EICMA 2006: MV Agusta F4CC (představení)

EICMA 2006: MV Agusta F4CC (představení)

 
 

MV Agusta na domácí výstave EICMA představila opravdovou perlu, modifikovaný model F41000 R s označením F4CC. Supersportovní klenot má motor o objemu 1 078 ccm, výkon 147 kW (rovných 200 k) a nejvyšší rychlost 315 km/h!

"Rozhodl jsem se dát tomuto motocyklu mé jméno, protože tohle je můj sen," řekl Claudio Castiglioni, generální ředitel MV Agusty. Proto motocykl nese iniciály "CC". Castiglioni dal pouze na své pocity, řídil se vnitřním instinktem a vytvořil sportovní motorku se zvláštním velkolepým nádechem. Supersportovních F4CC bude pouze 100 kusů v limitované edici, ale bude mít vše, co má tak ojedinělý kousek mít: smyslná design, pečlivost a smysl pro detail, ruční skládání, exkluzivní materiály a nejnovější technologie pro maximální výkon.

Čísla pro novou MV Agustu mluví za vše: nejvyšší rychlost dosahuje 315 km/h a tahle ďáblice by jela ještě více, ale je limitována specifikací pneumatik. O design se zasloužil Castiglioniův přítel, Massimo Tamburini, jehož jméno se v nedávné minulosti také objevilo na jedné modelové řadě MV Agust.

Prvopočátek vývoje F4CC se odehrál v závodním oddělení, ale pro svůj zvětšený objem motoru se nakonec motocykl neobjeví v šampionátu Stock 1000, kde MV Agusty řádí, jak černá ruka. A protože se sny většině lidí zdávají přes noc ve spánku, dal Claudio Castiglioni svému modelu černou barvu. Každý zákazník, který si F4CC pořídí, dostane ve speciální krabičce identifikační údaje a osvědčení o původu a pravosti motocyklu. Navíc mají všechny motorky této řady na brýlích platinovou destičku, kde je ručně vyryto pořadové číslo limitované edice.

Nová MV Augusta F4CC stojí na absolutním vrcholu hierarchie modelové řady F4. Hlavní rozdíly od "komerčního" modelu F4R patří: F4CC má více než 90 procent všech částí ručně seskládány; brzdová a spojková páčka, jejichž konec se v případě pádu ohne; motor má zvětšený objem na 1 078 cm3 a spolu se speciálním titanovým výfukovým systémem disponuje výkonem 147 kW (rovných 200 k); nový rozvodový systém; menší alternátor a závodní brzdový systém Brembo Racing Monoblock.

Pohonnou jednotkou je čtyřtaktní, kapalinou chlazený řadový čtyřválec má objem zmiňovaných 1 078 cm3. Oproti F4R se zvedl zdvih ze 76 mm na 79 mm, vrtání zůstalo stejné 55 mm. Za kompletním naladěním agregátu stojí Andea Goggi šéfmechanik závodního oddělení, který si vzal za cíl zlepšit dynamiku a výkon během celého rozsahu otáček. Motor má mimo jiné přepracovaný rozvodový systém, větší ventily z titanu, odlehčené písty, modifikovanou vačkovou hřídel, změny a převodovce a kompletně nový titanový výfukový systém. F4CC splňuje emisní normu Euro 3.

Komu se tento supersportovní skvost líbí, bude se muset připravit na závratnou cenu 100 tis. eur.

Vedle této motocyklové perly se na výstavě ukázala "běžná" verze, MV Agusta F41000R a naháč Brutale 910R, oba motocykly v lehkém faceliftu pro rok 2007. Informace o této dvojici vám přineseme v dalších dnech.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 

Štítky Design

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…