Euro NCAP 2017: Kia Picanto – Tři, nebo čtyři hvězdy?

 

Organizace Euro NCAP pro Kia Picanto zveřejnila dvě různá hodnocení, které se od sebe liší pouze výsledky na základech vybavenosti systémy AEB.

Kia Picanto nabízí systém automatického nouzového brzdění jen za příplatek. Proto si podle současných pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.

Euro NCAP od loňského roku nově zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Kia Picanto je jedním z vozidel, kterého se toto dvojí bodování týká. Se standardní výbavou má tento model tři hvězdičky, zatímco při doplnění výše zmíněných systémů získává čtyři hvězdy.

Organizace provádějící nárazové zkoušky chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu bylo Kia Picanto 1.0 GLS s karoserií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 899 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel.

Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy automatického nouzového brzdění, které byly ve výbavě vozu oceněného čtyřmi hvězdami, zatímco omezovač rychlosti, který je rovněž v nabídce příplatkové výbavy, nebyl v žádném z testovaných vozů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix II XP a pro desetileté Graco Junior III.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Kia Picanto prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Pouze v případě ochrany hrudníku řidiče je uvedeno mezní hodnocení s ohledem na tlak působící na žebra.

 [555×192]

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku řidiče i cestujícího na zadním sedadle vyhodnocena jako dostatečná, resp. mezní. V případě spolucestujícího pak byla ochrana hlavy vyhodnocena jako slabá.

Nová Kia Picanto dosáhla maximálního počtu bodů v obou bočních nárazových testech a poskytovala při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Kia Picanto má pouze v rámci příplatkového paketu dostupný systém automatického nouzového brzdění, což se promítlo do celkového hodnocení. Euro NCAP pak uvádí, že u vozu, jenž jím byl vybaven, tento systém v rychlostech typických pro městský provoz fungoval dobře a zabraňuje kolizím.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,66,515,51,70/330,3/33,379/87

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte vyhodnocena v oblasti hrudníku jako mezní. U figuríny desetiletého dítěte pak byla špatná ochrana krku, dostatečná ochrana hrudníku a dobrá ochrana hlavy.

Při testu bočního nárazu ukázalo měření při zpomalení špatné hodnoty v oblasti hrudníku figuríny desetiletého dítěte a její hlava přišla při nárazu do styku s obložením interiéru vozu. Ochrana figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Na prostřední zadní sedadla nesmí být umístěn univerzální dětský zádržný systém, který využívá bezpečnostní pás.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí8,96,4511,331,664%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou, mezní a slabou ochranu jeho hlavě. V oblasti v okolí A sloupků je pak ochrana vysloveně špatná.

Nárazník získal maximální počet bodů a na všech testovaných místech poskytoval dobrou ochranu nohám chodců.

K ochraně pánve chodců při srážce s novou generací modelu Picanto uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá ve střední části přídě, ale především v jejích krajích v místech, kde jsou hlavní světlomety, byly zaznamenány i slabé a špatné výsledky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,836022,854

Asistenční systémy

Standardní výbavou Kia Picanto je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění je k dispozici pouze v rámci příplatkového paketu a jeho výsledky v testech provedených při dálničních rychlostech označuje Euro NCAP jako dobré.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy030/2,70/2,73/5,725/47

Celkový výsledek: Tři a čtyři hvězdy

Euro NCAP testoval Kia Picanto ve standardním provedení i s příplatkovým paketem, zahrnujícím systémy automatického nouzového brzdění. Díky tomu je pro něj uváděno dvojí hodnocení.

Nové Picanto předvedlo celkem vyrovnané výkony v oblasti ochrany dospělých cestujících, i když rozhodně ne bez chyb, zatímco v ochranně dětských cestujících byly nedostatky při čelním i bočním nárazu. V ochraně chodců pak došlo na poměrně standardní výsledky.

Dosažení plného počtu pěti hvězd se tentokrát nepostavily pouze výsledky v kategorii asistenční systémy, ale i nedostatky v ochraně dětských cestujících a chodců.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky30,3/33,379/8731,664%23543/5,725/4760/68
Počet hvězd***/****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Kia Picanto – Tři hvězdy (2017)

Euro NCAP Kia Picanto – Čtyři hvězdy (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU

Německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský…

Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát

Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán (ANO) se…

Češi si pletou demokracii se svobodou jezdit na Bahamy, říká Josef Mašín Češi si pletou demokracii se svobodou jezdit na Bahamy, říká Josef Mašín

Jméno rodiny Mašínů v poslední době znovu rezonuje…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Kia Euro NCAP Nové modely Video Minivozy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 






 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí dal už 7. pravnouče!

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí…

Nejstarší vnučka královny Alžběty (92) Zara Phillipsová (37) má druhou dceru. Oznámil to Buckinghamský palác s…

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na jedno« přišel i Mozart!

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na…

Běchovická tvrz se o víkendu vrátila do časů své slávy. Do podoby, kdy sloužila jako přepřahací stanice pro…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a kosa na Baroše

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a…

Také sezonou 2017 – 2018 vás provázel pravidelný pořad Liga naruby, který se zaměřuje na kuriózní a jinak…

 

Reflex.cz

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí za 3500 světelných let

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí…

Známý syntetický hlas fyzika Stephena Hawkinga, který kvůli nevyléčitelné chorobě přišel o hlas, byl v pátek…