Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Pět hvězd i pro Lexus CT 200h

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Podle Euro NCAP je první zástupce značky Lexus v nižší střední třídě výborný v ochraně cestujících a horší v ochraně chodců.

Lexus CT 200h získal pět hvězd především za ochranu cestujících. Ochrana nohou dospělých chodců a hlav dětí byla dobrá, ochrana hlav dospělých však byla hodnocena jako mezní nebo nízká.

Testován byl pětidveřový hatchback s hybridním pohonem. Vůz měl výbavu stupně Comfort a hmotnost 1410 kg.

Bezpečnostní výbava Lexusu obsahovala čelní a kolenní airbagy řidiče a spolujezdce, ESP a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy autosedačka Lexus G0+ Baby Safe Plus, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Lexus Duo+ (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Kolenní airbagy řidiče a spolujezdce poskytují dobrou ochranu kolen a stehen.

Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Lexus do stejné míry ochrání cestující různých výšek sedící v různých pozicích.

crashtest lexus euroncap nizsistredni crashtest lexus euroncap nizsistredni

CT 200h dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu, protože dobře chrání všechny oblasti těla.

Při nárazu do sloupu byla na základě údajů z figuríny ochrana hrudníku vyhodnocena jako mezní.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,194%8100%7,189%3,588%3494%

Ochrana dětí

CT 200h získal dobré hodnocení v ochraně 18měsíčního i 3letého dítěte.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu je jasně zřetelná jak na přepínači, tak na palubní desce. A tento systém byl Euro NCAP oceněn.

Varovná nálepka s textem a piktogramem je umístěna na obou stranách sluneční clony spolujezdce.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
36 měsíční11,193%4100%2100%17,195%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-4184%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu horní hrana kapoty byla v téměř všech oblastech hodnocena jako slabá.

Většina oblastí kapoty, kde může narazit dětská hlava, poskytuje dobrou ochranu, bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá nebo mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,556%0,23%6100%2055%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESP splňující požadavky Euro NCAP. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Lexus CT200h výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících, pokud by chtěl Lexus více bodů, musela by být vylepšena ochrana pánve a hlavy dospělých chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4184%2055%686%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)