Euro NCAP 2010:  Kia Venga – Čtyři hvězdy a jeden problém

Euro NCAP 2010: Kia Venga – Čtyři hvězdy a jeden problém

 
 
13.3. 2010 SK

Z testů Euro NCAP si novinka odváží čtyři hvězdy. Problém s naříznutým bezpečnostním pásem výrobce promptně odstranil. Prostor pro vylepšení je určitě v oblasti ochrany dětí a v oblasti ochrany hlavy dospělého chodce při kontaktu s kapotou.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Kia Venga 1,4 GLS s karoserií pětidveřové MPV o hmotnosti 1220 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce. Boční a hlavové airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl). Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1 S ISOFIX, v případě mladší figuríny s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých
Když komisaři shlédli vůz po zkoušce čelního nárazu, objevili na bezpečnostním pásu poškození řezného charakteru v rozsahu asi jedné čtvrtiny šířky pásu. Tento částečný řez v místě ukotvení pásu do B sloupku karoserie byl přisouzen skutečnosti, že během přípravy vozu na zkoušku v laboratoři došlo patrně k zachycení pásu v kolejnici pro podélný posun sedadla.

Výrobce na toto zjištění pružně zareagoval a navrhnul opatření v podobě ochranného „rukávu“ na spodní části pásu. Toto opatření bylo okamžitě nasazeno do výroby.

Ti, kteří si vůz již zakoupili, jsou prostřednictvím dealerské sítě zváni na bezplatnou instalaci tohoto ochranného prvku.

 [555×192]

Údaje zaznamenané zkušební figurínou řidiče při čelním nárazu indikují kontakt hrudníku s věncem volantu. Konstrukce přístrojové desky obsahuje tuhé struktury, které představují riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Figurína spolujezdce zaznamenala velký rozdíl v pohybu horní a dolní části vnitřní nohy, což je neklamným příznakem vysokého rizika poranění kolena.

Prostor pro cestující zůstal celkově během čelního nárazu stabilní. Při bočním nárazu získala Kia Venga maximální počet bodů.

Při nebezpečnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní a jako dobrá pro ostatní sledované oblasti. Rovněž dobrá je ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,761%8100%7,290%3,485%2879%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb hlavy starší z figurín povolené meze (mladší figurína byla usazena v sedačce s orientací proti směru jízdy). Nicméně při zpětném pohybu narazila hlavy figuríny do obložení C sloupku karoserie.

Při bočním nárazu byly obě figuríny spolehlivě ochráněny svými zádržnými systémy. Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy.

Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je zřetelná a systém byl patřičně komisaři oceněn. Permanentní samolepka varuje na nebezpečí vyplývající z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční6,655%4100%2100%862%--
36 měsíční5,748%4100%2100%--
Ochrana dětí-3266%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Kia Venga maximum bodů.

Ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako mezní ve všech třech zkušebních sektorech. V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte (4 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 2 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,853%4,270%6100%2364%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém je k dispozici jako mimořádná výbava pro čtyři evropské země, jinak je součástí základní výbavy. Souhrnně bude tedy k dispozici v základní výbavě pro většinu prodejních objemů, a proto byl tento systém organizací Euro NCAP zařazen do testu a hodnocen.

Omezovač rychlosti nastavitelný řidičem je sice k dispozici jako mimořádná výbava, jelikož však není součástí základní výbavy pro žádnou variantu modelu Venga, nebyl tento systém hodnocen.

Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce je standardní výbavou.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Kia Venga podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení 4 hvězdy.

Při čelním nárazu se objevilo nebezpečí v podobě naříznutého pásu. Tento problém ale výrobce rychle ošetřil.

Potenciál pro další zlepšení lze spatřit v ochraně dětí a v ochraně hlavy dospělého chodce.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2879%3266%2364%571%72%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Kia Venga (2010)
Spolupracujeme s TipCars.com
Správci daně přístup k bankovním údajům získat nemají, rozhodli senátoři Správci daně přístup k bankovním údajům získat nemají, rozhodli senátoři

Senát dnes zamítl předlohu, podle níž by banky,…

Slovensko bojuje o pátou automobilku Slovensko bojuje o pátou automobilku

Čínský výrobce elektromobilů Zhidou zvažuje umístění nové…

Zeman jmenoval Opatu náčelníkem generální štábu. Nahradí Bečváře Zeman jmenoval Opatu náčelníkem generální štábu. Nahradí Bečváře

Prezident Miloš Zeman dnes jmenoval na Pražském hradě…

Přetahovaná o televizi Sky graduje, Comcast podal protinabídku za stovky miliard Přetahovaná o televizi Sky graduje, Comcast podal protinabídku za stovky miliard

Americká mediální společnost Comcast podala protinabídku…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Kia Euro NCAP MPV Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě

Zdálo se, že malé SUV Stonic se stane nepřímým nástupcem…

Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

 



 
Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu

Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu

Dnes 15:50

Nissan Leaf ve své nové generaci i přes jistá zaváhání v nárazových testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd.




Blesk.cz

Štastná Veronika Freimanová: Raduje se z narození holčičky!

Štastná Veronika Freimanová: Raduje se z narození holčičky!

Roli babičky Veronika Freimanová (62) zažívá poprvé. Její dcera Tereza Brabcová, kterou má s režisérem…

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila její slova tři týdny po porodu

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila…

Synka Benedikta přivedla na svět teprve začátkem dubna, ale už teď přemýšlí o dalších dětech. Modelka a…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Odstavený Satoranský. Hraje posila z Číny, proč v play off ztratil důvěru?

Odstavený Satoranský. Hraje posila z Číny, proč v…

Vrátili se do hry. Ze stavu 0:2 udělali 2:2 a dál sní, jak odstřelí z cesty lídra Východní konference. Tomáš…

 

Reflex.cz

Dánský konstruktér dostal za vraždu novinářky doživotí. Ve své ponorce ji před smrtí mučil

Dánský konstruktér dostal za vraždu novinářky…

V Dánsku byl dnes k doživotnímu trestu vězení odsouzen konstruktér Peter Madsen, který byl shledán vinným, že na…

Dominik Duka slaví 75 let. Osud kardinála má teď v rukou papež František

Dominik Duka slaví 75 let. Osud kardinála má teď v…

Kardinál Dominik Duka ve čtvrtek slaví pětasedmdesátiny, což je věk pro demisi katolických biskupů. Děje se tak…