Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: VW Touran – Pět hvězd na první pokus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Volkswagen Touran v nové generaci na rozdíl od svého předchůdce získal plný počet hvězd napoprvé.

Volkswagen Touran si v roce 2003 z testů Euro NCAP odvážel nejprve jen čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a až následně po přehodnocení mu byl udělen plný počet pěti hvězd. Nový Touran se letos podobnými obtížemi nepotýkal a dostal rovnou plných pět hvězd.

Předmětem testu byl VW Touran 1.6 TDI, s karosérií pětidvéřové MPV, výbavou Comfortline a pohotovostní hmotností 1483 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka G0 Plus ISOFIX a pro tříleté dítě G1 ISOFIX Duo Plus s úchytem Top Tether po směru jízdy.

crashtest vw euroncap novemodely video mpv crashtest vw euroncap novemodely video mpv

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Touran prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu získal vůz plný počet bodů za dobrou ochranu všech důležitých částí těla řidiče. Ochrana cestujících na zadních sedadlech byla dobrá nebo dostatečná.

V obou testech bočního nárazu získal Volkswagen Touran maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech.

Systém autonomního brzdění není standardním vybavením vozu, a proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,67,8162,400%33,888%

Ochrana dětí

Touran získal maximální počet bodů za ochranu 3 letého dítěte. Ochrana 18 měsíčního dítěte byla dobrá, až na mezní ochranu hrudníku.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit a to včetně sedadel třetí řady.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,71281243,789%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu pánevní oblasti chodců. Touran je vybaven aktivní kapotou, která se v případě, že senzory v nárazníku detekují kontakt s chodcem, zvedne, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Systém prokazatelně funguje v široké škále situací a po téměř celém povrchu kapoty bylo dosaženo dobré ochrany.

Špatné ochrany bylo dosaženo pouze v oblasti kolem A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,71625,771%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Volkswagenu Touran je ESC, připomínání pásů pro všechna sedadla, včetně třetí řady.

Systém autonomního brzdění si v testech kolizí s pomaleji jedoucím autem vedl dobře, je ale součástí příplatkové výbavy a nepředpokládá se u něj prodej ve většině aut, proto nebyl ohodnocen.

Za příplatek je také k dispozici řidičem stavitelný tempomat a systém varování před opuštěním jízdního pruhu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33302,69,976%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Volkswagen Touran ve své nové generaci velmi dobře ochrání dospělé i dětské cestující a špatně si nevedl ani v kategorii asistenčních systémů. Nejvíce prostoru ke zlepšení je i přes použití aktivní kapoty motoru tradičně v kategorii ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3488%43,789%2671%1076%84%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
6. 9. 2015 03:01
Re: Touran je OK, ale chyba je na straně VW
Já doporučuji Porsche 911 Carrera 4S...
5. 9. 2015 23:13
Re: Touran je OK, ale chyba je na straně VW
Doporučuji nový S-Max...
Avatar - Ada je zase tady
5. 9. 2015 22:21
Touran je OK, ale chyba je na straně VW
Ten vůz měl už dávno mít variantu 4x4!
5. 9. 2015 14:37
Zaujímavé...
Ako poslednou dobou sledujem crashtety, predky áut sa stále menej krčia, ale oveľa viac trieštia. Pri náraze lieta vzduchom stále viac a viac úlomkov...