní pár dveří navíc. Také úzkým, ale podlouhlým koncovým reflektorům vévodí blyštivý kov, rámečky jsou sice tenčí, ale další lišta obě sdružené „lampy“ propojuje.

Avantgardě se tady meze nekladly, stejně jako uvnitř. Na obří centrální dotykovou obrazovku obdélníkového tvaru. Zde s úhlopříčkou 10,3 palce jsme si u moderních citroënů již zvykli, DS 3 Crossback nezapomněl ani na digitální přístroje před řidičem a head-up. Ovladače pod středovým displejem jsou seskupeny do kosočtverců, tříramenný volant nicméně prostě konvenční, doba jednoramenných je dávno pryč. Interiér bude k mání v několika kombinacích odstínů a s různými druhy materiálů: kůží, umělým semišem i látkou. Karoserie zase může mít jinou barvu střechy (celkem tři) než zbylých částí (portfolio čítá deset laků). I litých kol výrobce nabídne celou desítku.

Benzinovou pohonnou jednotku zastupuje známý turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 PureTech ve výkonových verzích 73 kW (100 k), 96 kW (130 k) a 114 kW (155 k). Jediný čtyřválec v nabídce představuje turbodiesel 1.5 BlueHDi se 73 kW a 96 kW. K dispozici jsou šestistupňová přímo řazená převodovka i samočinná EAT8.

DS 3 Crossback je postaven na modulární platformě CMP (podvozek má rozvor 2558 mm), která umožňuje i zástavbu elektromotoru a baterií. Verze s „čistým“ druhem pohonu E-Tense využívá právě takovou pohonnou jednotku se 100 kW (136 k). Lithium-iontové články mají kapacitu 50 kWh, na 80 % se znovu naplní během půlhodinky, jen je třeba být připojen na 100kW rychlonabíječku. Akční rádius už dle nového standardu WLTP činí 300 km.

Zavazadelník disponuje základním objemem 350 l, DS Automobiles tvrdí, že vystačí i na dlouhé cesty. Airbagů je osm, armádu elektronických asistentů zastupují například nouzové brzdění, samočinné parkování, udržování jízdy v pruzích, čtení dopravních značek... Odemknout auto lze i přes chytrý telefon, audiofilové si jistě pořídí systém Focal Electra s dvanácti reproduktory.

Pouze 4188 mm dlouhý, 1791 mm široký a 1534 mm vysoký DS 3 Crossback bude mít premiéru na autosalonu v Paříži na začátku října. Na český trh přijde v první polovině roku 2019.

Aleš Dragoun
Diskuze (54)
Avatar - pallas
4. 10. 2018 02:58
Re: DS
ja som na tej fotke MB napočítal 17 kruhov
Avatar - pallas
4. 10. 2018 02:57
Re: šarmantní bizár
tak momentálne ide cena dole najviac u čistokrvného nemca - a teda Passatu.
Avatar - pallas
4. 10. 2018 02:56
Re: Prémiová D3 může být i nadále v naprostém klidu...
všimni si, že Audi Q2 je totálne opajcnutý C4 Cactus. Natiahnutý v niektorých rozmeroch, ale inak totálne obkreslený.
Avatar - pallas
4. 10. 2018 02:55
Re: Překvapení
to už DS5 je originál
Avatar - pallas
4. 10. 2018 02:53
Re: DS
a nebude to jedna vadná sviečka?