Euro NCAP 2009:  Infiniti FX 37 – Pět hvězd podle nové metodiky

Euro NCAP 2009: Infiniti FX 37 – Pět hvězd podle nové metodiky

 
 

Ochrana hrudníku při nárazu na kůl je dostačující a ochrana krční páteře při nárazech zezadu mezní. Zlepšit se dá oblast ochrany dětí (mladší z figurín). Také oblasti ochrany hlavy dětských chodců by měl výrobce věnovat více pozornosti.

Infiniti je luxusní divizí skupiny Renault Nissan. Model FX 37 je již druhou generací vozu namířenou proti konkurenci v podobě Porsche Cayenne nebo Volvo XC90. FX37 má shodnou platformu s vozem Nissan 350Z.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval model Infiniti FX 37 s karosérií SUV o hmotnosti 2001 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) sedačka Fair G0/1, která byla pro mladší figurínu instalována s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce vpředu.

 [555×192]

Při bočním nárazu získal vůz maximum bodů. Při náročnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující. Míra ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) je mezní.

<>86%
Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,578%8100%7,796%2,870%31

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín (přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě obě figuríny.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Varovná samolepka na sluneční cloně u spolujezdce jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční8,773%4100%2100%538%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-3877%
Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti nárazníku je hodnocena převážně jako dostačující, avšak ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty jako nedostačující.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem mezi dětskou hlavou a kapotou je ochrana nedostačující. Naopak oblasti, kde by s největší pravděpodobností dopadla hlava dospělého chodce poskytují dobrou úroveň ochrany.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,243%1,627%4,270%1644%

Asistenční systémy
Všechny verze Infiniti FX disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem, připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech a omezovačem rychlosti, který je řidičem nastavitelný.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,990%3100%3100%799%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Infiniti FX podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd. Ochrana dospělých cestujících není stoprocentní.

Zlepšovat se může ochrana hrudníku při nárazu na kůl i ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash). Další potenciál ke zlepšování je v oblasti ochrany dětí (mladší z figurín) a ochrany hlavy dětského chodce. Příkladné je masivní nasazení asistenčních systémů.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%3877%1644%799%77%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Infiniti FX37 (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Infiniti Euro NCAP

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Infiniti QX70 2015: Bye bye, V8 Infiniti QX70 2015: Bye bye, V8

Víte, co odlišuje nejvíc evropskou verzi Infiniti QX70 od…

Příští Infiniti FX bude větší, ponechá si ale agresivní design Příští Infiniti FX bude větší, ponechá si ale agresivní design

Současné Infiniti FX není tak úplně SUV, hlavně to "U"…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Darina Rolins tři čtvrtě roku po smrti Skallové (†36): Smíření hledám každý den...

Darina Rolins tři čtvrtě roku po smrti Skallové…

Zhruba tři čtvrtě roku uběhlo od smrti manažerky Dary Rolins (44) Evy Skallové (†36). Zpěvačka byla s Evou velmi…

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…