Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ETA 02 Cabrio je BMW 135i s vizáží klasického BMW 2002

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Německá společnost Everytimer Automobile GmbH nabízí prostřednictvím ETA 02 Cabrio elegantní spojení linií BMW 2002 z počátku sedmdesátých let s výrazně modernější technikou kabrioletu BMW řady 1.

Klasické automobily původem z druhé poloviny dvacátého století, které ve svých útrobách ukrývají moderní nebo výrazně omlazenou techniku jsou stále populárnější, což velmi dobře dokumentuje řada firem, věnujících svou pozornost vzduchem chlazeným Porsche 911.

Společnost Everytimer Automobile GmbH se sídlem v německém Welden se však vydává poněkud jinou cestou a namísto modernizování techniky klasického BMW se rozhodla nabídnout moderní BMW s liniemi jasně odkazujícími na jednoho z nejpopulárnějších zástupců mnichovské automobilky.

ETA 02 Cabrio je totiž pouze inspirován BMW 2002 Cabrio modelového roku 1971, ale ve skutečnosti se jedná o poměrně moderní vůz, jehož základem je BMW 135i Cabrio, zastupující generaci E88 z let 2007 až 2013.

Kompletně nové povrchové panely karoserie z kompozitních materiálů spolu s úpravami provedenými na předních i zadních partiích skeletu karoserie jsou výsledkem spolupráce mezi Everytimer Automobile GmbH a Vela Performance GmbH. Druhá jmenovaná společnost se mimo jiné podílela i na vývoji moderní interpretace klasické devětsetjednáctky pro RUF Automobile GmbH.

ETA 02 Cabrio tedy ve svých útrobách ukrývá techniku BMW 135i Cabrio, což znamená, že v jeho přídi je uložen přeplňovaný třílitrový šestiválec, umožňující akceleraci z 0 na 100 km/h v čase kolem 5,0 s a jízdu rychlostí až do 250 km/h. Zároveň přitom nabízí všechny bezpečnostní standardy výchozího BMW.

Společnost Everytimer Automobile GmbH prozatím prezentuje dvojici plně funkčních prototypů a je připravena do stejné podoby přestavět i další automobily. Zákazníkům nabízí tři úrovně od pouhé přestavby karoserie s předními bi-xenonovými světlomety a LED koncovými světly až široké možnosti individualizace. Konverze ovšem není nijak levná a její cena se má pohybovat kolem 70.000 eur (zhruba 1.800.000 Kč).

Foto a video: Everytimer Automobile GmbH, VELA Performance GmbH

Doporučujeme

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

8. 1. 2019 07:25
Re: Je to krásný
Asi vec vkusu a osobných preferencií. Tá Corvette bola hrozná, súhlas.
8. 1. 2019 07:24
Re: Tragická vizáž
Stále je to vec, ktorá sa hrá na niečo, čo nie je. Ako nevnímam veľmi pozitívne tuning, tak toto je niečo podobné. Prerábka ostane prerábkou.
Avatar - Stejsn
7. 1. 2019 19:42
Je to krásný
narozdíl od tý korvety minule, ta byla tragická.
7. 1. 2019 19:02
Re: Tragická vizáž
Mne toto třeba hrozně. Skvělý retro dobře udělaný, na rozdíl od hromady jiných. Zfleku by to mohla továrna vyrábět a utrhali by jim ruce. Ještě taktko udělat novou E30 a prodám barák abych ji měl.
Avatar - Uživatel_5340709
7. 1. 2019 17:44
Re: Tragická vizáž
Když jsem viděl předek, tak jsem si říkal, že je to celkem citlivá přestavba (prerábka :-) ), ale ty zadní lampy tomu daly na frak. 8-s