Elektrobus míří do ulic Prahy

 

Dopravní podnik hl. m. Prahy se připravuje na dlouhodobý ověřovací provoz elektrobusu SOR EBN 11.

V rámci společného projektu Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), společnosti SOR Libchavy s.r.o. a Cegelec a.s. byly koncem letošního června zahájeny zkoušky nabíjecí infrastruktury pro elektřinou poháněný autobus.

Od poloviny července se má rozběhnout testovací provoz vozidla bez cestujících a nasazení do pravidelného provozu je plánováno od září. Ověřovací provoz se předpokládá v trvání jednoho roku, přičemž užívání vozidla bude poté možné případně prodloužit.

Projekt navazuje na předchozí zkušenosti s nasazením menších elektrobusů a jeho cílem je ověřit provozní, technické a ekonomické parametry vozidla SOR EBN 11, srovnatelného z hlediska obsaditelnosti se standardními dvanáctimetrovými autobusy.

Prototyp elektrobusu SOR EBN 11 se poprvé představil na výstavách v německém Hannoveru a polských Kielcích. Premiérou pro českou veřejnost byla výstava CzechBus, která se konala v listopadu loňského roku.

Dvounápravový elektrobus s celkovou délkou 11 m je poháněn motorem o výkonu 120 kW, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 172 kWh. Dodavatelem elektrovýzbroje pro elektrobusy SOR typové řady EBN je společnost Cegelec, a.s.

Vozidlo s prostorem až pro 93 cestujících, z nichž 23 + 6 může být sedících, má dojezd v závislosti na náročnosti trasy v rozsahu 120 až 150 km/h a jeho maximální rychlost je 80 km/h.

Nabíjení baterií bude prováděno v nočních hodinách v areálu garáže Hostivař a má trvat pět až sedm hodin. Navíc je toto vozidlo vybaveno systémem rychlonabíjení pomocí dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované trolejbusové troleje v obratišti Želivského.

Tento nabíjecí úsek bude napájen z přilehlé sekce tramvajové sítě a bude zabezpečen pomocí stacionárního galvanického oddělovacího zařízení. Doba nabíjení plně vybité baterie se zde má pohybovat okolo jedné hodiny a denní dojezd autobusu se má díky tomu prodloužit minimálně na 260 km.

Součástí výbavy elektrobusu SOR EBN 11 určeného pro testovací provoz u DPP je mimo jiné elektrické topení, zajišťující zcela nulové emise v místě provozu a dvojice klimatizačních jednotek, zvyšujících cestovní komfort řidiče i cestujících.

Spolupracujeme s TipCars.com
PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost Nemocnice hledají miliardy na kybernetickou bezpečnost

Evropské nařízení na podporu kybernetické bezpečnosti,…

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

 
Zdroj: DPP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Ruce pryč! Těchto 6 věcí je špinavějších než záchodová mísa

Ruce pryč! Těchto 6 věcí je špinavějších než záchodová mísa

Nechceme vás strašit, protože bakterie jsou více méně přirozené, ale čeho je moc, toho je příliš. Dennodenně…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Sivok byl před San Marinem nervózní. O poločase se s trenérem smál

Sivok byl před San Marinem nervózní. O poločase se s…

Celkem se obával ostudy, moc toho nenaspal. Nakonec odjížděl hodně spokojený. Obránce Tomáš Sivok popisoval i…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…