Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Nové Mitsubishi L200 šlo při testech Euro NCAP ve stopách předchozí generace a mělo podobné potíže.

Předchozí generace Mitsubishi L200 měla při testech Euro NCAP v roce 2008 problémy s podlahou v prostoru řidiče a její nástupce je na tom v letošním roce podobě. Výsledkem jsou proto čtyři hvězdy.

Předmětem testu bylo Mitsubishi L200, s karosérií čtyřdveřový pick-up, výbavou GLS a pohotovostní hmotností 1860 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka FAIR G0/1S a pro tříleté dítě stejná sedačka po směru jízdy.

crashtest mitsubishi euroncap novemodely video pickup crashtest mitsubishi euroncap novemodely video pickup

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu došlo k nadměrné deformaci karosérie, která praskla v podlaze pod řidičem, došlo k výraznému vybočení podlahy v zadní části prostoru pro cestující a roztržení bodových svárů v oblasti spoje podlahy a C sloupků. Vůz byl penalizován a dále se nezjišťovalo, jestli součásti palubní desky, volant nebo řadicí páka nepředstavují riziko zranění. Ochrana dolní části těla byla vyhodnocena jako mezní.

Dále byl zjištěn nedostatečný tlak v airbagu, který má zabránit nárazu hlavy řidiče do volantu. Na základě údajů z figuríny bylo zjištěno, že ke kontaktu hlavy s volantem skrz airbag došlo a hodnocení ochrany hlavy bylo sníženo na dostatečná.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana cestujících na zadních sedadlech pro oblast krku dostatečná, pro hrudník mezní.

V obou testech bočního nárazu získalo Mitsubishi L200 maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých5,37,1162,600%31,081%

Ochrana dětí

Ochrana obou figurín dětí byla dobrá s výjimkou mezní ochrany hrudníku.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně nainstalovat.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,311,171241,484%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje smíšeně dobrou, dostatečnou a špatnou ochranu.

Kapota poskytuje převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu, špatnou pouze oblast kolem A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,13,6627,776%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Mitsubishi L200 je ESC, připomínání pásů pro všechna sedadla, řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Za příplatek je k dispozici systém opuštění jízdního pruhu a jeho využití se předpokládá ve většině vozů.

Pro L200 není k dispozici systém autonomního brždění.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,333108,364%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Mitsubishi L200 při pohledu tabulek uniklo pět hvězd jen o jedno procento u celkového průměru, ale s ohledem na nadměrnou deformaci karosérie při čelním nárazu je celkem jasné, kde je stále velký prostor pro zdokonalení konstrukce.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3181%41,484%2876%864%79%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
7. 9. 2015 08:37
Re: Hezké, ale...
Jestli myslíš toho megana se 3* kterej je 7 let starej a nevyhověl poslední metodice NCAP tak to pak jo. Navíc po úpravě a opakování získal hvězdy 4. A pokud jsi to trochu zkoumal tak tam nebyl problém v bezpečnosti ale v asistentech. A nevím jak tebe, ale mě zajímá při nehodě jak je auto bezpečně a ne jak tomu mohlo zabránit. Když te někdo smete ze silnice tak ti je radarový brzdění a pripominač zapnutych pásů nanic. Neříkám ze jsou samotní asistenti na nic, ale při samotném nárazu ano.
Avatar - Blue Sun
7. 9. 2015 07:07
Re: Hezké, ale...
Aby ne, když poslední metodika je už natolik lživá, že o skutečné bezpečnosti nevypovídá vůbec nic. Jestli čelní nárazový test může hodnotit systém autonomního brždění jako součást testu, je to už jen sprostá manipulace, nic více.
Avatar - Ada je zase tady
6. 9. 2015 13:15
Hezké, ale...
... asi by bylo vhodné připomenout, které značky v průběhu posledního roku získaly u svých výrobků pouze 3 hvězdičky. Jsou to Renault, Fiat, Citroen, Nissan, Dacia a Peugeot. A pro úplnost ještě jedno Suzuki, které se k nám nedováží..

Naopak koncern VW si (s výjimkou Audi TT) vždy odvážel ocenění 5 hvězdiček.

[odkaz]