Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sedan DS 9 má po modernizaci. Už jen s plug-in hybridy a cenou až 2,3 milionu

Ondřej Šámal
Diskuze (24)

Vlajková loď francouzské značky i v rámci modelového roku 2023 nadále sází výhradně na plug-iny. Přidává však na komfortu, luxusu a moderních technologiích, aby dokázala držet krok i se zavedenější německou a švédskou konkurencí.

Sedan DS 9, který pro globální trhy vzniká výhradně v Číně, je minimálně v Česku minoritní záležitostí. Pokus o soupeře Audi A6, BMW 5, Mercedesu E a Volva S90 na našem trhu za první letošní čtyři měsíce zaznamenal pouze jednu registraci. Totožné číslo mají na svém kontě například i dražší Lexus LS a Rolls-Royce Wraith. Přesto se i Česko dočkalo mírně přepracovaného provedení pro modelový rok 2023.

To zůstává nadále věrné dvojici plug-in hybridních pohonů, jejichž základem je zážehová šestnáctistovka PureTech. Jenže zatímco základní varianta E-Tense 250 se systémovým výkonem 184 kilowattů (od 1.875.000 Kč) roztáčí výhradně přední nápravu, vrcholné provedení E-Tense 360 4x4 s 265 kW (minimálně za 2.275.000 korun) už z podstaty věci přidává i zadní kola, kterým pomáhá další elektromotor. Oba plug-iny mají akumulátor s kapacitou 15,6 kWh, který podle oficiálních údajů vystačí na 62 až 75 bezemisních kilometrů.

Novinku pro obě verze představuje multimediální systém DS Iris System s dvanáctipalcovým středovým displejem a plně konfigurovatelným rozhraním. Nechybějí ani widgety pro rychlý přístup do vybraných složek systému, on-line navigace s trojrozměrným zobrazením, sledováním aktuálního provozu, zobrazováním zón s kontrolami rychlosti (pokud to legislativa dané země umožňuje) či panoramatický parkovací systém s novými kamerami s vysokým rozlišením pro ještě ostřejší obraz. Multimédia jsou navíc propojena s mobilní aplikací MyDS, která umožňuje odesílat cíle z telefonu na displej vozu DS 9, programovat teplotu v kabině nebo nabití baterie, zjistit stav nabití baterie nebo údaje z předchozích jízd, přijímat proaktivní upozornění na údržbu nebo pomocí digitálního dálkového ovládání zamykat a odemykat dveře, rozsvěcet světla nebo troubit.

Video se připravuje ...

Modelový rok 2023 přináší též nový výbavový stupeň Opéra, který ve standardu zahrnuje kamerou řízené odpružení DS Active Scan Suspension, rozšířený bezpečnostní paket s poloautonomním řízením úrovně 2 DS Drive Assist, systémy DS Driver Attention Monitoring a noční vidění, nebo prvky zvyšující komfort, jako je hi-fi systém Focal Electra, DS Pack Lounge pro cestující na zadních sedadlech včetně zadní luxusní středové loketní opěrky v kůži, opěrky hlavy Lounge na bočních sedadlech, tlačítka pro posunutí předního sedadla spolujezdce ze zadních sedadel, rozšířenou dvouzónovou automatickou klimatizaci a vyhřívaná zadní sedadla s masážní funkcí a odvětráním u bočních sedadel, dále střešní okno, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, vyhřívané čelní sklo a alarm. Tento druhý z trojice stupňů bude dostupný s trojicí barevných interiérů v odstínech červená Rubis, černá basalte a šedá Perle.

Bez ohledu na zvolený odstín ztělesňuje eleganci výbavy Opéra kůže Nappa na sedadlech s vyraženým logem DS na přední straně opěrek hlavy, na zadní lavici, na středové konzole a na prodloužené palubní desce. Červený a černý interiér zdobí navíc exkluzivní okouzlující prvky Art Leather. Další novinkou u modelu DS 9 modelového roku 23 je čalounění stropu v provedení Alcantara v šedé Galet.

Ještě o stupínek výš stojí linie Esprit de Voyage, která bude spojena pouze se silnějším plug-inem. Interiér v tomhle případě charakterizují světlé a zářivé odstíny, sedadla v kůži Nappa jsou celá v odstínu Šedá Perle s motivem hodinového pásku Bracelet. Středová panel, ozdobné prvky na přístrojové desce a dveřních panelech jsou v kůži Nappa Šedá Perle. Čalounění stropu je celé v provedení Alcantara v šedém odstínu Galet, ve stejném odstínu jsou i loketní opěrky ve dveřích, stejně jako obruba předních a zadních koberečků se specifickým prošívání Zéphir. Kůže Nappa Šedá Perle na panelu pod středovým displejem byla za tepla embosovaná technikou, kterou vyvinuli odborníci DS Automobiles, díky níž působí jedinečně plasticky. Motiv Clou de Paris, převzatý od legendárního gilošovaného vzoru, který používali pařížští hodináři, symbolizuje místo, kde se nachází DS Design Studio Paris. Paprsky, které z něj vycházejí, vytvářejí mapu Evropy. Tento design vytvořený pro verzi Esprit de Voyage je u této kolekce proveden několika různými způsoby. Stejné linie se opakují na prazích a logu na předních dveřích a na krytech zrcátek zdobených laserovým gravírováním.

Motor E-Tense 250 E-Tense 360 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Systémový výkon [kW/min] 184/- 265/-
Systémový točivý moment [N.m/min]  360/- 520/-
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 5,6
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 1,0 1,5
Cena Rivoli [Kč] 1 875 000 -
Cena Opéra [Kč] 2 075 000 2 275 000
Cena Esprit de Voyage [Kč] - 2 300 000
Ondřej Šámal
Diskuze (24)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
22. 5. 2023 09:22
Re: Kolik
to že použili jako základ nejakou společnou platformu neznamená, že se zaplatil vývoj toho auta, protože všechno viditelné na té paltformně (karoserie,světla, interier, materiály, čalounění, výbava) je pro DS specificiká a to něco stojí obzvláště když DS je ve své podstatě malosériovka ;-) což je jen drobný detail
Avatar - Barrichello
20. 5. 2023 18:29
Re: h...o v alobale.
Poslední skutečný Bentley, co mělo pod kapotou tradiční 6,75 V8 bylo Mulsanne. A předtím Arnage a Continental T a R .

Ostatní byly šidítka pro dětičky s trapným deignem, teprve až současný Continental a Flying Spur aspon vypadaj docela k světu, když už maj špatný motory :-)
20. 5. 2023 15:20
Re: h...o v alobale.
Hamunu mam bloknuteho uz par rokov...preto nereagujem :)
Avatar - Martin911Turbo
20. 5. 2023 10:05
Re: Kolik
Což je drobný detail ;-)
20. 5. 2023 09:18
Re: to je nějaká rebrandovaná čínská mrĐka
v čem jezdíš příteli? na obrázku vidím velmi pohledný design, ostatně jako u všech DS potažmo Citroenů. výtky můžu mít k technice, ale vzhled je velmi slušný :yes: