Euro NCAP 2017: Citroën E-Mehari – Tři hvězdy pro elektrický kabriolet

 

Citroën E-Mehari si z testů Euro NCAP odvezl jen tři hvězdy. Důvodem pro toto hodnocení byly především nedostatky v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů.

Citroen E-Mehari, který svým jménem i zaměřením odkazuje na populární model Méhari, se představil v prosinci roku 2015, ale testy Euro NCAP absolvoval až nyní. Čtyřmístný elektrický kabriolet předvedl poměrně slušnou ochranu svých cestujících, ale cenné body ztrácí za ochranu chodců a nedostatečnou výbavu asistenčními systémy.

Předmětem testu byl Citroën E-Mehari s třídveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1483 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer Kidfix XP a pro desetileté Fisher Price.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Nicméně řešení palubní desky bylo vyhodnoceno jako rizikové pro kolena a stehenní kosti cestujících různých výšek, sedících v různých pozicích a bylo penalizováno.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče i spolujezdce na zadním sedadle hodnocena jako dobrá. Výjimkou je hrudník figuríny cestujícího na zadním sedadle, u nějž je uvedena dostatečná ochrana.

V bočním nárazovém testu poskytl Citroën E-Mehari dobrou ochranu cestujícím a získal maximální počet bodů.

V náročnějším nárazovém testu bokem vozu na sloup byla ochrana hrudníku řidiče mezní a všech ostatních částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,27,813,31028,374%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana hlav obou figurín dětských cestujících dobrá, ale v případě krční páteře desetiletého dítěte dostatečná a hrudníku šestiletého dítěte mezní.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy. Informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, nejsou dostatečně jasné a systém nebyl hodnocen.

V návodu k obsluze vozu je uvedeno, že zádržné systémy ISO/R3 nejsou vhodné pro použití na zadních sedadle, ale všechny ostatní dětské autosedačky lze správně instalovat a použít.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,18411,338,478%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své střední části mezní a na okrajích slabou až špatnou ochranu, což platí i pro oblasti kolem A sloupků karoserie.

Přední nárazník poskytoval převážně dostatečnou ochranu, ale v rozích byla slabá ochrana.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla v celé šíři vozu dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců9,365020,348%

Asistenční systémy

Citroën E-Mehari má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Asistenční systémy, které organizace Euro NCAP hodnotí ve svých testech, nejsou součástí výbavy modelu E-Mehari.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03003,025%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Citroën E-Mehari dosáhl v testech Euro NCAP na tři hvězdy. Za tímto výsledkem stojí především nedostatky v kategorii asistenčních systému a ochrany chodců.

Jistý podíl na výsledku v podobě tří hvězd má i hodnocení za ochranu dospělých cestujících, přestože v samotných nárazových testech nebyly figurínami zaznamenány údaje, které odpovídají slabému nebo dokonce špatnému hodnocení.

Nejlepší hodnocení získal Citroën E-Mehari nakonec za ochranu dětských cestujících, i když ani zde to nebylo bez chybičky.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2874%38,478%2048%325%60%
Počet hvězd***

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Citroën E-Mehari (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Prodej Zentivy postoupil do závěrečné fáze Prodej Zentivy postoupil do závěrečné fáze

Prodej farmaceutické firmy Zentiva je ve finální fázi.…

Imunitní výbor nedoporučil vydat komunistu Ondráčka k trestnímu stíhání Imunitní výbor nedoporučil vydat komunistu Ondráčka k trestnímu stíhání

Mandátový a imunitní výbor nedoporučil sněmovně vydat…

Výstavba bytů čeká v Praze na úřední razítko násobně déle než před deseti lety Výstavba bytů čeká v Praze na úřední razítko násobně déle než před deseti lety

Doba pro povolení stavby bytového projektu v Praze se od…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 





 



Blesk.cz

Zemřel herec Julek Neumann (†65): Feťák a blázen ze seriálů měl slavné předky

Zemřel herec Julek Neumann (†65): Feťák a blázen ze…

Ve věku 65 let zemřel herec a režisér Julek Neumann! Jméno široké veřejnosti možná nic neřekne, ale jeho herecký…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Stadion pro MS, který umí chladit. Na ploše nebude v Kataru víc jak 26 stupňů

Stadion pro MS, který umí chladit. Na ploše nebude v…

Unikátní klimatizace na zrekonstruovaném stadionu pro atletické mistrovství světa v roce 2019 v Dauhá už…

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin slavných fotbalistů

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin…

V Londýně už 66 let vládne britskému impériu královna Alžběta II. Na pondělním vyhlašování ankety o nejlepšího…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…