Euro NCAP 2015: Volvo XC90 – Pět hvězd pro švédské SUV

 

Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst, kterou nová generace modelu XC90 jen upevňuje.

Volvo XC90 první generace absolvovalo testy euro NCAP v roce 2003 a podle tehdejšího hodnocení získalo plný počet pěti hvězd. Nástupce v podobě stejnojmenné druhé generace jde plně v jeho stopách a rovněž získal plný počet hvězd. Špičkové výsledky pak předvedl prakticky ve všech kategoriích.

Letošní rok přinesl do testů Euro NCAP několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Předmětem testu bylo Volvo XC90 D5, s karosérií pětidvéřové SUV, výbavou Momentum a pohotovostní hmotností 2040 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, AEB City i Inter – Urban, tempomat a asistent pro jízdu v pruhu, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany obou věkových kategorií dětí byla instalována proti směru jízdy autosedačka HTS iZi Kid X3 ISOfix.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Volvo dokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu (novinka roku 2015) byla ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana hrudníku cestujících na zadních sedadlech byla dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá.

V testování bočního nárazu získalo Volvo XC90 maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup byla výsledná ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá.

V původním testu nárazu na sloup nedošlo k plnému nafouknutí bočního airbagu a tím byla oslabena ochrana cestujících ve volitelné třetí řadě sedadel. Aktuální test byl proveden s vozem, u kterého je již tento problém vyřešen. Kvůli výměně této součástky bude Volvo majitele vozů s třetí řadou sedadel kontaktovat.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech. Systém autonomního brždění plně funguje při nižších rychlostech běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, a získal maximální počet bodů.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,87,815,62,8375%37,097%

Ochrana dětí

Volvo XC90 získalo maximální počet bodů za ochranu dětí obou věkových kategorií.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit a to včetně sedadel třetí řady.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121271243,087%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců. Zatímco přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu pánevní oblasti chodců, kapota samotná poskytuje ochranu dobrou nebo dostatečnou. špatná ochrana nebyla zaznamenána dokonce ani kritické v oblasti čelního skla a A sloupků.

Systém autonomního brzdění rozpoznává kromě automobilů i chodce a cyklisty. Tuto schopnost však bude Euro NCAP hodnotit a oceňovat až v roce 2016.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,61,4626,072%

Asistenční systémy

Standardním vybavením testovaného Volva XC90 jsou všechny tyto bezpečnostní prvky: ESC; připomínač nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla, včetně třetí řady sedadel; systém upozorňující na vyjetí z jízdního pruhu, který v případě potřeby auto vrátí do původní dráhy; omezovač rychlosti využívající kameru a digitální mapu k určení místního omezení rychlosti, umožňující jak manuální, tak automatické nastavování rychlosti; autonomní brzdící systém, který získal maximální počet bodů, zabraňující kolizím při všech testovaných scénářích a rychlostech

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy3331313,0100%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Tradiční silnou stránkou vozů Volvo je bezpečnost cestujících, v případě XC90 doplněná širokou škálou asistenčních systémů. Zlepšit už lze snad jen opatření pro bezpečnost chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3797%4387%2672%13100%90%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Volvo XC (2015)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Volvo Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou! Autonomní volvo od Uberu je skutečně auto bez řidiče. Jezdí i na červenou!

Samořídící auta jsou možná budoucnost, jejich vývoj ale…

Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva Video: Zakázaná reklama aneb nejčernější humor v podání Volva

Nejnovější reklamní spot s vozem značky Volvo v hlavní…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…