Euro NCAP 2017: Volkswagen T-Roc – Bezpečné malé SUV dostalo pět hvězd

 

Volkswagen T-Roc v testech organizace Euro NCAP získal dobré hodnocení, které však mohlo být ještě o něco lepší, ale i tak se může pochlubit plným počtem získaných hvězd.

Volkswagen T-Roc je čerstvou novinkou své značky, která má zaujmout především svým designem, ale od nynějška může přitahovat zákazníky i díky svým výsledkům v testech organizace Euro NCAP. Velmi dobře si vedl v ochraně svých cestujících a to především těch dětských. Předmětem testu byl Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Comfortline s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1250 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté i desetileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. V případě řidiče byla zaznamenána dostatečná ochrana hrudníku. Volkswagen T-Roc prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče i spolujezdce na zadním sedadle hodnocena jako dobrá. Výjimkou jsou jejich hrudníky, kdy je uvedena dostatečná ochrana.

 [555×192]

Při boční nárazovém testu i náročnějším bočním nárazu na sloup byla ochrana všech kritických částí těla řidiče dobrá a T-Roc získal maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Volkswagen T-Roc v testech Euro NCAP měl ve standardní výbavě systém automatického nouzového brzdění, který při zkouškách v rychlostech odpovídajících městskému provozu vždy zabránil srážce.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,57,7162,4336,696%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana všech kritických částí těl obou figurín dětských cestujících vyhodnocena jako dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí16871243,087%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě a pouze v okolí A sloupků je hodnocena jako slabá a špatná.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je dobrá s výjimkou prostoru, kde je přechod mezi maskou chladiče a světlomety, kde j špatná.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců při testech fungoval dobře. Kolizím dokázal zabránit nebo výrazně přispěl ke zmírnění jejich následků.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,34,465,833,579%

Asistenční systémy

Volkswagen T-Roc má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a sledování jízdního pruhu.

Systém automatického nouzového brzdění, který je rovněž součástí standardní výbavy předvedl v testech provedených při dálničních rychlostech podobně pozitivně hodnocené výsledky jako v nízkých rychlostech.

Řidiče nastavitelný omezovač rychlosti je pro model T-Roc k dispozici na přání a nebyl proto v testech Euro NCAP hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy032,72,88,571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Volkswagen T-Roc v rámci letošních testů Euro NCAP patří k nejbezpečnějším vozům své kategorie a předvedl dobrou ochranu dospělých cestujících. V případě dětských cestujících pak měl jedny z nejlepších výsledků.

V ochraně chodců má Volkswagen T-Roc podobně jako většina dnešních vozů dobré i smíšené výsledky a hodnocení v kategorii asistenčních systémů snižovala absence omezovače rychlosti ve standardní výbavě.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%4387%3479%971%86%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Volkswagen T-Roc (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Tomáše Prouzy: Brexit aneb pro vlastní moc uděláme cokoli Komentář Tomáše Prouzy: Brexit aneb pro vlastní moc uděláme cokoli

Britští lídři bojují hlavně o vlastní přežití. Bez ohledu…

Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje

Rijád, klíčový účastník konfliktu, čelí po vraždě…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Volkswagen Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



VW T-Roc kabriolet se blíží. Ukazuje se na prvních špionážních snímcích VW T-Roc kabriolet se blíží. Ukazuje se na prvních špionážních snímcích

Otevřená verze T-Rocu je chystána pro rok 2020.…

VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší! VW T-Roc kabriolet: Bez střechy mu to opravdu sluší!

Kabriolet vycházející z SUV T-Roc zatím vidíme jen coby…

 



 
Lexus UX vstupuje na český trh. Pro lákavé ceny musíte spěchat!

Lexus UX vstupuje na český trh. Pro lákavé ceny musíte spěchat!

Dnes 15:50

Nejmenší SUV od Lexusu vstupuje na český trh s hodně lákavými cenami. Až však zaváděcí akční nabídka skončí, i tak bude levnější než prémiová konkurence.




Blesk.cz

Vlaďka Erbová se žene potřetí k oltáři: Svatba s jejím hokejistou!

Vlaďka Erbová se žene potřetí k oltáři: Svatba s…

Modelka Vlaďka Erbová (37) věří, že do třetice všeho dobrého i zlého, a plánuje se svým partnerem, hokejistou…

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás bije! Kvůli majetku...

Vyděšení manželé: Koho jsme to vychovali? Syn nás…

Dům plný nenávisti! Jak přiznávají manželé Stanislav (80) a Jana (75) Svitákovi, nedokážou  pochopit, koho to…

 

iSport.cz

Loučení házenkářské legendy! Brankář Motlík končí po 32 letech kariéru

Loučení házenkářské legendy! Brankář Motlík končí po…

Házenkářský brankář Radek Motlík se rozhodl v 48 letech ukončit kariéru. Bývalý český reprezentant působil…

Siegl: Slováci si hráli na svém písečku. Řekl, v čem je Šilhavého úspěch

Siegl: Slováci si hráli na svém písečku. Řekl, v čem…

Ostře sledovaný duel „bratrů“ mezi Českem a Slovenskem prožíval přímo na tribuně v Edenu. Horst Siegl po výhře…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…