Euro NCAP 2009: Infiniti FX 37 – Pět hvězd podle nové metodiky
Infiniti je luxusní divizí skupiny Renault Nissan. Model FX 37 je již druhou generací vozu namířenou proti konkurenci v podobě Porsche Cayenne nebo Volvo XC90. FX37 má shodnou platformu s vozem Nissan 350Z.
Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval model Infiniti FX 37 s karosérií SUV o hmotnosti 2001 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.
Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) sedačka Fair G0/1, která byla pro mladší figurínu instalována s orientací proti směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce vpředu.
Při bočním nárazu získal vůz maximum bodů. Při náročnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující. Míra ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) je mezní.
Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 12,5 | 78% | 8 | 100% | 7,7 | 96% | 2,8 | 70% | 31 | 86%
Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín (přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě obě figuríny.
Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Varovná samolepka na sluneční cloně u spolujezdce jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.
Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Vozidlo | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
18 měsíční | 8,7 | 73% | 4 | 100% | 2 | 100% | 5 | 38% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | - | - | ||
Ochrana dětí | - | 38 | 77% |
Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti nárazníku je hodnocena převážně jako dostačující, avšak ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty jako nedostačující.
V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem mezi dětskou hlavou a kapotou je ochrana nedostačující. Naopak oblasti, kde by s největší pravděpodobností dopadla hlava dospělého chodce poskytují dobrou úroveň ochrany.
Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 10,2 | 43% | 1,6 | 27% | 4,2 | 70% | 16 | 44% |
Asistenční systémy
Všechny verze Infiniti FX disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem, připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech a omezovačem rychlosti, který je řidičem nastavitelný.
Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0,9 | 90% | 3 | 100% | 3 | 100% | 7 | 99% |
Celkový výsledek: 5 hvězd
Infiniti FX podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd. Ochrana dospělých cestujících není stoprocentní.
Zlepšovat se může ochrana hrudníku při nárazu na kůl i ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash). Další potenciál ke zlepšování je v oblasti ochrany dětí (mladší z figurín) a ochrany hlavy dětského chodce. Příkladné je masivní nasazení asistenčních systémů.
Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 31 | 86% | 38 | 77% | 16 | 44% | 7 | 99% | 77% |
Počet hvězd | * * * * * |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009) | |||||||||
2009 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
Pro **** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
Pro *** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
Pro ** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |
Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel |
Euro NCAP Infiniti FX37 (2009) |