Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scrambler od Ducati povyrostl a nastupuje ve třech nových verzích

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ducati slaví s rodinou modelů, které spojuje jméno Scrambler prodejní úspěchy a tak bylo vlastně jen otázkou času, kdy dojde na další rozšíření nabídky. Tentokrát se italská značka rozhodla pro zvětšování.

Ducati Scrambler byla na podzim roku 2014 nejprve uvedena jako osmistovka, kterou si lze nyní pořídit v šesti různých provedeních, která nesou označení Icon, Mach 2.0, Classic, Full Throttle, Café Racer a Desert Sled. Vedle těchto verzí je pak k dispozici ještě malý Scrambler Sixty2, k jehož pohonu slouží motor o objemu 399 cm3.

Pro modelový rok 2018 přijíždí trojice zcela nových členů rodiny v podobě modelů Scrambler 1100, Scrambler 1100 Special a Scrambler 1100 Sport. Tato trojčata sází na stejný styl na jejich starší příbuzní, ale kombinují jej s novou technikou.

Pro značku Ducati tradiční trubkový rám u všech tří nese vzduchem chlazený dvouválec do L o objemu 1079 cm3 s desmodromickým ventilovým rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva, který je naladěn na nejvyšší výkon 63 kW (86 k) při 7500 min-1 a točivý moment 88 N.m při 4750 min-1. S motorem spolupracuje šestistupňová převodovka.

Modely Scrambler 1100 a Scrambler 1100 Special kromě rámu a motoru spojují i použité komponenty podvozku v podobě přední upside-down vidlice Marzocchi a odpružení zadního kola centrální jednotkou Kayaba. Model Scrambler 1100 Sport má přední vidlici i zadní tlumič značky Öhlins.

Mezi jednotlivými verzemi jsou pak hlavní rozdíly ve vzhledu. Provedení Special se od základní jedenáctistovky odlišuje drátěnými koly, broušenou zadní kyvnou vidlicí, nižšími řídítky, potahem sedla a nabízenými kombinacemi barev. V případě verze Sport je pak zásadní použití již zmiňovaných komponentů odpružení a samozřejmě i zde je specifické barevné provedení.

Ducati Scrambler 1100 má ve všech třech verzích rozvor kol 1514 mm, sedlo ve výšce 810 mm a suchou hmotnost 189 kg, zatímco hmotnost stroje připraveného pro jízdu s palivovou nádrží naplněnou na 90 % objemu je pak 206 kg.

Pro všechny tři nové členy rodiny Scrambler je společná i výbava asistenčními systémy, zahrnující Cornering ABS, kontrolu trakce stavitelnou ve čtyřech stupních a trojici jízdních režimů – Active, Journey a City.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)