Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána

 

Volkswagen se u nástupce modelu CC vedle atraktivního designu může pochlubit i velmi dobrými výsledky z testů Euro NCAP.

Volkswagen Arteon je nástupcem atraktivního čtyřdveřového kupé CC a podobně jako tento model i on je po technické stránce spřízněn s modelovou řadou Passat. Ta se testů Euro NCAP účastnila naposledy v roce 2014 a získala tehdy plný počet pěti hvězd.

Elegantnější příbuzný dosáhl rovněž výsledku v podobě pěti hvězd, ale v kategoriích ochrany dospělých cestujících, chodců a asistenčních systémů měl výrazně vyšší hodnocení, které z něj činí aktuálně nejbezpečnějšího zástupce značky Volkswagen podle testů Euro NCAP.

Předmětem testu byl Volkswagen Arteon 2.0 TDI s pětidvéřovou karoserií liftback a pohotovostní hmotností 1625 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla. Vůz byl také vybaven aktivní kapotou, systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté i desetileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Volkswagen Arteon prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá, zatímco u dospělého cestujícího na zadním těle byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná a všech ostatních částí těla dobrá.

Při bočním nárazu získal Volkswagen Arteon maximální počet bodů za poskytnutí dobré ochrany všem kritickým částem těla řidiče.

Test, při němž je vůz bokem naražen na sloup, odhalil dostatečnou ochranu hrudníku řidiče a dobrou ochranu všech ostatních částí jeho těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Funkci automatického nouzového brzdění při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou. Při všech zkoušených rychlostech bylo tímto systémem zabráněno kolizi.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,97,715,92,3336,896%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na hrudník, u nějž je uvedena mezní.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15871242,085%

Ochrana chodců

Volkswagen Arteon disponuje aktivní kapotou, což znamená, že se zvedne, když senzory v nárazníku zaznamenají srážku s chodcem, aby zabránila srážce jeho hlavy i těla s motorem uloženým pod ní. Při testech bylo prokázáno, že systém funguje a kapota poskytuje dobrou nebo dostatečnou ochranu chodcům různých výšek v prakticky celé své ploše s výjimkou oblasti kolem A sloupků karoserie, kde je ochrana špatná.

Přední nárazník poskytoval při srážce nohám chodců dobrou ochranu v celé své šíři, což platí i pro oblast nad hlavními světlomety a maskou chladiče, v níž dochází v případě nehody ke střetu s pánví.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců u modelu Insignia zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců19665,136,185%

Asistenční systémy

Volkswagen Arteon má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Standardní výbava testovaného vozu zahrnovala systém sledování jízdního pruhu i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,532,72,79,982%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Volkswagen Arteon v testech Euro NCAP dosáhl velmi dobrých výsledků v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících a rovněž asistenčních systémů.

Dobře si tento elegantní zástupce značky Volkswagen vedl i v kategorii ochrany chodců, kde předvedl, že i s atraktivním provedením předních partií lze dosáhnout dobré ochrany nohou i pánve chodce v případě nehody.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%4285%3685%9,982%89%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Volkswagen Arteon (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého

Nový Arteon se nachází přesně na pomezí mainstreamových a…

Volkswagen Arteon Combi: To bychom si nechali líbit Volkswagen Arteon Combi: To bychom si nechali líbit

Volkswagen by rád udělal z modelu Arteon celou modelovou…

 



 
Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Dnes 17:35

Připomeňte si, co psali redaktoři Světa motorů o Mercedes-Benzu 300 E-24, když byl nový.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi. Žádají přezkoumání

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi.…

Na svazové půdě se bude šetřit údajné simulování hradeckých hráčů. Rovnou tři podněty zaslal jejich páteční…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…