Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vozy DS dostaly aktivní geofencing. V nízkoemisní zóně se samy přepnou na elektřinu

Daniel Fuglevič
Diskuze (4)

Řidičům odpadne starost, do které části města mohou či nemohou se spuštěným spalovacím motorem.

S postupným rozšiřováním nízkoemisních zón v evropských metropolích, kde je vjezd vozů se spalovacími motory určitým způsobem omezen, uvádí také francouzská značka DS ve svých plug-in hybridních vozech službu aktivního geofencingu – ta při vjezdu do nízkoemisní zóny automaticky přepne pohonné ústrojí vozu do čistě elektrického režimu.

Video se připravuje ...

Využití geofencingového modulu v rámci GPS už dříve ze stejného důvodu uvedl ve svých plug-in hybridních dodávkách například Ford. Systém sledující virtuální perimetr nízkoemisních zón tak rovněž řidiče vozů DS nejprve upozorní, že do této zóny vjíždí a poté samočinně (pokud je v baterii ústrojí dostatečná energie) přepne vůz do plně elektrického režimu. Nízkoemisní oblast je také na mapě navigace označena ikonou a zeleně zvýrazněna.

Novinku tedy DS zavádí u modelů 4, 7 a 9 využívajících plug-in hybridní ústrojí E-Tense. Konkrétně je služba součástí infotainment systému IRIS, který zajišťuje mimo jiné on-line 3D navigaci, hlasové ovládání nebo detekci rychlostních radarů. Pasivní verzi geofencingu, která řidiče pouze informovala o nízkoemisních zóně na jeho trase, již DS uvedlo ve svých spalovacích modelech dříve.

Francouzská značka dodává, že pouze ve Francii se v tuto chvíli nachází celkem jedenáct nízkoemisních zón – v Paříži, Aix-Marseille, Lyonu, Toulouse, Nice, Montpellieru, Reims, Saint-Etienne, Grenoble, Clermont-Ferrand a Rouenu. Dalších 30 měst se chce k tomuto seznamu v budoucnu přidat, přičemž v rámci celé Evropy už má své nízkoemisní zóny více než 300 měst.

Přestože většina zón v současnosti omezuje vjezd především starým spalovacím vozům nesplňujícím moderní emisní normy, v některých evropských městech jíž do budoucna plánují takzvané zóny s nulovými emisemi, kde bude vjezd jakýmkoliv spalovacím vozům zcela zakázán. Například v částech dánské Kodani chtějí zavést bezemisní zóny v rámci testovacího programu už v roce 2025.

Daniel Fuglevič
Diskuze (4)

Doporučujeme

22. 4. 2024 12:33
To mě uklidnilo.
Jsem rád, hlavně aby to bylo přesně. :-! :-!
Avatar - KANKUNEN
22. 4. 2024 08:14
Já myslel,
že to automaticky vypne třetí válec.
Avatar - Horký Rom
22. 4. 2024 08:07
moc líbí
V zemích EU bylo v prvním čtvrtletí roku 2024 registrováno 332 999 novych osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 3,8% více, podíl na všech registracích dosáhl 12%. V Česku jich celkem jezdí přes 24 tisíc :yes: