Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti šokuje! Zcela končí v Evropě. Zaměří se na perspektivnější trhy

David Bureš
Diskuze (20)
Místo západní Evropy se prémiová divize Nissanu raději zaměří na trh v Severní Americe nebo Číně.

Působení na evropských trzích je pro automobilové výrobce čím dál tím složitější. Evropané vždy patřili mezi náročné klienty, ať už z hlediska kvality nebo jízdních vlastností, vždy tu navíc vládl tuhý konkurenční boj, jemuž dominují domácí značky té které země. K tomu přidejte stále přísnější emisní normy v EU a je jasné, že se některým značkám přestává působení na starém kontinentu vyplácet.

Hlavně z ústředí japonských značek začíná zaznívat, že Evropa je pro ně zajímavá jen jako reference, zatímco z hlediska prodejů jsou pro ně zajímavější jiné kouty světa. Dokonce se už spekuluje o tom, že by se některé mohly z evropských trhů zcela stáhnout – konkrétně třeba Honda, Nissan nebo Subaru.

K tomu naštěstí zatím nedošlo, jiná značka ale svůj konec v západní Evropě už oznámila. Je jí Infiniti, neboli prémiová divize Nissanu, která chce ze západoevropských trhů odejít už na začátku roku 2020. Rozhodnutí vysvětluje restrukturalizací, v rámci níž se zaměří na perspektivnější trhy, jako je Severní Amerika a Čína. Nadále chce pokračovat i ve východní Evropě (Rusko), na Středním východě a Asii.

Díky odchodu z Evropy Infiniti získá prostředky na větší přizpůsobení se perspektivnějším trhům. V Severní Americe se tak značka více zaměří na SUV, pro Čínu dokonce chystá v následujících pěti letech pět nových modelů. Navíc se zbaví dieselových motorů (stejně je chtěli jen Evropané) a vsadí na elektrifikaci.

Součástí plánů na odchod z Evropy je i ukončení výroby kompaktního hatchbacku Q30 a SUV QX30, využívající techniku Mercedesu, v britském závodě Nissanu v Sunderlandu, k níž dojde už do konce tohoto pololetí. To souvisí nejen s nejistotou okolo brexitu, ale také s nízkými prodeji těchto modelů, primárně určených pro starý kontinent.

Video se připravuje ...

Firma teprve bude řešit vliv tohoto kroku na zaměstnanost továrny, Infiniti každopádně chce hledat cesty, jak alternativně zaměstnat osoby zasažené změnou strategie. To se týká také evropské centrály značky, řešit se bude také samozřejmě konec dealerských smluv a servisní podpora stávajících klientů.

Infiniti tak nakonec na evropském trhu oficiálně působilo jen pár let. Prémiová divize Nissanu vznikla v roce 1989 pro severoamerický trh, v Evropě však začala oficiálně působit až v roce 2008, už předtím tu však fungoval šedý dovoz z USA. Na český trh Infiniti vstoupilo v roce 2009, opět se ale stáhlo o sedm let později, hlavně kvůli slabým prodejům.

To bude vlastně i důvod, proč Infiniti končí v celé západní Evropě. Značce se na starém kontinentu nikdy nepovedlo se výrazně prosadit. Nadcházející potřebné technické změny nabízených modelů by se tak nepovedlo zaplatit. Nejúspěšnějším rokem pro Infiniti byl podle statistik serveru CarSalesBase rok 2016, kdy Evropě prodalo 13.775 aut, zatímco loni to bylo jen 6.250 automobilů. Konkurence je přitom zcela jinde, a to včetně Lexusu, který v roce 2018 v Evropě prodal 46.170 vozů.

David Bureš
Diskuze (20)
5. 5. 2021 00:44
Re: Žádná velká škoda...
Ano, neználek jako ty skutečně může vxplodit i takovou hovadinu! :-[]
15. 3. 2019 19:47
Re: Velká škoda
Tohle slysim casto, opravdu neni. Murano stoji na platforme FF-L (motor napric, CVT), FX na FM (motor podelne, HDM auto). Technicky to jsou naprosto rozdilna auta, jedina podobnost je VQ35DE v obou vozech, ale i tak v kazdem z nich jinak naladen.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 11:07
Re: Žádná velká škoda...
To samé lze říci třeba o Fiatu a Alfa Romeo.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 11:06
Re: europa uz dnes zaujima malokoho
No... bohužel je to pravda. I evropské značky ladí svůj design do asijského vkusu, asijské se na přizpůsobení Evropě už taky vykašlaly. Politicky je "Evropa" neskutečný bordel, se kterým se hodně špatně pracuje.
Takže ano, Evropa už skutečně nikoho nezajímá.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 11:04
Re: Bohužel...
Na všem se dá léčit něčí mindrák z EU...