Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxusní Infiniti vsadí na neprémiová auta. Místo techniky Mercedesu zřejmě využije techniku Nissanu

David Bureš David Bureš 2. 6. 2020 • 21:03
55
8
Zobrazit náhledy (55)
Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima Nissan Maxima

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi bude šetřit rozsáhlým sdílením techniky. S velkou pravděpodobností se to dotkne také prémiového Infiniti.

Infiniti v posledních letech nezažívá zrovna úspěšné období. Původně pro Severní Ameriku vyvinutá značka neúspěšně expandovala na evropský trh, z něhož se jen po několika letech zase stáhla. Mezitím se dokonce v centrále Nissanu uvažovalo nad jejím uzavřením. Po konci v Evropě se Infiniti rozhodlo zaměřit na perspektivnější trhy, nyní se ale ukazuje, že svoji budoucnost bude mít ještě složitou.

Jakožto člen aliance Renault-Nissan-Mitsubishi bude muset také Infiniti významně snižovat náklady, aby se stala konkurenceschopnou značkou. A jelikož úsporná opatření počítají s rozsáhlým sdílením techniky, jistě se tato strategie dotkne také Infiniti.

Z centrály přitom zaznívají hlasy, že sdílet se nebude ani tak technika Infiniti napříč aliancí, ale že naopak Infiniti bude do budoucna využívat techniku mateřského Nissanu. Dokonce se hovoří o strategii „Nissan plus,“ naznačující, že by se vozy Infiniti do budoucna mohly stát vlastně jen převlečenými Nissany s luxusnějším vzhledem a bohatou výbavou. Šetřit by se navíc mělo také společnou výrobou vozů Infiniti po boku sourozenců se znaky Nissanu.

Znamenalo by to ztrátu prémiové techniky, když se údajně počítá s tím, že se Infiniti postupně zbaví platforem s pohonem zadní nápravy, ale vsadí na jednodušší techniku s pohonem přední nápravy a motory vpředu napříč. Trend už má být znatelný u nástupce sedanu střední třídy Infiniti Q50, který má použít architekturu sdílenou s Nissanem Altima.

Pokud bude tento plán skutečně schválen, má k odklonu od prémiové techniky k jednodušším řešením podle zákulisních zpráv postupně dojít po roce 2022. Ještě do té doby se však můžeme těšit na novinky podle současného stylu. Na trh se pomalu blíží crossover kupé Infiniti QX55 postavené na bázi Q50, které podle přání vedení automobilky vyvolá stejné nadšení jako kdysi SUV FX. Zda to však nebude poslední „pravověrné“ Infiniti, teprve uvidíme.

Sdílením techniky s Nissanem by se Infiniti svým způsobem vrátilo ke svým kořenům. Na konci osmdesátých letech totiž jakožto nově založená prémiová divize Nisanu vstupovala na trh s modely odvozenými právě od modelů mateřské automobilky. Sedan Q45 vznikl na bázi Nissanu President, kupé M30 zase na základech Nissanu Leopard.

Postupně však nabídla svébytnou techniku, byť některé modely se na domácím japonském trhu prodávaly se znaky mateřského Nissanu. V novém miléniu ale raději u kompaktních modelů značka vsadila na techniku konkurenčního Mercedesu, když pro hatchback Q30 a SUV QX30 využila jeho platformu s pohonem předních kol MFA. Tato spolupráce ale skončila po jediné generaci, i kvůli odchodu Infiniti z Evropy. Nyní tak svým způsobem techniku Mercedesu nahradí komponenty Nissan. Zaručí to Infiniti jistější budoucnost?

Související články

Témata
Avatar - lamal
3. 6. 2020 20:09
Re: Hmm, tak opustit pohon zadních kol....
No pisal som MQB EVO, ale myslel som tym MLB EVO, podla textu si to mohol pochopit... pisal som mu aj ja, ze A4 uz nie je Passat :-)
Avatar - Ham.
3. 6. 2020 16:13
Re: Hmm, tak opustit pohon zadních kol....
Nesmysly, A4 nemá žádnou MQB, protože má motory podél (MQB je pro motory napříč) ale má MLB pro podélně uložené motory jako má A5, A6, A7, A8.
Avatar - lamal
3. 6. 2020 12:06
Re: Hmm, tak opustit pohon zadních kol....
Svebytne modely a technika je trochu rozdiel, Lexus pouziva techniku Toyoty od pohonu napr 2.5HYbrid a ine ako aj platformy TGNA:

´´The Toyota New Global Architecture (TNGA) are modular unibody automobile platforms that underpin various Toyota and Lexus models starting with the fourth ...´´
Avatar - lamal
3. 6. 2020 12:02
Re: Hmm, tak opustit pohon zadních kol....
asi ano az na A4, ktora uz nie je passat lebo ma lepsiu platformu MQB EVO...
3. 6. 2020 10:43
Re: Hmm, tak opustit pohon zadních kol....
Lexus ma porad svebytne modely, ktere se odlisuji od Toyoty, ale Acura je jen prevlecena Honda. Na americkem trhu to zakaznikum evidentne staci. Auta Buicku, Acury nebo i Lincolny maji lepsi interier a silnejsi motor nez vychozi model a za to si nauctuji premiovou prirazku. Pokud se tou cestou vyda take Infiniti, muze to davat smysl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku