Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EICMA 2006: Ducati 1098 (představení)

Roman Daněk
Diskuze (16)
Italský motosalon EICMA otevře návštěvníkům své brány už příští týden a jako první ochutnávkou je superbike Ducati 1098 s nejsilnějším dvouválcem na světě.

Ducati si pečlivě hlídala jednu ze svých novinek, ale jak bývá zvykem před velkými přehlídkami, únik informací je v mediálním světě velmi žádaným zbožím. Když u Ducati zjistili únik informací, předběhli spekulace a nabídli webovou prezentaci se slovy: "Nepodařilo se nám udržet informace až do Milána, tak si to užijte."

Nový superbike má klínovitou aerodynamickou masku. Pod předními světlomety otvory pro náporové sání a zpětná zrcátka mají integrované blinkry. Motocykl díky vidlicovému dvouválci působí velmi štíhlým, sportovním dojmem. Na trubkovém rámu je jednoduchá kapotáž, která ukrývá srdce superbiku.

Pohonnou jednotkou je pro Ducati typický dvouválec s osami válců svírajícími úhel 90 stupňů. Dá se předpokládat, že agregát s objemem 1 099 cm3 (vrtání x zdvih je 104,0 x 64,7 mm) má čtyři ventily na válec s desmodromickým rozvodem. Výkon motoru je naladěn na 118 kW (160 k) v 9 750 ot/min a maximální točivý moment je 125 Nm při 8 000 otáčkách. Díky těmto hodnotám má Ducati 1098 nejsilnější dvouválec na světě. Výfukový systém s dvojicí koncovek pod sedlem splňuje emisní normy Euro 3.

Mezi elitní supersporty se 1098 řadí i s hmotností 173 kg. Kvalitní komponenty jsou samozřejmostí: plně nastavitelné odpružení od firmy Showa (Öhlins u dražší varianty S) obsahuje přední obrácenou vidlici, vzadu je masivní jednoramenná kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Světoznámá společnost Brembo dodala brzdový systém s dvojicí velkých kotoučů a radiálními čtyřpístkovými třmeny na předním kole, vzadu je jeden menší kotouč.

Přístrojová deska obsahuje pouze jeden velký displej. Co si vzpomínám, digitální otáčkoměr byl velmi kritizován u Kawasaki ZX-10R Ninja a u modelového roku 2006 má "Velká Ninja" opět analogový ukazatel. Uvidíme, jak se tohle řešení osvědčí u Ducati 1098, protože přenáší řadu prvků ze závodního modelu Desmosedici GP7.

Každá z nových supersportovních motocyklů letos představila doposud nepoužitou technologii v sériovém provedení: Suzuki GSX-R1000 bude mít možnost volby ze tří režimů mapování vstřiku paliva, Yamaha YZF-R1 bude mít proměnnou délku sání a Ducati 1098 bude mít modul DDA (Ducati Data Analyser), zjednodušenou verzi telemetrie ze závodních motocyklů. Pomocí USB se připojíte k řídící jednotce a do počítače si natáhnete data z posledních zhruba 3 hodin provozu. Po analýze dat zjistíte, jak se motocykl v dané chvíli choval (počet otáček, zařazená rychlost, teplota motoru, dávkování plynu, čas, ujeté kilometry atd.) V základní verzi bude DDA za příplatek, verze S ji bude mít v sériové výbavě.

Ducati 1098 se bude vyrábět hned ve třech provedeních: dvousedadlová verze 1098 Biposto, 1098 S a limitovaná verze se speciálním lakováním 1098 S Tri-Colore. Superbike se bude prodávat na světových trzích od února 2007, první ceny zveřejnil americký importér Ducati: základní model bude za 14 995 dolarů a 1098 S Tri-Colore se bude prodávat za 24 995 USD. Český dovozce na svých stránkách prezentuje, že cena u nás by se neměla výrazně lišit od předchozí řady 999.

Tip: Mrkněte na oficiální webovou prezentaci Ducati 1098.

Roman Daněk
Diskuze (16)
Avatar - Blackblade
12. 11. 2006 12:14
Re: fakt super fotky !!!!
Vydržte ;) Už se to připravuje, chce to ještě pár dní počkat. Víme o tom, pracujeme na tapetách motorek a slibuji, že časem budou ;-)
Avatar - da_b0mb
11. 11. 2006 20:07
Jezisi
to je krasa !!! :yes: