Euro NCAP představuje své plány pro blízkou budoucnost

 

Organizace Euro NCAP prostřednictvím dokumentu pojmenovaného Road Map 2025 představuje směr, jímž se hodlá ubírat do roku 2025 v oblasti bezpečnosti silničního provozu.

Organizace Euro NCAP byla založena v roce 1997 díky iniciativě Mezinárodní automobilové organizaci (FIA) a svůj podíl na jejím vzniku mají mimo jiné i britská a švédská vláda.

Za 20 let své existence otestovala organizace Euro NCAP více než 1.800 automobilů a zveřejnila více než 630 hodnocení bezpečnosti. Ve výsledku se tak dnes zhruba devět z deseti aut prodaných na starém kontinentu zúčastnilo testů Euro NCAP.

Nárazové testy organizace Euro NCAP stojí od druhé poloviny devadesátých let dvacátého století za výrazným zvýšením bezpečnosti cestujících v nových osobních vozech na evropském trhu.

Hodnocení této společnosti v podobě hvězdiček má skutečně velký vliv na zákazníky i samotné automobilky, které často u svých vozů právě jako důkaz jejich bezpečnosti uvádějí, že mají plný počet pěti hvězd z testů Euro NCAP.

Testy prováděné organizací Euro NCAP se od jejího zrodu průběžně upravují, dochází ke zpřísnění hodnocení i přidání nových kategorií a díky tomu jsou v současnosti vedle ochrany dospělých i dětských cestujících a chodců hodnoceny i asistenční systémy.

Právě jim přisuzuje vedení organizace Euro NCAP stále větší důležitost a do budoucna se chce stále více věnovat propagaci a podpoře systémů, s jejichž pomocí se mají automobily dokázat vyhnout nehodě.

Díky tomu již v příštím roce hodlá organizace Euro NCAP začít testovat systémy, které jsou schopny rozeznávat cyklisty a mohou řidičům pomoci vyhnout se kolizím právě s nimi.

Euro NCAP slaví 20 let nárazových testů. Auta jsou díky nim bezpečnější. Skutečně?

Mezi lety 2020 a 2025 pak podle oficiálního a veřejnosti přístupného dokumentu Road Map 2025 organizace plánuje sledovat další a další elektrické pomocníky. Věří totiž, že právě v nich je budoucnost. Mají totiž přispět k tomu, že k autonehodám už za pár let nebude vůbec docházet.

V případě primární bezpečnosti se tak máme od roku 2020 dočkat v testech Euro NCAP sledování systémů monitorujících bdělost řidiče a rovněž automatického nouzového řízení. Ve stejném roce pak budou dále upraveny podmínky hodnocení pro automatického nouzové brzdění. Od roku 2024 mají být sledovány systémy komunikace mezi automobily navzájem i mezi automobily a infrastrukturou.

V oblasti sekundární bezpečnosti se hodlá organizace Euro NCAP zaměřit na ochranu proti a při nárazu zezadu a od roku 2022 dále posunout bezpečnost chodců i cyklistů.

V roce 2020 má být rovněž zahájeno sledování záchrany posádky z havarovaného vozu, kdy má být hodnoceno jakým způsobem a jak rychle se dostanou záchranáři do interiéru automobily v případě těžké nehody, kdy se například vzpříčí dveře a nepůjdou otevřít.

Prozatím posledním bodem programu pak má být od roku 2022 sledování, testování a hodnocení systémů detekce přítomnosti dětí ve voze. Tyto systémy mají posloužit podobně jako elektronická chůva, která bude sledovat dítě v interiéru za nepřítomnosti řidiče nebo jiné dospělé osoby a bude jim o něm poskytovat informace prostřednictvím zpráv posílaných na jejich mobilní telefon.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Euro NCAP Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…