Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Volvo XC40 - Malý individualista ctí tradice své značky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst, kterou nový model XC40 dále upevňuje.

Volvo XC40 svými výsledky v testech Euro NCAP navazuje na všechny předchozí modely své značky. Poprvé zamířilo Volvo do nárazových testů Euro NCAP v roce 1997, kdy se jednalo o model S40, který získal čtyři hvězdy. Toto hodnocení měly do roku 2001 ještě další tři švédské sedany a od roku 2003 nemělo žádné Volvo méně než pět hvězd.

Předmětem testu bylo Volvo XC40 D4 AWD Momentum s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1680 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou holeně spolujezdce, kde byla ochrana dostačující.

crashtest volvo euroncap novemodely video crossover crashtest volvo euroncap novemodely video crossover

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, což platí i pro spolujezdce na zadním sedadle s výjimkou jeho hrudníku, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako mezní.

Za boční náraz i náraz bokem na sloup získalo Volvo XC40 maximální počet bodů.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých87,4161,8437,297%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí16871243,087%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.

Ochrana pánve je dobrá c místech, kde je maska chladiče, ale špatná u hlavních světlometů. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,13,168,334,571%

Asistenční systémy

Volvo XC40 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení. V krizových situacích pak umí zasáhnout do řízení i poměrně agresivně.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,52,32,710,076%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Volvo XC40 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3797%4387%3571%10,076%86%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)