Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 4 a DS 4 Crossback: Ceny v Česku startují na 576.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (20)
K tiskové konferenci si značka DS vybrala prostory Buquoyského paláce, kde sídlí Francouzské velvyslanectví. Modely 4 a 4 Crossback je už možné objednávat.

Modely 4 a 4 Crossback byly hlavními hvězdami frankfurtského stánku automobilky DS. Koncem roku 2010, kdy byl tehdy ještě Citroën DS4 poprvé představen, jsme se bavili o crossoveru, nyní je všechno jinak. Zatímco model 4 je oproti předchůdci snížen o 30 milimetrů a v nabídce zaujímá pozici rodinného hatchbacku, Crossback je crossoverem s výrazným oplastováním karoserie. Ani jeden z vozů nenabízí pohon všech kol, v krizových situacích má ale pomoci chytrý stabilizační systém označovaný ITC.

DS 4 je na českém trhu od včerejšího dne k mání se třemi liniemi výbav. Základní Chic startuje s motorem 1.2 PureTech 130 (96 kW) na 576.900 korunách, v současnosti ale ještě není k mání a dostupnost nám nepřiblížil ani český importér. Jedno je ale jisté: Bude!

Nejlevnější variantou je pro tuto chvíli vznětová verze 1.6 BlueHDi 120 (88 kW) Chic, která startuje na 612.900 Kč. Standardní výbava zahrnuje šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kožený potah volantu a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná přední okna (zadní stále nelze otevřít), panoramatické akustické čelní sklo, manuální klimatizaci, rádio s MP3 přehrávačem, asymetricky dělené sklopné zadní opěradlo, litá 16“ kola nebo paket Look s vybranými vnějšími díly v černé barvě a nárazníky v barvě karoserie.

DS 4 - technická data a české ceny
Motor1.2 PureTech 1301.6 THP 2101.6 BlueHDI 1202.0 BlueHDI 1502.0 BlueHDI 180
Zdvihový objem [cm3]11991598156019971997
Válce/ventily3/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/5500155/600088/3500110/4000133/3750
Točivý moment [N.m/min]230/1750285/1750300/1750370/2000400/2000
Převodovka6M6M6M(6A)6M6A
Maximální rychlost [km/h]198235193207217
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.97.810.9(11.4)8.88.6
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4.95.93.7(3.8)3.84.3
Cena Chic [Kč]576.900*-612.900--
Cena So Chic [Kč]631.900-667.900**720.900-
Cena Sport Chic [Kč]-791.900-790.900871.900
* k dispozici později, **příplatek za automat činí 40.000 Kč

Prostřední linie So Chich je ve srovnání se základem o 55.000 korun dražší a přináší například elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci s funkcí Rest (funguje ještě několik minut po vypnutí motoru), bluetooth handsfree, manuálně nastavitelné bederní opěrky předních sedadel, litá 17“ kola Canberra, chromovanou lištu na zadním nárazníku nebo paket Comfort. Ten vedle zmíněné automatické klimatizace obsahuje také dešťový senzor, automatické rozsvěcení světel pří snížené viditelnosti nebo vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou proti oslnění. Český importér předpokládá, že se pro tuto linii rozhodně přibližně 60 procent zákazníků.

Na samotném vrcholu je linie Sport Chic nabízená s turbomotorem 1.6 THP 210 (791.900 Kč) a oběma dvoulitrovými turbodiesely (110 a 133 kW). Oproti linii So Chic dostanete ve standardu třeba systém hlídání slepého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, plně diodové přední světlomety DS LED Vision (pro So Chic za 30.000 Kč), DS Connect Box (v případě nouze vůz sám přivolá pomoc), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelné bederní opěrky s masážní funkcí pro přední sedadla, hliníkové pedály, kombinované čalounění sedadel (látka/kůže) nebo chromované boční ochranné lišty (pro So Chic za 6.000 Kč). Tuto linii si pořídí asi 10 procent zákazníků, tedy stejně jako základní Chic.

Vůz DS 4 Crossback bude dostupný s jedním zážehovým a třemi vznětovými motory, i zde ale bude přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW dostupný až později. Standardem je šest airbagů, inteligentní stabilizační systém jako „náhrada“ pohonu všech kol, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední okna, automatická klimatizace, samočinné rozsvěcení světlometů, rádio s MP3 a bluetooth handsfree, litá 18“ kola, paket City (zadní parkovací asistent, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, chromovaná lišta v zadním nárazníku a další) nebo paket Comfort (automatická klimatizace s funkcí Rest, dešťový senzor, automatické rozsvěcení světel a další).

DS 4 Crossback - technická data a české ceny
Motor1.2 PureTech 1301.6 BlueHDI 1202.0 BlueHDI 180
Zdvihový objem [cm3]119915601997
Válce/ventily3/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/550088/3500133/3750
Točivý moment [N.m/min]230/1750300/1750400/2000
Převodovka6M6M(6A)6A
Maximální rychlost [km/h]198193217
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.910.9(11.4)8.6
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4.93.7(3.8)4.3
Cena [Kč]666.900*702.900**836.900
* k dispozici později, **příplatek za automat činí 40.000 Kč

Pro oba modely nabízí značka DS servis na 5 let nebo 100.000 ujetých kilometrů zcela zdarma. Týká se to nejen běžných servisních úkonů v rámci pravidelných prohlídek, ale také nepřetržitě dostupných asistenčních služeb.

Jan Mička
Diskuze (20)
29. 10. 2015 19:19
Re: DS řada
no chceli s vysokou maržou predávať premaľovaný mejnstrím, tak také sú aj predaje, ale odčlenenie značky by som ešte nehodnotil, lebo stále sú to prvé prieskumné modely a podstatné bude, aká bude nová generácia modelov, potom to bude jasné.
29. 10. 2015 12:51
Re: Ma to sanci
Kvalitu ? Ano, designově je to jiné než mainstream, ale kvalita materiálů není ničím výjimečná. U DS3, která je "bláznivě" jiná to není až tak vidět, ale čím víše se řadou DS jde je to více a více markantnější. Jako jednoduchý test doporučuji sednout do DS5 a pak do vysloužilé C5. Na to, že DS má být prémie.....
V kontrastu toho je nyní Espace, který v Initiale Paris působí právě jako verze s prémiovou nadstavbou.
28. 10. 2015 23:19
Re: DS řada
Prostě sečteno podtrženo, na jedné straně snaha o prémiové ceny, která na straně druhé není vyvážena dostatečně prémiovou kvalitou modelů a trh na to logicky reaguje velmi vlažným zájmem.
Avatar - Insolito
28. 10. 2015 23:14
Re: DS řada
Vždyť píšu, že celkové prodeje je táhnou ke dnu... Jen v Číně je stoupající tendence, byť malá.
PS.Ten mínus není ode mne.
28. 10. 2015 22:37
Re: DS řada
300 aut v Číně navíc a o 12 000 aut v Evropě méně. Tomu bych stoupající tendence neříkal, to je prostě hezky česky propadák.