Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů

Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání techniky a rozměrů

 
 

Na mainstreamovém základě vybudovat prémiový produkt – Fiat i PSA začaly ze stejného výchozího bodu.

Lancia Delta se stala průkopníkem nové kategorie hatchbacků s prémiovým přesahem. Myšlenku, kterou původně rozehrál Opel Signum, Lancia uchopila za správný konec. Pomyslnou štafetu přebírá Citroën DS5 – zdá se, že mladší souputník jde totiž ještě dál.

Zatím jsou tyto dva modely osamocené, tato tržní nika ale má nepochybně určitý potenciál – vždyť po ní zcela otevřeně pokukuje BMW s budoucím 1 Gran Turismo a myšlenky na takový model zřejmě nejsou cizí ani Mercedesu a Audi.

DS5 větší než Delta, ale jen nepatrně

Nový Citroën měří na délku 4530 mm, to je přesně o centimetr víc, než kolik měří Lancia Delta. Obdobný je i rozdíl v rozvoru náprav, zde má DS5 výhodu 27 mm. Mimochodem, stejný rozvor 2727 mm jako DS5 má i Citroën C4 Picasso a Peugeot 5008.

Výraznější je rozdíl v šířce, Citorën DS5 je o 53 mm širší než Lancia Delta. Citroën je zároveň nižší, a to o 30 mm.

Citroën DS5 - srovnání rozměrů s Lancií Delta
ModelCitroën DS5Lancia Delta
Délka [mm]45304520
Šířka [mm]18501797
Výška [mm]15081538
Rozvor [mm]27272700

Oba modely spoléhají na konstrukční základ mainstranové nižší střední třídy. Jak je dobře známo, Lancia Delta využívá prodlouženou platformu Fiatu Bravo/Stilo, má však rozvor prodloužený o 10 cm. Citroën DS5 zase podle neoficiálních informací sdílí konstrukční základ s Citroënem C4 Picasso, potažmo všemi kompaktními modely skupiny PSA.

Společným prvkem této dvojice je motor uložený napříč před přední nápravou, pohánějící vždy přední kola. Vpředu je zavěšení se vzpěrou pseudo McPherson, zadní náprava je jednoduché konstrukce se zkrutnou příčkou.

Jedinou výjimkou je Citroën DS5 HYbrid4 – tato konkrétní varianta má pohon 4x4, u zadních kol realizovaný prostřednictvím 27kW elektromotoru. Zároveň se liší konstrukce zadní nápravy, hybridní provedení DS5 má víceprvkové zavěšené zadních kol.

Převodovky – standardem šest stupňů

Oba modely nabízí výhradně šestistupňové převodovky. U Lancie hrají prim manuální, měničový automat Sportonic (výrobce Aisin) je dostupný jen pro vrcholnou zážehovou motorizaci. Kromě toho existuje u menšího turbodieselu možnost volby robotizované převodovky.

Citroën DS5 nabízí prakticky totožné spektrum. Tak jako u Lancie, i zde je omezená možnost výběru. Kromě jediné motorizace se nenabízí výběr, kombinace motoru a převodovky jsou pevně dané. Pouze dvoulitrový turbodiesel umožňuje volbu, a to hned mezi třemi různými převodovkami – manuální, automatickou a v případě hybridu robotizovanou.

Motory – vždy jen turbo

Zážehové motorizace u Citroënu zastupuje přímovstřikový přeplňovaný agregát 1,6 THP. Dostupné jsou varianty se 115 a 147 kW.

Lancia proti tomu staví 1,4 TurboJet s 88 kW, 1,4 Turbo MultiAir se 103 kW (oba s vícebodovým vstřikováním) a přímovstřikový 1,8 Di TurboJet o 147 kW.

Vznětovým základem Citorënu je mikrohybrid 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku. Lancia nemá motor zaměřený na úsporu kombinované spotřeby, nabízí standardní provedení 1,6 MultiJet s 88 a nově i 77 kW.

U dieselových dvoulitrů proti sobě stojí 2,0 HDi v DS5 a 2,0 MultiJet v Deltě – 120 proti 121 kW. O stupínek výš pak nacházíme dvě unikátní motorizace: HYbrid4 u Citroënu a 1,9 Twinturbo MultiJet.

Citroën DS5 a Lancia Delta - srovnání nabízených motorizací
Citroën DS5Lancia Delta
Zážehové motory
-1,4 TurboJet (6M, 88 kW, 206 Nm)
1,6 THP 155 (6A, 115 kW, 240 Nm)1,4 Turbo MultiAir (6M, 103 kW, 230 Nm)
1,6 THP 200 (6M, 147 kW, 275 Nm)1,8 Di TurboJet (6A, 147 kW, 320 Nm)
Vznětové motory
-1,6 MultiJet (6M, 77 kW, 290 Nm)
1,6 e-HDi 110 (6MA, 82 kW, 285 Nm)1,6 MultiJet (6M/6MA, 88 kW, 300 Nm)
2,0 HDi 160 (6M/6A, 120 kW, 340 Nm)2,0 MultiJet (6M, 121 kW, 360 Nm)
HYbrid4 (6MA, 120+27 kW)1,9 Twinturbo MultiJet (6M, 140 kW, 400 Nm)
Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS5 vs. Lancia Delta: Srovnání…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…