Elektrické kupé Cadillac ELR se začíná odhalovat
Skoro čtyři roky stará dvoudveřová studie Converj se sériové realizace nakonec dočká, název ELR, který odkazuje na elektromotor, byl odsouhlasen letos v srpnu. Není klasickým elektromobilem v pravém slova smyslu, ale ani tradičním hybridem. Využívá podobné pohonné ústrojí jako koncernová dvojčata Opel Ampera a Chevrolet Volt, tedy systém GM Voltec.
To znamená, že ELR je EREV (Extended Range Electric Vehicle). Primární zdroj pohonu představuje elektromotor napájený z lithium-iontových článků uspořádaných do tvaru písmene T. Články by měly mít oproti Voltu a Ampeře větší kapacitu a elektromotor bude jistě výkonnější. Zážehový čtyřválec funguje jako generátor, uvádí se v činnost až tehdy, když jsou baterie prázdné a prodlužuje akční rádius. Na konkrétní čísla si ale budeme muset počkat až do poloviny ledna.
Automobilka v oficiální tiskové zprávě slibuje „dramatický design“. Ač toho ze sériového vozu zatím mnoho neukázala, linie původního konceptu zůstaly zachovány, jiná je přední část, zvětšila se boční okna a naopak zcela jistě zmenšila kola. Nasvědčují tomu i špionážní snímky, které před nedávnem zveřejnil server WorldCarFans. V interiéru čekejme luxus hodný loga Cadillacu. A že je čtyřválec na prestižní značku koncernu General Motors málo? Vždyť před 110 lety začínala ještě jako samostatná společnost Henryho Lelanda s jednoválcem...
ELR se objeví na autosalonu NAIAS v Detroitu, sériové výroby i alespoň amerického ceníku se dočká během roku 2013. Letos v září se spekulovalo o poměrně sympatické základní ceně 55 tisíc dolarů (951 tisíc korun).