reklama


Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů

Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů

 
 

Na mainstreamovém základě vybudovat prémiový produkt – Fiat i PSA začaly ze stejného výchozího bodu.

Lancia Delta se stala průkopníkem nové kategorie hatchbacků s prémiovým přesahem. Myšlenku, kterou původně rozehrál Opel Signum, Lancia uchopila za správný konec. Pomyslnou štafetu přebírá Citroën DS5 – zdá se, že mladší souputník jde totiž ještě dál.

Zatím jsou tyto dva modely osamocené, tato tržní nika ale má nepochybně určitý potenciál – vždyť po ní zcela otevřeně pokukuje BMW s budoucím 1 Gran Turismo a myšlenky na takový model zřejmě nejsou cizí ani Mercedesu a Audi.

DS5 větší než Delta, ale jen nepatrně

Nový Citroën měří na délku 4530 mm, to je přesně o centimetr víc, než kolik měří Lancia Delta. Obdobný je i rozdíl v rozvoru náprav, zde má DS5 výhodu 27 mm. Mimochodem, stejný rozvor 2727 mm jako DS5 má i Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008.

Výraznější je rozdíl v šířce, Citorën DS5 je o 53 mm širší než Lancia Delta. Citroën je zároveň nižší, a to o 30 mm.

Citroën DS5 - srovnání rozměrů s Lancií Delta
ModelCitroën DS5Lancia Delta
Délka [mm]45304520
Šířka [mm]18501797
Výška [mm]15081538
Rozvor [mm]27272700

Oba modely spoléhají na konstrukční základ mainstranové nižší střední třídy. Jak je dobře známo, Lancia Delta využívá prodlouženou platformu Fiatu Bravo/Stilo, má však rozvor prodloužený o 10 cm. Citroën DS5 zase podle neoficiálních informací sdílí konstrukční základ s Citroënem C4 Picasso, potažmo všemi kompaktními modely skupiny PSA.

Společným prvkem této dvojice je motor uložený napříč před přední nápravou, pohánějící vždy přední kola. Vpředu je zavěšení se vzpěrou pseudo McPherson, zadní náprava je jednoduché konstrukce se zkrutnou příčkou.

Jedinou výjimkou je Citroën DS5 HYbrid4 – tato konkrétní varianta má pohon 4x4, u zadních kol realizovaný prostřednictvím 27kW elektromotoru. Zároveň se liší konstrukce zadní nápravy, hybridní provedení DS5 má víceprvkové zavěšené zadních kol.

Převodovky – standardem šest stupňů

Oba modely nabízí výhradně šestistupňové převodovky. U Lancie hrají prim manuální, měničový automat Sportonic (výrobce Aisin) je dostupný jen pro vrcholnou zážehovou motorizaci. Kromě toho existuje u menšího turbodieselu možnost volby robotizované převodovky.

Citroën DS5 nabízí prakticky totožné spektrum. Tak jako u Lancie, i zde je omezená možnost výběru. Kromě jediné motorizace se nenabízí výběr, kombinace motoru a převodovky jsou pevně dané. Pouze dvoulitrový turbodiesel umožňuje volbu, a to hned mezi třemi různými převodovkami – manuální, automatickou a v případě hybridu robotizovanou.

Motory – vždy jen turbo

Zážehové motorizace u Citroënu zastupuje přímovstřikový přeplňovaný agregát 1,6 THP. Dostupné jsou varianty se 115 a 147 kW.

Lancia proti tomu staví 1,4 TurboJet s 88 kW, 1,4 Turbo MultiAir se 103 kW (oba s vícebodovým vstřikováním) a přímovstřikový 1,8 Di TurboJet o 147 kW.

Vznětovým základem Citorënu je mikrohybrid 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku. Lancia nemá motor zaměřený na úsporu kombinované spotřeby, nabízí standardní provedení 1,6 MultiJet s 88 a nově i 77 kW.

U dieselových dvoulitrů proti sobě stojí 2,0 HDi v DS5 a 2,0 MultiJet v Deltě – 120 proti 121 kW. O stupínek výš pak nacházíme dvě unikátní motorizace: HYbrid4 u Citroënu a 1,9 Twinturbo MultiJet.

Citroën DS5 a Lancia Delta - srovnání nabízených motorizací
Citroën DS5Lancia Delta
Zážehové motory
-1,4 TurboJet (6M, 88 kW, 206 Nm)
1,6 THP 155 (6A, 115 kW, 240 Nm)1,4 Turbo MultiAir (6M, 103 kW, 230 Nm)
1,6 THP 200 (6M, 147 kW, 275 Nm)1,8 Di TurboJet (6A, 147 kW, 320 Nm)
Vznětové motory
-1,6 MultiJet (6M, 77 kW, 290 Nm)
1,6 e-HDi 110 (6MA, 82 kW, 285 Nm)1,6 MultiJet (6M/6MA, 88 kW, 300 Nm)
2,0 HDi 160 (6M/6A, 120 kW, 340 Nm)2,0 MultiJet (6M, 121 kW, 360 Nm)
HYbrid4 (6MA, 120+27 kW)1,9 Twinturbo MultiJet (6M, 140 kW, 400 Nm)
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41): Rozchodí ho v Kladrubech?!

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41):…

Týdny náročných rehabilitačních cvičení čekají na Michala Jančaříka (41). Jak potvrdil exkluzivně Blesku, za pár…

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil umělec v něco děsivého: Na upravených fotkách lidé pózují přímo v centru dění nacistických hrůz

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil…

Shahak Shapira je izraelský spisovatel a satirik a nyní stojí za novým projektem, který nazval Yolocaust. Na…

 

iSport.cz

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a jen tak se nevrátí?

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a…

Sto padesát, sto padesát jedna, sto padesát dva... Číslo postupně narůstá a jen tak se zřejmě nezastaví. Už…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama