Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů

Diskuze (46)
Na mainstreamovém základě vybudovat prémiový produkt – Fiat i PSA začaly ze stejného výchozího bodu.

Lancia Delta se stala průkopníkem nové kategorie hatchbacků s prémiovým přesahem. Myšlenku, kterou původně rozehrál Opel Signum, Lancia uchopila za správný konec. Pomyslnou štafetu přebírá Citroën DS5 – zdá se, že mladší souputník jde totiž ještě dál.

Zatím jsou tyto dva modely osamocené, tato tržní nika ale má nepochybně určitý potenciál – vždyť po ní zcela otevřeně pokukuje BMW s budoucím 1 Gran Turismo a myšlenky na takový model zřejmě nejsou cizí ani Mercedesu a Audi.

DS5 větší než Delta, ale jen nepatrně

Nový Citroën měří na délku 4530 mm, to je přesně o centimetr víc, než kolik měří Lancia Delta. Obdobný je i rozdíl v rozvoru náprav, zde má DS5 výhodu 27 mm. Mimochodem, stejný rozvor 2727 mm jako DS5 má i Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008.

Výraznější je rozdíl v šířce, Citorën DS5 je o 53 mm širší než Lancia Delta. Citroën je zároveň nižší, a to o 30 mm.

Citroën DS5 - srovnání rozměrů s Lancií Delta
ModelCitroën DS5Lancia Delta
Délka [mm]45304520
Šířka [mm]18501797
Výška [mm]15081538
Rozvor [mm]27272700

Oba modely spoléhají na konstrukční základ mainstranové nižší střední třídy. Jak je dobře známo, Lancia Delta využívá prodlouženou platformu Fiatu Bravo/Stilo, má však rozvor prodloužený o 10 cm. Citroën DS5 zase podle neoficiálních informací sdílí konstrukční základ s Citroënem C4 Picasso, potažmo všemi kompaktními modely skupiny PSA.

Společným prvkem této dvojice je motor uložený napříč před přední nápravou, pohánějící vždy přední kola. Vpředu je zavěšení se vzpěrou pseudo McPherson, zadní náprava je jednoduché konstrukce se zkrutnou příčkou.

Jedinou výjimkou je Citroën DS5 HYbrid4 – tato konkrétní varianta má pohon 4x4, u zadních kol realizovaný prostřednictvím 27kW elektromotoru. Zároveň se liší konstrukce zadní nápravy, hybridní provedení DS5 má víceprvkové zavěšené zadních kol.

Převodovky – standardem šest stupňů

Oba modely nabízí výhradně šestistupňové převodovky. U Lancie hrají prim manuální, měničový automat Sportonic (výrobce Aisin) je dostupný jen pro vrcholnou zážehovou motorizaci. Kromě toho existuje u menšího turbodieselu možnost volby robotizované převodovky.

Citroën DS5 nabízí prakticky totožné spektrum. Tak jako u Lancie, i zde je omezená možnost výběru. Kromě jediné motorizace se nenabízí výběr, kombinace motoru a převodovky jsou pevně dané. Pouze dvoulitrový turbodiesel umožňuje volbu, a to hned mezi třemi různými převodovkami – manuální, automatickou a v případě hybridu robotizovanou.

Motory – vždy jen turbo

Zážehové motorizace u Citroënu zastupuje přímovstřikový přeplňovaný agregát 1,6 THP. Dostupné jsou varianty se 115 a 147 kW.

Lancia proti tomu staví 1,4 TurboJet s 88 kW, 1,4 Turbo MultiAir se 103 kW (oba s vícebodovým vstřikováním) a přímovstřikový 1,8 Di TurboJet o 147 kW.

Vznětovým základem Citorënu je mikrohybrid 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku. Lancia nemá motor zaměřený na úsporu kombinované spotřeby, nabízí standardní provedení 1,6 MultiJet s 88 a nově i 77 kW.

U dieselových dvoulitrů proti sobě stojí 2,0 HDi v DS5 a 2,0 MultiJet v Deltě – 120 proti 121 kW. O stupínek výš pak nacházíme dvě unikátní motorizace: HYbrid4 u Citroënu a 1,9 Twinturbo MultiJet.

Citroën DS5 a Lancia Delta - srovnání nabízených motorizací
Citroën DS5Lancia Delta
Zážehové motory
-1,4 TurboJet (6M, 88 kW, 206 Nm)
1,6 THP 155 (6A, 115 kW, 240 Nm)1,4 Turbo MultiAir (6M, 103 kW, 230 Nm)
1,6 THP 200 (6M, 147 kW, 275 Nm)1,8 Di TurboJet (6A, 147 kW, 320 Nm)
Vznětové motory
-1,6 MultiJet (6M, 77 kW, 290 Nm)
1,6 e-HDi 110 (6MA, 82 kW, 285 Nm)1,6 MultiJet (6M/6MA, 88 kW, 300 Nm)
2,0 HDi 160 (6M/6A, 120 kW, 340 Nm)2,0 MultiJet (6M, 121 kW, 360 Nm)
HYbrid4 (6MA, 120+27 kW)1,9 Twinturbo MultiJet (6M, 140 kW, 400 Nm)

Diskuze (46)
Avatar - Rojin
26. 4. 2011 15:12
Re: DUELANTI
A je klid :-) to se moc nevytáhl co? :-) stačí se zeptat na názor..
Pro mě jsou příspěvky od GTI (od Tebe) velmi zajímavé, sem tam poučné, vtipné a hodněkráte vnich shledávám svůj vlastní názor :yes:
Nenechej se rozhodit ;-)
Avatar - del42sa
25. 4. 2011 09:44
Re: Načančaná nádhera
Největší výhodou hydropneumatického odpružení je možnost udržování světlé výšky nezávisle na zatížení a to jak ve předu tak i v zadu. Každý kdo někdy řídil nějaké auto, které prázné předvádělo docela slušné jízní vlastnosti by si měl to samé auto projet s kufrem zatíženým 8 pytlema cementu >:-[] Klasická vinutá pružina nedokáže na takovou situaci adekvátně reagovat, protože na rozdíl od Pružící koule nemá progresívní pružící charakteristiku. Jízdní vlastnosti se tím pádem dramaticky zhorší...

Toto se u vozu s hydropneumatikou nestane, vůz si stále uchovává stejnou světlou výšku a stejnou polohu karoserie, jako při prázdném voze.

Verze Hydractive navíc umožňuje lepší kontrolu nad chováním vozu při dynmické jízdě nebo při projíždění zatáček změnou tuhosti odpružení.

Třešničkou na dortu je pak možnost manuálně regulovat světlou výšku podle potřeby a tím třeba umožnit automobilu projet jinak neprůjezdným terénem nebo překonat konkrétní překážku ;-)

Citroen garantuje bezúdržbový provoz po dobu 5ti let nebo do ujetí 200.000 Km (podle toho co nastane dříve)

PS: uplným vrcholem je pak verze s aktvní regulací naklánění , která umožňuje vozu s pohodlným podvozkem na úrovni Mercedesu S classe projet zatáčku s téměř nulovým
náklonem,jako Ferrari :yes:

Tato verze se od ukončení výroby Citroenu Xantia Activa v roce 2OOO zatím v nabídce neobjevuje....

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
25. 4. 2011 00:22
Re: DUELANTI
Nech toho napadání, nepatří to sem.

Jak vnímáš design současné Lancie?
24. 4. 2011 23:48
Re: DUELANTI
Pri cteni tvych prispevku, sis posledni vetu opet napsal jak na sebe.... Ne duelanti, ale jeden diletant a to gti.
24. 4. 2011 23:24
Re: DUELANTI
To jsem psal tobě, podíval jsem se, co tu píšeš, jen kopeš do kolegů, aniž bys byl schopen napsat delší souvětí o autech, která jsou předmětem článku a též (asi ti to zatím nedošlo) i předmětem diskuze. Tak znovu - nepokřikuj tu ublíženě na diskusní kolegy a trochu se tu intelektuálně obnaž, předveď svojí úvahovou brilanci na téma citroen x lancia. Podle mého na to nemáš, leda tak přikopávat kotníky kolegům, to je tvá zdejší role, viď :no: