Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů

Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů

 
 

Na mainstreamovém základě vybudovat prémiový produkt – Fiat i PSA začaly ze stejného výchozího bodu.

Lancia Delta se stala průkopníkem nové kategorie hatchbacků s prémiovým přesahem. Myšlenku, kterou původně rozehrál Opel Signum, Lancia uchopila za správný konec. Pomyslnou štafetu přebírá Citroën DS5 – zdá se, že mladší souputník jde totiž ještě dál.

Zatím jsou tyto dva modely osamocené, tato tržní nika ale má nepochybně určitý potenciál – vždyť po ní zcela otevřeně pokukuje BMW s budoucím 1 Gran Turismo a myšlenky na takový model zřejmě nejsou cizí ani Mercedesu a Audi.

DS5 větší než Delta, ale jen nepatrně

Nový Citroën měří na délku 4530 mm, to je přesně o centimetr víc, než kolik měří Lancia Delta. Obdobný je i rozdíl v rozvoru náprav, zde má DS5 výhodu 27 mm. Mimochodem, stejný rozvor 2727 mm jako DS5 má i Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008.

Výraznější je rozdíl v šířce, Citorën DS5 je o 53 mm širší než Lancia Delta. Citroën je zároveň nižší, a to o 30 mm.

Citroën DS5 - srovnání rozměrů s Lancií Delta
ModelCitroën DS5Lancia Delta
Délka [mm]45304520
Šířka [mm]18501797
Výška [mm]15081538
Rozvor [mm]27272700

Oba modely spoléhají na konstrukční základ mainstranové nižší střední třídy. Jak je dobře známo, Lancia Delta využívá prodlouženou platformu Fiatu Bravo/Stilo, má však rozvor prodloužený o 10 cm. Citroën DS5 zase podle neoficiálních informací sdílí konstrukční základ s Citroënem C4 Picasso, potažmo všemi kompaktními modely skupiny PSA.

Společným prvkem této dvojice je motor uložený napříč před přední nápravou, pohánějící vždy přední kola. Vpředu je zavěšení se vzpěrou pseudo McPherson, zadní náprava je jednoduché konstrukce se zkrutnou příčkou.

Jedinou výjimkou je Citroën DS5 HYbrid4 – tato konkrétní varianta má pohon 4x4, u zadních kol realizovaný prostřednictvím 27kW elektromotoru. Zároveň se liší konstrukce zadní nápravy, hybridní provedení DS5 má víceprvkové zavěšené zadních kol.

Převodovky – standardem šest stupňů

Oba modely nabízí výhradně šestistupňové převodovky. U Lancie hrají prim manuální, měničový automat Sportonic (výrobce Aisin) je dostupný jen pro vrcholnou zážehovou motorizaci. Kromě toho existuje u menšího turbodieselu možnost volby robotizované převodovky.

Citroën DS5 nabízí prakticky totožné spektrum. Tak jako u Lancie, i zde je omezená možnost výběru. Kromě jediné motorizace se nenabízí výběr, kombinace motoru a převodovky jsou pevně dané. Pouze dvoulitrový turbodiesel umožňuje volbu, a to hned mezi třemi různými převodovkami – manuální, automatickou a v případě hybridu robotizovanou.

Motory – vždy jen turbo

Zážehové motorizace u Citroënu zastupuje přímovstřikový přeplňovaný agregát 1,6 THP. Dostupné jsou varianty se 115 a 147 kW.

Lancia proti tomu staví 1,4 TurboJet s 88 kW, 1,4 Turbo MultiAir se 103 kW (oba s vícebodovým vstřikováním) a přímovstřikový 1,8 Di TurboJet o 147 kW.

Vznětovým základem Citorënu je mikrohybrid 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku. Lancia nemá motor zaměřený na úsporu kombinované spotřeby, nabízí standardní provedení 1,6 MultiJet s 88 a nově i 77 kW.

U dieselových dvoulitrů proti sobě stojí 2,0 HDi v DS5 a 2,0 MultiJet v Deltě – 120 proti 121 kW. O stupínek výš pak nacházíme dvě unikátní motorizace: HYbrid4 u Citroënu a 1,9 Twinturbo MultiJet.

Citroën DS5 a Lancia Delta - srovnání nabízených motorizací
Citroën DS5Lancia Delta
Zážehové motory
-1,4 TurboJet (6M, 88 kW, 206 Nm)
1,6 THP 155 (6A, 115 kW, 240 Nm)1,4 Turbo MultiAir (6M, 103 kW, 230 Nm)
1,6 THP 200 (6M, 147 kW, 275 Nm)1,8 Di TurboJet (6A, 147 kW, 320 Nm)
Vznětové motory
-1,6 MultiJet (6M, 77 kW, 290 Nm)
1,6 e-HDi 110 (6MA, 82 kW, 285 Nm)1,6 MultiJet (6M/6MA, 88 kW, 300 Nm)
2,0 HDi 160 (6M/6A, 120 kW, 340 Nm)2,0 MultiJet (6M, 121 kW, 360 Nm)
HYbrid4 (6MA, 120+27 kW)1,9 Twinturbo MultiJet (6M, 140 kW, 400 Nm)
Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v této sezoně si nezahraje

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v…

Nepříjemné zvěsti se potvrdily. Záložník Sparty Tomáš Rosický si v této sezoně už určitě nezahraje, dlouhodobé…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…