Luxusní značka DS ukončila výrobu modelů DS 4 a DS 5: Co se stane se zbylými modely?
Prestižní odnož skupiny PSA a zejména automobilky Citroën zastaví prodej modelů DS 4 a DS 5 do konce tohoto roku. Jak řekl tento týden Yves Bonnefont, předseda představenstva DS, oba tyto modely pocházejí ještě z doby, kdy DS nebyla samostatnou značkou. Tou se stala v roce 2014. Mají tedy poměrně hodně prvků z designu Citroënů, což je pro DS nežádoucí. Výroba DS 4 v závodě v Mulhouse, stejně jako DS 5 v Sochaux byla již v uplynulých dnech zastavena.
Nejmenší jede dál!
Kupodivu, DS 4 ani DS 5 nejsou nejstaršími modely značky. Tím je malý třídveřový hatchback DS 3, který debutoval v roce 2010, samozřejmě ještě jako Citroën DS3. Po letech a jedné výraznější inovaci, stejně jako změně značky se tento vůz objevil také s plátěnou střechou, coby takový poloviční landaulet. Dodnes DS 3 hodnotíme jako velmi zdařilý a hlavně skvěle jezdící automobil. Je to více než schopná alternativa k Mini. Přitom původně bylo DS 3 nástupcem třídveřové verze Citroënu Saxo.
Aby se přežívající DS 3 vyrovnalo modernějším vozům, prodělalo v rámci péče o model vylepšení. Jde z části o novou elektronickou výstroj, která má umožnit zlepšení konektivity. Tedy toho, co dnes údajně lidé v autech požadují. Mnohem zajímavější změnou je omezení nabídky výhradně na zážehové motory. Vzhledem k tomu, že diesely v této třídě už nejsou tolik oblíbené a také vzhledem k situaci, která se kolem vznětových agregátů vytvořila, je to krok veskrze pochopitelný.
Budoucnost se jmenuje DS 7 Crossback
Nejnovějším počinem značky DS je model DS 7 Crossback, kompaktní SUV, které bylo navrženo již plně v souladu se značkou DS. A je to na něm vidět. Nechybí avantgarda a hlavně na rozdíl od skončených modelů DS 4 a DS 5 také přesvědčivé technické hodnoty. DS 7 Crossback tak není jen designovým pozlátkem (což zejména DS 5 byla), ale současně nabízí vyspělý podvozek, který zajistí, že i jízdní projev bude plně v souladu s vozem této úrovně.
Jedním z důvodů, proč byly DS 4 a DS 5 tam, kde byly, tkvěl v použité technice. Ta měla svůj základ ještě v Peugeotu 307. Jenže to se psal rok 2001! Od té doby byla technika neustále inovována, ovšem třeba jednoduché zavěšení zadních kol, zcela nevhodné pro tak velké a těžké auto, se dědilo s následující generací.
Nová DS 7 Crossback je ale již zcela jiné auto, postavené na modulární platformě EMP2, se zcela novou víceprvkovou zadní nápravou, kterou má také nový Peugeot 508. K tomu si přidejte inovativní odpružení, které ale nemá nic společného s léty cizelovanou hydropneumatikou Citroënů a vyjde vám, že tohle SUV by mělo slušně jezdit. Minimálně má pro to ty nejlepší předpoklady.
Navíc je o něj velký zájem. Zatím se prodává jen na vybraných trzích, například ve Francii a v Německu. Přesto za první pololetí roku 2018 vykázala automobilka DS nárůst prodejů o 14 procent globálně, v Evropě pak dokonce o 25 procent. Je jasné, že DS 7 Crossback se na tomto úspěchu podílí měrou vrchovatou.
Budoucnost DS - hybrid i autonomní auto
Značka DS je v současné době přidružena k dealerstvím Citroënu. Už v září se však mají objevit první prodejní místa s výhradně značkou DS. Zda půjde „jen“ oddělené autosalony jinak Citroënů či opravdové samostatné budovy, není dosud jasné.
Počítá se i s rozšířením nabídky, patentové snímky již naznačují podobu chystaného malého SUV DS 3 Crossback, které má být dostupné i v čistě elektrické variantě.
Co se týče DS 7 Crossback, tak zatím je k dispozici s motorem 2.0 BlueHDi a dále s benzinovými motory 1.6 PureTech 180 a 225. V příštím roce má dorazit také plug-in hybrid. Slibuje pohon všech kol a celkový tedy systémový výkon pohonu 300 koní.
V rámci příprav je také auto, vycházející z konceptu DS X e-Tense. Prý nabídne pokročilejší autonomní systém řízení, snad na stupni 3. Kdy se objeví na trhu, není známo, ale dle Bonnefonta to má být už „velice brzy“.