Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxusní značka DS ukončila výrobu modelů DS 4 a DS 5: Co se stane se zbylými modely?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 14. 7. 2018
101
18
Zobrazit náhledy (101)
Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5
Modely DS 4 a DS 5 nejsou nejstaršími v nabídce mladé značky DS. Přesto je tento rok jejich posledním. Jaké má DS plány do budoucna?

Prestižní odnož skupiny PSA a zejména automobilky Citroën zastaví prodej modelů DS 4 a DS 5 do konce tohoto roku. Jak řekl tento týden Yves Bonnefont, předseda představenstva DS, oba tyto modely pocházejí ještě z doby, kdy DS nebyla samostatnou značkou. Tou se stala v roce 2014. Mají tedy poměrně hodně prvků z designu Citroënů, což je pro DS nežádoucí. Výroba DS 4 v závodě v Mulhouse, stejně jako DS 5 v Sochaux byla již v uplynulých dnech zastavena.

Nejmenší jede dál!

Kupodivu, DS 4 ani DS 5 nejsou nejstaršími modely značky. Tím je malý třídveřový hatchback DS 3, který debutoval v roce 2010, samozřejmě ještě jako Citroën DS3. Po letech a jedné výraznější inovaci, stejně jako změně značky se tento vůz objevil také s plátěnou střechou, coby takový poloviční landaulet. Dodnes DS 3 hodnotíme jako velmi zdařilý a hlavně skvěle jezdící automobil. Je to více než schopná alternativa k Mini. Přitom původně bylo DS 3 nástupcem třídveřové verze Citroënu Saxo.

Aby se přežívající DS 3 vyrovnalo modernějším vozům, prodělalo v rámci péče o model vylepšení. Jde z části o novou elektronickou výstroj, která má umožnit zlepšení konektivity. Tedy toho, co dnes údajně lidé v autech požadují. Mnohem zajímavější změnou je omezení nabídky výhradně na zážehové motory. Vzhledem k tomu, že diesely v této třídě už nejsou tolik oblíbené a také vzhledem k situaci, která se kolem vznětových agregátů vytvořila, je to krok veskrze pochopitelný.

Budoucnost se jmenuje DS 7 Crossback

Nejnovějším počinem značky DS je model DS 7 Crossback, kompaktní SUV, které bylo navrženo již plně v souladu se značkou DS. A je to na něm vidět. Nechybí avantgarda a hlavně na rozdíl od skončených modelů DS 4 a DS 5 také přesvědčivé technické hodnoty. DS 7 Crossback tak není jen designovým pozlátkem (což zejména DS 5 byla), ale současně nabízí vyspělý podvozek, který zajistí, že i jízdní projev bude plně v souladu s vozem této úrovně.

Jedním z důvodů, proč byly DS 4 a DS 5 tam, kde byly, tkvěl v použité technice. Ta měla svůj základ ještě v Peugeotu 307. Jenže to se psal rok 2001! Od té doby byla technika neustále inovována, ovšem třeba jednoduché zavěšení zadních kol, zcela nevhodné pro tak velké a těžké auto, se dědilo s následující generací.

Nová DS 7 Crossback je ale již zcela jiné auto, postavené na modulární platformě EMP2, se zcela novou víceprvkovou zadní nápravou, kterou má také nový Peugeot 508. K tomu si přidejte inovativní odpružení, které ale nemá nic společného s léty cizelovanou hydropneumatikou Citroënů a vyjde vám, že tohle SUV by mělo slušně jezdit. Minimálně má pro to ty nejlepší předpoklady.

Navíc je o něj velký zájem. Zatím se prodává jen na vybraných trzích, například ve Francii a v Německu. Přesto za první pololetí roku 2018 vykázala automobilka DS nárůst prodejů o 14 procent globálně, v Evropě pak dokonce o 25 procent. Je jasné, že DS 7 Crossback se na tomto úspěchu podílí měrou vrchovatou.

Budoucnost DS - hybrid i autonomní auto

Značka DS je v současné době přidružena k dealerstvím Citroënu. Už v září se však mají objevit první prodejní místa s výhradně značkou DS. Zda půjde „jen“ oddělené autosalony jinak Citroënů či opravdové samostatné budovy, není dosud jasné.

Počítá se i s rozšířením nabídky, patentové snímky již naznačují podobu chystaného malého SUV DS 3 Crossback, které má být dostupné i v čistě elektrické variantě.

Co se týče DS 7 Crossback, tak zatím je k dispozici s motorem 2.0 BlueHDi a dále s benzinovými motory 1.6 PureTech 180 a 225. V příštím roce má dorazit také plug-in hybrid. Slibuje pohon všech kol a celkový tedy systémový výkon pohonu 300 koní.

V rámci příprav je také auto, vycházející z konceptu DS X e-Tense. Prý nabídne pokročilejší autonomní systém řízení, snad na stupni 3. Kdy se objeví na trhu, není známo, ale dle Bonnefonta to má být už „velice brzy“.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hra na prémii a habaďůra na neznalé zákazníky
| 15. 7. 2018
DS si za ty jejich ceny může pořídit jen úplný automobilový analfabet, který si nechá vypláchnout mozek prodejcem, jaký že si kupuje "prémiový produkt". No kupuje, ale jen z hlediska ceny! >:D :no: :no: :no:
DS pôjde...
| 15. 7. 2018
Prémiová technika je především prémiový pohon. Tedy ten správný. Rwd. Ten Citroën mít nikdy nebude. Pořád to bude falzifikát.
Avatar - Bubáq
DS pôjde...
| 15. 7. 2018
Tak to všechno bude reálné jen za podmínky, že automobilový trh bude na stejné vlně jako je poslední tři roky. Nějak mě svrbí zadnice, že Evropa se letos dostane "jen" na loňská čísla, zatímco Čínu čeká ochlazení příští rok (viz letošní opatření vlády).
Podle mého soudu by DS dal smysl jen jako značka elektroaut, ale na tuto pozici nominoval PSA právě značku Opel. Nu, ale změny ve "strategiích" jsou velmi rychlé a někdy i nečekané. Možná nám blízká budoucnost přinese nějaké překvapení jak u DS, tak u Oplu. Zatím to tak ale nevypadá... Podívejte se reálně na inovační potenciál DS, na to, že peníze vložili hlavně do luxusních prodejních designů (kromě ČR :'-( ) a na druhé straně rovnice dostanete klesající prodeje i v době tržní konjuktury. Nějak mi to připomíná Fiat a Maserati.
DS pôjde...
| 15. 7. 2018
Cucam to z prstu- to priznávam. Predaje DS su uplna katastrofa a je teda jediná možnosť urobiť to inak- nanovo. Sústrediť zdroje na nákup oplu, reštrukturalizáciu tejto automobilky a zároveň popritom budovať novú značku asi nie je jednoduché. Ja netvrdím že DS bude leader segmentu ale že pôjde a že sa PSA oplatí. Možno sa mýlim ale je to tuším jediná nová EU značka za posledné roky ktorá predáva nejaké reálne počty. Treba to brať ako start-up o ktorého financovaní nič nevieme ale je možné predpokladať že nie je zmyslom tu generovať zisk.doteraz používali v podstate hodne starú technológiu takže aj tých pár tisíc kusov mohli byť slušné ziskove.myslim že keď je PSA zrušiť technologické centrum oplu sú pravdepodobne schopní porátať či sa im oplatí investovat do nového modelového radu. A kedze je DS 7 už tu sa tušiť že predaje pôjdu hore hlavne s ohľadom na to že je to SUV.
DS je zbytečná značka
| 15. 7. 2018
no vidíš, a nemáš ani DS5, ani Jaguar XE

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku