Euro NCAP 2015: Volvo XC90 – Pět hvězd pro švédské SUV

 

Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst, kterou nová generace modelu XC90 jen upevňuje.

Volvo XC90 první generace absolvovalo testy euro NCAP v roce 2003 a podle tehdejšího hodnocení získalo plný počet pěti hvězd. Nástupce v podobě stejnojmenné druhé generace jde plně v jeho stopách a rovněž získal plný počet hvězd. Špičkové výsledky pak předvedl prakticky ve všech kategoriích.

Letošní rok přinesl do testů Euro NCAP několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Předmětem testu bylo Volvo XC90 D5, s karosérií pětidvéřové SUV, výbavou Momentum a pohotovostní hmotností 2040 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, AEB City i Inter – Urban, tempomat a asistent pro jízdu v pruhu, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany obou věkových kategorií dětí byla instalována proti směru jízdy autosedačka HTS iZi Kid X3 ISOfix.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Volvo dokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu (novinka roku 2015) byla ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana hrudníku cestujících na zadních sedadlech byla dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá.

V testování bočního nárazu získalo Volvo XC90 maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup byla výsledná ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá.

V původním testu nárazu na sloup nedošlo k plnému nafouknutí bočního airbagu a tím byla oslabena ochrana cestujících ve volitelné třetí řadě sedadel. Aktuální test byl proveden s vozem, u kterého je již tento problém vyřešen. Kvůli výměně této součástky bude Volvo majitele vozů s třetí řadou sedadel kontaktovat.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech. Systém autonomního brždění plně funguje při nižších rychlostech běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, a získal maximální počet bodů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,87,815,62,8375%37,097%

Ochrana dětí

Volvo XC90 získalo maximální počet bodů za ochranu dětí obou věkových kategorií.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit a to včetně sedadel třetí řady.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121271243,087%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců. Zatímco přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu pánevní oblasti chodců, kapota samotná poskytuje ochranu dobrou nebo dostatečnou. špatná ochrana nebyla zaznamenána dokonce ani kritické v oblasti čelního skla a A sloupků.

Systém autonomního brzdění rozpoznává kromě automobilů i chodce a cyklisty. Tuto schopnost však bude Euro NCAP hodnotit a oceňovat až v roce 2016.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,61,4626,072%

Asistenční systémy

Standardním vybavením testovaného Volva XC90 jsou všechny tyto bezpečnostní prvky: ESC; připomínač nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla, včetně třetí řady sedadel; systém upozorňující na vyjetí z jízdního pruhu, který v případě potřeby auto vrátí do původní dráhy; omezovač rychlosti využívající kameru a digitální mapu k určení místního omezení rychlosti, umožňující jak manuální, tak automatické nastavování rychlosti; autonomní brzdící systém, který získal maximální počet bodů, zabraňující kolizím při všech testovaných scénářích a rychlostech

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy3331313,0100%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Tradiční silnou stránkou vozů Volvo je bezpečnost cestujících, v případě XC90 doplněná širokou škálou asistenčních systémů. Zlepšit už lze snad jen opatření pro bezpečnost chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3797%4387%2672%13100%90%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Volvo XC (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Volvo Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…