Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Infiniti Q30 – Pět hvězd pro první kompakt značky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Infiniti Q30 je prvním zástupcem své značky mezi prémiovými hatchbacky a můžeme se pochlubit velmi dobrými výsledky z letošních testů Euro NCAP.

Infiniti Q30, které sdílí platformu s Mercedes-Benzem třídy A, si z testů Euro NCAP odvezlo plný počet hvězd. Vedle očekávaných slušných výsledků v ochranně dospělých i dětských cestujících překvapila tato novinka hodnotou dosaženou v ochranně chodců.

Předmětem testu byl Infiniti Q30 1.5d MT Premium, s karosérií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 1464 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag pro řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní.Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Infiniti ukázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích a automobil získal maximum bodů za ochranu předního spolujezdce.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana řidiče dobrá, ochrana cestujících na zadních sedadlech byla vyhodnocena jako dobrá pro hlavu a nohy a pro krk a hrudník jako dostatečná.

crashtest infiniti euroncap novemodely video crashtest infiniti euroncap novemodely video

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximální počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup údaje z figurín ukázaly stlačení žeber, které poukazuje na mezní ochranu hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje na špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění je standardním vybavením Infiniti Q30. V testech Euro NCAP si tento systém při nízkých rychlostech vedl dobře, avšak vzhledem ke špatnému hodnocení ochrany předních sedadel proti poranění krční páteře nemohl být hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých87,7151,500%32,184%

Ochrana dětí

Infiniti Q30 získalo při dynamických testech maximální počet bodů za ochranu 18-měsíčního dítěte. Pohyb dopředu tříleté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, kromě mezních tažných sil na krk.

Infiniti Q30 má systém, který automaticky vypne airbag předního spolujezdce pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy. Systém pracuje dobře a přesně a byl Euro NCAP oceněn.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,271242,286%

Ochrana chodců

Infiniti Q30 má aktivní kapotu, takže když senzory v nárazníku detekují srážku s chodcem automobil nadzdvihne kapotu, aby zvětšil odstup od tvrdých částí motoru. Infiniti prokázalo, že systém funguje v rámci široké škály rychlostí a typů postav chodců.

Výsledky testů byly převážně dobré nebo dostatečné, s oblastí špatné ochrany v oblasti spodní hrany čelního skla a A sloupků.

Nárazník poskytuje chodcům dobrou ochranu a získal maximální počet bodů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců216633,091%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Infiniti je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém autonomního brzdění je součástí volitelné výbavy a předpokládá se, že jím bude vybavena většina prodaných vozů. Testy prokázaly dobrý výkon tohoto systému.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti a systém varování před opuštěním jízdního pruhu jsou také za příplatek a také u nich se předpokládá prodej dostatečný pro splnění podmínek Euro NCAP.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33312,310,781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Infiniti Q30 si velmi dobře vedl v ochraně dětských cestující a dobrých výsledků dosáhl i v kategoriích ochrany dospělých cestujících.

V kategorii asistenčních systémů si novinka japonské značky rovněž nevedla spatně a velmi dobrého výsledku dosáhlo Infiniti v oblasti ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3284%42,286%3391%1181%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
6. 12. 2015 11:48
Re: Slaby vysledek
Nemaji. Barvicky jsou stale stejne a je to jedina vec, ktera je porovnatelna (u stejneho testu). Ty barvicky vychazeji z dopadu zateze na lidsky organismus a tudiz jsou stabilni, protoze odolnost lidskeho tela se nezvyzuje. Narocnost testu se zvysuje novymi testy (napr. aktualne posledni Frontal Full Width, v minulosti treba pole lateral impact), body za dalsi bezpecnostni feature (asistenti, hlidaci, ...) a zprisnovanim bodoveho ohodnoceni na jednotlive hvezdicky.
Avatar - lamal
4. 12. 2015 11:39
Re: q30
Astra je horsie hodnotena, vyrazne horsie tak netáraj :-)

tento test simuluje 3 zakladne situacie pokial ide o naraz auta do tuhej prekazky, celkova tuhost skeletu moze byt napamocna pri X dalsich typov situacii pri burani, ktore tento test nezachyti a okrem ineho pomaha i jazdnym vlastnostiam a komfortu... takze pre mna to je urcite len plus, ze ma tuhsi skelet ako o 3b menej v nejakej discipline NCAP

Mimochodom ani Audi A4 si neodnieslo etalon pri NCAP a tiez je mimoriadne tuhe

Nezabudaj, ze zatial co sa tu test prevadza tak v 60tke do stojacej prekazky, tak v reale dve oproti iduce auta zrazene v 80tke narobia trocha inu paseku a za kazdy gram na cm3 tuhosti budes vzdacny, takze v reale je ta tuhost daleko dolezitejsia ako pri tomto teste
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2015 09:22
Re: q30
To je hezké, že Q30 nebude moc zmačkaná, zatímco posádka dostane větší zabíračku, než u Astry a Méganu... Vždyť vo lidi vlastně vůbec nejde, že?
Avatar - lamal
4. 12. 2015 09:13
Re: Slaby vysledek
sa ti cudujem, ze to vobec dokazes napisat... barvicky u postaviciek maju prisnejsie kriteria a su vyfarbene podla ziskanych bodov a upresnuju casti tela, ked je cely NCAP prisnejsi tak ? rozmyslal si vobec nad tym ked si to pisal ? :-)

som si isty, ze nefaceliftovane A v novom NCAP by nedostalo 93 % tak to co pises je uplne irelevantne
4. 12. 2015 08:59
Re: Slaby vysledek
Test se zmenil, proto porovnavam jenom castecne vysledky. V kazdem pripade i kdyz se oprostime zcela od bodu a podivame se na barvicky u postavicek, ktere jsou u stejnych testu zcela porovnatelne, tak je vysledek Q30 horsi, konkretne v bocnim narazu a whiplash (asi horsi sedacky). S ohledem na to, ze je to sice klon, ale o tri roky mladsi, cekal bych vysledek spise opacny.