Euro NCAP 2015: Infiniti Q30 – Pět hvězd pro první kompakt značky
Infiniti Q30, které sdílí platformu s Mercedes-Benzem třídy A, si z testů Euro NCAP odvezlo plný počet hvězd. Vedle očekávaných slušných výsledků v ochranně dospělých i dětských cestujících překvapila tato novinka hodnotou dosaženou v ochranně chodců.
Předmětem testu byl Infiniti Q30 1.5d MT Premium, s karosérií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 1464 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag pro řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní.Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Infiniti ukázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích a automobil získal maximum bodů za ochranu předního spolujezdce.
Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá, ochrana cestujících na zadních sedadlech byla vyhodnocena jako dobrá pro hlavu a nohy a pro krk a hrudník jako dostatečná.
crashtest infiniti euroncap novemodely video
Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximální počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup údaje z figurín ukázaly stlačení žeber, které poukazuje na mezní ochranu hrudníku.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje na špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.
Systém autonomního brzdění je standardním vybavením Infiniti Q30. V testech Euro NCAP si tento systém při nízkých rychlostech vedl dobře, avšak vzhledem ke špatnému hodnocení ochrany předních sedadel proti poranění krční páteře nemohl být hodnocen.
Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | body | % | ||
Ochrana dospělých | 8 | 7,7 | 15 | 1,5 | 0 | 0% | 32,1 | 84% |
Ochrana dětí
Infiniti Q30 získalo při dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 18-měsíčního dítěte. Pohyb dopředu tříleté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, kromě mezních tažných sil na krk.
Infiniti Q30 má systém, který automaticky vypne airbag předního spolujezdce pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy. Systém pracuje dobře a přesně a byl Euro NCAP oceněn.
Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.
Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | 18měsíční dítě | 3leté dítě | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 12 | 11,2 | 7 | 12 | 42,2 | 86% |
Ochrana chodců
Infiniti Q30 má aktivní kapotu, takže když senzory v nárazníku detekují srážku s chodcem automobil nadzdvihne kapotu, aby zvětšil odstup od tvrdých částí motoru. Infiniti prokázalo, že systém funguje v rámci široké škály rychlostí a typů postav chodců.
Výsledky testů byly převážně dobré nebo dostatečné, s oblastí špatné ochrany v oblasti spodní hrany čelního skla a A sloupků.
Nárazník poskytuje chodcům dobrou ochranu a získal maximální počet bodů.
Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 21 | 6 | 6 | 33,0 | 91% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Infiniti je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.
Systém autonomního brzdění je součástí volitelné výbavy a předpokládá se, že jím bude vybavena většina prodaných vozů. Testy prokázaly dobrý výkon tohoto systému.
Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti a systém varování před opuštěním jízdního pruhu jsou také za příplatek a také u nich se předpokládá prodej dostatečný pro splnění podmínek Euro NCAP.
Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |
- | body | body | body | body | body | body | % |
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 3 | 1 | 2,3 | 10,7 | 81% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Infiniti Q30 si velmi dobře vedl v ochraně dětských cestující a dobrých výsledků dosáhl i v kategoriích ochrany dospělých cestujících.
V kategorii asistenčních systémů si novinka japonské značky rovněž nevedla spatně a velmi dobrého výsledku dosáhlo Infiniti v oblasti ochrany chodců.
Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 32 | 84% | 42,2 | 86% | 33 | 91% | 11 | 81% | 86% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015) | |||||||||
2015 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |