Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (145)
Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře hodnoceným vozem v letošních testech organizace Euro NCAP.

Fiat Punto nezískal v celkovém hodnocení letošních testů organizace Euro NCAP ani jednu hvězdu. V roce 2005 byl přitom tento vůz jako nový model Grande Punto oceněn pěti hvězdami za ochranu dospělých a třemi za ochranu dětských cestujících i chodců.

Předmětem testu byl Fiat Punto 1.2 Fire s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1030 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní, ale konstrukce palubní desky byla vyhodnocena jako riziková. Při čelním nárazu celou přídí byla sice ochrana řidiče dobrá nebo dostačující, ale u zadní spolujezdce byla slabá a v případě krku dokonce nedostačující.

crashtest fiat euroncap video crashtest fiat euroncap video

Při bočním nárazovém testu byla ochrana hrudníku řidiče mezní a test s bočním nárazem na sloup nebyl s ohledem na absenci bočních a hlavových airbagů proveden vůbec.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých66,16,70,8019,751%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku i krku u figuríny šestiletého dítěte.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla slabá ochrana hlavy a nedostačující ochrana hrudníku.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí125,204,321,443%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně slabou nebo nedostačující ochranu. Přední nárazník zajišťuje převážně dobrou ochranu nohou chodců a to samé platí i pro oblast pánve.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců10,865,4022,252%

Asistenční systémy

Fiat Punto byl v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Další asistenční systémy v jeho standardní výbavě chybí.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy00000,00%

Celkový výsledek: Nula hvězd

Fiat Punto sice v ochraně dospělých cestujících dosahuje těsně na dvě hvězdy a v případě ochrany děti a chodců dokonce na tři, resp. čtyři, ale v kategorii asistenčních systémů má nulové hodnocení.

Systém hodnocení testů organizace Euro NCAP vyžaduje zisk minimálního počtu bodů ve všech čtyřech kategoriích, aby mohla být v celkovém hodnocení udělena alespoň jedna hvězda. Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2051%21,443%2252%0,00%39%
Počet hvězd0

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (145)
21. 12. 2017 21:02
Punta
No, prostě je to fajn autíčko, co spolehlivě a dobře jezdí a ne pípající tablet na kolečkách. Pro toho, kdo chce jezdit a né se pořád s někým a něčím spojovat, je dost dobré. Pro ty ostatní je třeba fabia.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2017 22:54
Re: Divne
O stupeň vyšší výbavu? To by nějaká musela být. Na ČR trhu jsou boční airbagy příplatková výbava. A to je jen a pouze blbost Fiatu. Kromě toho Punto ztroskotalo na něčem úplně jiném.
16. 12. 2017 20:24
Re: Divne
Tvaris sa akoby si mal dlhe vedenie a pritom vies, ze to auto sa predava s viac bagmi uplne bezne. Mali otestovat o stupen vyssiu vybavu a malo by kolko? 3-4 hviezdy? a senzacia by sa nekonala.
Avatar - KubikCv
16. 12. 2017 12:54
Re: Je jedno kolik má auto hvězdiček
i když jsem zapřísáhlý nepřítel elektronických pomocníků ( ESP může být do určité rychlosti fajn..ale zkuste si ho zapnout na okruhu ) tak opravdu šikovná věc je hlídání mrtvého úhlu. Ale díky těmto vychytávkám se postupně vytrácí umění opravdu řídit auto.Bohužel ještě dost řidičů těmto asistentům bezmezně věří.
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2017 23:49
Re: Divne
Zní to, jako bys degradoval airbag na jakýsi polštář proti poškrábání, přitom jde o jeden z nejdůležitějších bezpečnostních prvků vůbec. Prodávat dnes auto se dvěma je ostuda.