Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

 

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované podobě k testům Euro NCAP a stejně jako původní provedení v roce 2009 si odvezla plný počet hvězd.

Toyota Avensis zamířila do testů Euro NCAP již počtvrté. První generace v roce 1998 získala tři hvězdy za ochranu cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. Druhá generace byla v roce 2003 oceněna pěti hvězdami za ochranu cestujících a jednou hvězdou za ochranu chodců.

Aktuální třetí generace Avensisu si při své premiéře v roce 2009 z testů Euro NCAP odvezla plných pět hvězd a tento výsledek zopakovala i ve své modernizované podobě v prozatím nejpřísnějším hodnocení.

Předmětem testu byla Toyota Avensis 1.6 D-4D, s karosérií pětidvéřové kombi a pohotovostní hmotností 1550 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, AEB City i Inter – Urban, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Toyota G0+ BabySafe Plus a pro tříleté dítě Toyota MIDI po směru jízdy

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Přestože je standardním vybavením Toyoty Avensis kolenní airbag řidiče, bylo při testech zjištěno určité riziko poranění některou ze součástí palubní desky nebo airbagu. Ochrana spodní části těla tak byla vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních částí těla byla vyhodnocena jako dobrá nebo dostatečná.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana hrudníku cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku byla mezní.

Při testu bočního nárazu i bočního nárazu na sloup byla ochrana všech částí těla dobrá a Toyota získala plný počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje také na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Standardně dodávaný systém autonomního brždění dobře funguje od nižších rychlostí běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, a byl hodnocen jako dobrý.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,47,6162,42,973%35,393%

Ochrana dětí

Toyota Avensis získala maximální počet bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte při čelním a bočním nárazu. Ochrana tříletého dítěte byla rovněž dobrá až na velkou tažnou sílu působící při nárazu na krk dítěte.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. S výjimkou největších sedaček skupiny II/III, které jsou na zadním prostředním sedadle nestabilní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,3711,742,085%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců je nejhůře dostatečná.

Kapota poskytuje ochranu převážně dostatečnou, s několika oblastmi dobré ochrany. Špatná ochrana byla tradičně zaznamenána v okolí A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,55,7628,278%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Toyoty Avensis je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je k dispozici za příplatek, stejně jako systém varování před opuštěním jízdního pruhu.

Systém autonomního brždění je standardním vybavením a byl hodnocen jako dobrý i při vysokých rychlostech typických pro dálnice.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33312,310,681%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Toyota Avensis v modernizované podobě i přes několik nedostatků dosáhla velmi dobrých výsledků ve všech kategoriích od ochrany dospělých i dětských cestujících přes ochranu chodců až po asistenční systémy. Nejslabším místem bezpečnostního výkonu této Toyoty je podle Euro NCAP ochrana chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3593%4285%2878%1181%87%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Toyota Avensis (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket

Označení varovnou etiketou „nezdravé“ povinně ponesou…

Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu

Pětina poskytovatelů půjček na bydlení během druhého…

Zápisník  Pavla Otta: Hurá na prasata Zápisník Pavla Otta: Hurá na prasata

Konečně jsme odhalili vnitřního nepřítele, když ministr…

EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Toyota Avensis: S benzinovým 1.6 Valvematic (97 kW) za 614.900 Kč Toyota Avensis: S benzinovým 1.6 Valvematic (97 kW) za 614.900 Kč

Hlavní novinkou modernizovaného Avensisu jsou vedle…

 



 
Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Dnes 08:00

Tachometr, nebo rychloměr? Oba výrazy se v souvislosti s ukazatelem rychlosti používají, ale druhý uvedený výraz je přesnější. Jak se rychlost vozidla určovala dříve a jak je tomu dnes?




Blesk.cz

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu: Víme, jak se tomu vyhnout

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu:…

Češi jsou hned po Švédech nejnadšenějšími chataři na světě. Jakmile se oteplí, začne víkendové dojíždění na…

 

iSport.cz

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok Sparty a Slavie ale vítám

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok…

Šest let stál v čele pražské Sparty, působil ve vrcholovém managementu tehdejšího Českomoravského fotbalového…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný přívětivých a pohostinných lidí

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný…

Tropických ostrůvků, posetých kokosovými palmami a obklopených bělostnými plážemi s korálovými lagunami, najdete…

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

Zase jsem musel vystrčit nos ze své oblíbené pražské kavárny a zase mne překvapilo, jak jsou pachy reality ve…