Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!
Fiat Punto nezískal v celkovém hodnocení letošních testů organizace Euro NCAP ani jednu hvězdu. V roce 2005 byl přitom tento vůz jako nový model Grande Punto oceněn pěti hvězdami za ochranu dospělých a třemi za ochranu dětských cestujících i chodců.
Předmětem testu byl Fiat Punto 1.2 Fire s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1030 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní, ale konstrukce palubní desky byla vyhodnocena jako riziková. Při čelním nárazu celou přídí byla sice ochrana řidiče dobrá nebo dostačující, ale u zadní spolujezdce byla slabá a v případě krku dokonce nedostačující.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana hrudníku řidiče mezní a test s bočním nárazem na sloup nebyl s ohledem na absenci bočních a hlavových airbagů proveden vůbec.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6 | 6,1 | 6,7 | 0,8 | 0 | 19,7 | 51% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku i krku u figuríny šestiletého dítěte.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla slabá ochrana hlavy a nedostačující ochrana hrudníku.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 12 | 5,2 | 0 | 4,3 | 21,4 | 43% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně slabou nebo nedostačující ochranu. Přední nárazník zajišťuje převážně dobrou ochranu nohou chodců a to samé platí i pro oblast pánve.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 10,8 | 6 | 5,4 | 0 | 22,2 | 52% |
Asistenční systémy
Fiat Punto byl v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Další asistenční systémy v jeho standardní výbavě chybí.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0,0 | 0% |
Celkový výsledek: Nula hvězd
Fiat Punto sice v ochraně dospělých cestujících dosahuje těsně na dvě hvězdy a v případě ochrany děti a chodců dokonce na tři, resp. čtyři, ale v kategorii asistenčních systémů má nulové hodnocení.
Systém hodnocení testů organizace Euro NCAP vyžaduje zisk minimálního počtu bodů ve všech čtyřech kategoriích, aby mohla být v celkovém hodnocení udělena alespoň jedna hvězda. Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 20 | 51% | 21,4 | 43% | 22 | 52% | 0,0 | 0% | 39% |
Počet hvězd | 0 |