Euro NCAP 2010:  Kia Venga – Čtyři hvězdy a jeden problém

Euro NCAP 2010: Kia Venga – Čtyři hvězdy a jeden problém

 
 

Z testů Euro NCAP si novinka odváží čtyři hvězdy. Problém s naříznutým bezpečnostním pásem výrobce promptně odstranil. Prostor pro vylepšení je určitě v oblasti ochrany dětí a v oblasti ochrany hlavy dospělého chodce při kontaktu s kapotou.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Kia Venga 1,4 GLS s karoserií pětidveřové MPV o hmotnosti 1220 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce. Boční a hlavové airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl). Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1 S ISOFIX, v případě mladší figuríny s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých
Když komisaři shlédli vůz po zkoušce čelního nárazu, objevili na bezpečnostním pásu poškození řezného charakteru v rozsahu asi jedné čtvrtiny šířky pásu. Tento částečný řez v místě ukotvení pásu do B sloupku karoserie byl přisouzen skutečnosti, že během přípravy vozu na zkoušku v laboratoři došlo patrně k zachycení pásu v kolejnici pro podélný posun sedadla.

Výrobce na toto zjištění pružně zareagoval a navrhnul opatření v podobě ochranného „rukávu“ na spodní části pásu. Toto opatření bylo okamžitě nasazeno do výroby.

Ti, kteří si vůz již zakoupili, jsou prostřednictvím dealerské sítě zváni na bezplatnou instalaci tohoto ochranného prvku.

 [555×192]

Údaje zaznamenané zkušební figurínou řidiče při čelním nárazu indikují kontakt hrudníku s věncem volantu. Konstrukce přístrojové desky obsahuje tuhé struktury, které představují riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Figurína spolujezdce zaznamenala velký rozdíl v pohybu horní a dolní části vnitřní nohy, což je neklamným příznakem vysokého rizika poranění kolena.

Prostor pro cestující zůstal celkově během čelního nárazu stabilní. Při bočním nárazu získala Kia Venga maximální počet bodů.

Při nebezpečnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní a jako dobrá pro ostatní sledované oblasti. Rovněž dobrá je ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,761%8100%7,290%3,485%2879%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb hlavy starší z figurín povolené meze (mladší figurína byla usazena v sedačce s orientací proti směru jízdy). Nicméně při zpětném pohybu narazila hlavy figuríny do obložení C sloupku karoserie.

Při bočním nárazu byly obě figuríny spolehlivě ochráněny svými zádržnými systémy. Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy.

Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je zřetelná a systém byl patřičně komisaři oceněn. Permanentní samolepka varuje na nebezpečí vyplývající z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční6,655%4100%2100%862%--
36 měsíční5,748%4100%2100%--
Ochrana dětí-3266%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Kia Venga maximum bodů.

Ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako mezní ve všech třech zkušebních sektorech. V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte (4 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 2 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,853%4,270%6100%2364%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém je k dispozici jako mimořádná výbava pro čtyři evropské země, jinak je součástí základní výbavy. Souhrnně bude tedy k dispozici v základní výbavě pro většinu prodejních objemů, a proto byl tento systém organizací Euro NCAP zařazen do testu a hodnocen.

Omezovač rychlosti nastavitelný řidičem je sice k dispozici jako mimořádná výbava, jelikož však není součástí základní výbavy pro žádnou variantu modelu Venga, nebyl tento systém hodnocen.

Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce je standardní výbavou.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Kia Venga podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení 4 hvězdy.

Při čelním nárazu se objevilo nebezpečí v podobě naříznutého pásu. Tento problém ale výrobce rychle ošetřil.

Potenciál pro další zlepšení lze spatřit v ochraně dětí a v ochraně hlavy dospělého chodce.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2879%3266%2364%571%72%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Kia Venga (2010)
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Kia Euro NCAP MPV Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě

Zdálo se, že malé SUV Stonic se stane nepřímým nástupcem…

Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…