Euro NCAP 2018: Audi A6 – Pět hvězd bez zaváhání
Audi A6 zamířilo do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 1998 a tehdy v nich získalo tři hvězdy za ochranu dospělých cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. V letech 2004 a 2011 se pak již mohlo pochlubit plným počtem pěti hvězd, což platí i pro jeho nejnovější generaci.
Předmětem testu bylo Audi 40 TDI Sportline se čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1682 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou pravé holeně obou figurín a hrudníku řidiče, kde byla ochrana dostačující.
crashtest audi euroncap video vyssistredni
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.
Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,3 | 7,5 | 15,2 | 1,6 | 3,9 | 35,5 | 93% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 14,9 | 8 | 7 | 12 | 41,9 | 85% |
Ochrana chodců
Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.
Ochrana pánve je smíšená, což znamená, že v závislosti na místě nárazu může být dobrá až nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 19 | 3,6 | 6 | 10,3 | 38,9 | 81% |
Asistenční systémy
Audi A6 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 1,3 | 3 | 2,8 | 2,9 | 9,9 | 76% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Audi A6 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 36 | 93% | 41,9 | 85% | 39 | 81% | 9,9 | 76% | 86% |
Počet hvězd | ***** |