Euro NCAP 2010: Kia Venga – Plný počet hvězd po reparátu

Euro NCAP 2010: Kia Venga – Plný počet hvězd po reparátu

 
 

Z opakovaných testů Euro NCAP si Kia Venga odváží 5 hvězd, které by i v roce 2012 uhájila.

Zlepšit by se přesto mohla především mezní ochrana hrudníku při čelním nárazu a nárazu na kůl a ochrana chodců (pánev, hlava dospělého).

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model Kia Venga 1,4 GLS s karosérií pětidveřové MPV o hmotnosti 1220 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce. Boční a hlavové airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl). Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1 Bimbofix, v případě mladší figuríny s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých

Testy vozu Kia Venga prováděné Euro NCAP v březnu 2010 odhalily určité slabiny, a to zejména při čelním nárazu, takže ve finále vůz získal pouze 4 hvězdy. Výrobce se s tímto výsledkem nespokojil a provedl celou řadu vylepšení: strukturální změny s cílem redukovat rotaci vozu při čelním nárazu, nové naladění zádržných systémů s cílem snížit zatížení hrudníku a bérců, modifikace zadních sedadel kvůli zvýšení účinnosti dětských zádržných systémů a hlavně opatření s cílem zabránit naříznutí bezpečnostního pásu, což byl při posledním testu patrně největší problém.

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Mezní ochrana hrudníku řidiče je sice lepší než slabá ochrana vyhodnocená v březnu, pořád to ale není oslnivý výsledek. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a bérců cestujících vpředu, nicméně konstrukce spínací skříňky a sloupku řízení je pro bérce řidiče riziková.

 [555×192]

Provedené modifikace neměly dopad na hodnocení bočního nárazu, které je tedy shodné jako v březnu (maximum bodů).

Při agresivnějším nárazu na kůl byla zaznamenána mezní ochrana hrudníku.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,584%8100%7,290%3,485%3289%

Ochrana dětí

V březnu došlo při zpětném pohybu k nárazu hlavy figuríny do obložení C sloupku karosérie. Tento jev nebyl při opakované zkoušce pozorován. Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je zřetelná a systém byl patřičně komisaři oceněn. Permanentní samolepka varuje na nebezpečí vyplývající z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,999%4100%2100%754%--
36 měsíční10,890%4100%2100%--
Ochrana dětí-4285%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá, Kia Venga získává maximum bodů.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je ve všech zkoušených zónách mezní.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 4 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 2 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,853%4,270%6100%2364%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační sytém je k dispozici jako mimořádná výbava pro čtyři evropské země, jinak je součástí základní výbavy. Souhrnně bude tedy k dispozici v základní výbavě pro většinu prodejních objemů, a proto byl tento systém organizací Euro NCAP zařazen do testu a hodnocen. Omezovač rychlosti nastavitelný řidičem je sice k dispozici jako mimořádná výbava, jelikož však není součástí základní výbavy pro žádnou variantu modelu Venga, nebyl tento systém hodnocen. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce je standardní výbavou.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Kia Venga podrobená opakovaným nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení maximální počet hvězd (dříve jen 4 hvězdy). Zlepšit by se mohla mezní ochrana hrudníku při čelním nárazu a nárazu na kůl, dále pak ochrana chodců (pánev, hlava dospělého chodce).

Současných 5 hvězd by i v roce 2012 obhájila.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%4285%2364%571%82%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP Kia Venga (2010)

Spolupracujeme s TipCars.com
USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila

Spojené státy po letech zpoždění a nečekaného prodražení…

Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily…

Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Kia Euro NCAP MPV

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

Kia Venga 2015: Facelift s výraznější přídí Kia Venga 2015: Facelift s výraznější přídí

Malé MPV Kia Venga dostává pro nadcházející modelový rok…

 



 
Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Dnes 08:00

V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy!




Blesk.cz

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

Přechod studené fronty tentokrát vyšel na neděli, ale i přes to, že oblačnosti i srážek bude více než v sobotu,…

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

 

iSport.cz

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat smíchu u lavičky

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat…

Poprvé se postavil na lavičku Sokolova v soutěžním zápase a svůj tým v poklidu dovedl do druhého kola…

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky, zamířil i na stadion

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky,…

Útočník Jaromír Jágr je zpět v Česku, kam přiletěl v pátek odpoledne. V sobotu se česká legenda objevila na…

 

Reflex.cz

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální anorexií trpí i muži

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální…

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli mohou mít muži mentální anorexii. Můj velmi dobrý známý měl matku…

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Fotograf Martin Straka se na Colours of Ostrava vyskytoval i závěrečný den festivalu. A opět z něj přinesl…