Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů
Lancia Delta se stala průkopníkem nové kategorie hatchbacků s prémiovým přesahem. Myšlenku, kterou původně rozehrál Opel Signum, Lancia uchopila za správný konec. Pomyslnou štafetu přebírá Citroën DS5 – zdá se, že mladší souputník jde totiž ještě dál.
Zatím jsou tyto dva modely osamocené, tato tržní nika ale má nepochybně určitý potenciál – vždyť po ní zcela otevřeně pokukuje BMW s budoucím 1 Gran Turismo a myšlenky na takový model zřejmě nejsou cizí ani Mercedesu a Audi.
DS5 větší než Delta, ale jen nepatrně
Nový Citroën měří na délku 4530 mm, to je přesně o centimetr víc, než kolik měří Lancia Delta. Obdobný je i rozdíl v rozvoru náprav, zde má DS5 výhodu 27 mm. Mimochodem, stejný rozvor 2727 mm jako DS5 má i Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008.
Výraznější je rozdíl v šířce, Citorën DS5 je o 53 mm širší než Lancia Delta. Citroën je zároveň nižší, a to o 30 mm.
Citroën DS5 - srovnání rozměrů s Lancií Delta | ||
Model | Citroën DS5 | Lancia Delta |
Délka [mm] | 4530 | 4520 |
Šířka [mm] | 1850 | 1797 |
Výška [mm] | 1508 | 1538 |
Rozvor [mm] | 2727 | 2700 |
Oba modely spoléhají na konstrukční základ mainstranové nižší střední třídy. Jak je dobře známo, Lancia Delta využívá prodlouženou platformu Fiatu Bravo/Stilo, má však rozvor prodloužený o 10 cm. Citroën DS5 zase podle neoficiálních informací sdílí konstrukční základ s Citroënem C4 Picasso, potažmo všemi kompaktními modely skupiny PSA.
Společným prvkem této dvojice je motor uložený napříč před přední nápravou, pohánějící vždy přední kola. Vpředu je zavěšení se vzpěrou pseudo McPherson, zadní náprava je jednoduché konstrukce se zkrutnou příčkou.
Jedinou výjimkou je Citroën DS5 HYbrid4 – tato konkrétní varianta má pohon 4x4, u zadních kol realizovaný prostřednictvím 27kW elektromotoru. Zároveň se liší konstrukce zadní nápravy, hybridní provedení DS5 má víceprvkové zavěšené zadních kol.
Převodovky – standardem šest stupňů
Oba modely nabízí výhradně šestistupňové převodovky. U Lancie hrají prim manuální, měničový automat Sportonic (výrobce Aisin) je dostupný jen pro vrcholnou zážehovou motorizaci. Kromě toho existuje u menšího turbodieselu možnost volby robotizované převodovky.
Citroën DS5 nabízí prakticky totožné spektrum. Tak jako u Lancie, i zde je omezená možnost výběru. Kromě jediné motorizace se nenabízí výběr, kombinace motoru a převodovky jsou pevně dané. Pouze dvoulitrový turbodiesel umožňuje volbu, a to hned mezi třemi různými převodovkami – manuální, automatickou a v případě hybridu robotizovanou.
Motory – vždy jen turbo
Zážehové motorizace u Citroënu zastupuje přímovstřikový přeplňovaný agregát 1,6 THP. Dostupné jsou varianty se 115 a 147 kW.
Lancia proti tomu staví 1,4 TurboJet s 88 kW, 1,4 Turbo MultiAir se 103 kW (oba s vícebodovým vstřikováním) a přímovstřikový 1,8 Di TurboJet o 147 kW.
Vznětovým základem Citorënu je mikrohybrid 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku. Lancia nemá motor zaměřený na úsporu kombinované spotřeby, nabízí standardní provedení 1,6 MultiJet s 88 a nově i 77 kW.
U dieselových dvoulitrů proti sobě stojí 2,0 HDi v DS5 a 2,0 MultiJet v Deltě – 120 proti 121 kW. O stupínek výš pak nacházíme dvě unikátní motorizace: HYbrid4 u Citroënu a 1,9 Twinturbo MultiJet.
Citroën DS5 a Lancia Delta - srovnání nabízených motorizací | |
Citroën DS5 | Lancia Delta |
Zážehové motory | |
- | 1,4 TurboJet (6M, 88 kW, 206 Nm) |
1,6 THP 155 (6A, 115 kW, 240 Nm) | 1,4 Turbo MultiAir (6M, 103 kW, 230 Nm) |
1,6 THP 200 (6M, 147 kW, 275 Nm) | 1,8 Di TurboJet (6A, 147 kW, 320 Nm) |
Vznětové motory | |
- | 1,6 MultiJet (6M, 77 kW, 290 Nm) |
1,6 e-HDi 110 (6MA, 82 kW, 285 Nm) | 1,6 MultiJet (6M/6MA, 88 kW, 300 Nm) |
2,0 HDi 160 (6M/6A, 120 kW, 340 Nm) | 2,0 MultiJet (6M, 121 kW, 360 Nm) |
HYbrid4 (6MA, 120+27 kW) | 1,9 Twinturbo MultiJet (6M, 140 kW, 400 Nm) |