Euro NCAP 2010:  Kia Venga – Čtyři hvězdy a jeden problém

Euro NCAP 2010: Kia Venga – Čtyři hvězdy a jeden problém

 
 

Z testů Euro NCAP si novinka odváží čtyři hvězdy. Problém s naříznutým bezpečnostním pásem výrobce promptně odstranil. Prostor pro vylepšení je určitě v oblasti ochrany dětí a v oblasti ochrany hlavy dospělého chodce při kontaktu s kapotou.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Kia Venga 1,4 GLS s karoserií pětidveřové MPV o hmotnosti 1220 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce. Boční a hlavové airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl). Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1 S ISOFIX, v případě mladší figuríny s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých
Když komisaři shlédli vůz po zkoušce čelního nárazu, objevili na bezpečnostním pásu poškození řezného charakteru v rozsahu asi jedné čtvrtiny šířky pásu. Tento částečný řez v místě ukotvení pásu do B sloupku karoserie byl přisouzen skutečnosti, že během přípravy vozu na zkoušku v laboratoři došlo patrně k zachycení pásu v kolejnici pro podélný posun sedadla.

Výrobce na toto zjištění pružně zareagoval a navrhnul opatření v podobě ochranného „rukávu“ na spodní části pásu. Toto opatření bylo okamžitě nasazeno do výroby.

Ti, kteří si vůz již zakoupili, jsou prostřednictvím dealerské sítě zváni na bezplatnou instalaci tohoto ochranného prvku.

 [555×192]

Údaje zaznamenané zkušební figurínou řidiče při čelním nárazu indikují kontakt hrudníku s věncem volantu. Konstrukce přístrojové desky obsahuje tuhé struktury, které představují riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Figurína spolujezdce zaznamenala velký rozdíl v pohybu horní a dolní části vnitřní nohy, což je neklamným příznakem vysokého rizika poranění kolena.

Prostor pro cestující zůstal celkově během čelního nárazu stabilní. Při bočním nárazu získala Kia Venga maximální počet bodů.

Při nebezpečnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní a jako dobrá pro ostatní sledované oblasti. Rovněž dobrá je ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,761%8100%7,290%3,485%2879%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb hlavy starší z figurín povolené meze (mladší figurína byla usazena v sedačce s orientací proti směru jízdy). Nicméně při zpětném pohybu narazila hlavy figuríny do obložení C sloupku karoserie.

Při bočním nárazu byly obě figuríny spolehlivě ochráněny svými zádržnými systémy. Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy.

Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je zřetelná a systém byl patřičně komisaři oceněn. Permanentní samolepka varuje na nebezpečí vyplývající z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční6,655%4100%2100%862%--
36 měsíční5,748%4100%2100%--
Ochrana dětí-3266%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Kia Venga maximum bodů.

Ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako mezní ve všech třech zkušebních sektorech. V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte (4 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 2 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,853%4,270%6100%2364%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém je k dispozici jako mimořádná výbava pro čtyři evropské země, jinak je součástí základní výbavy. Souhrnně bude tedy k dispozici v základní výbavě pro většinu prodejních objemů, a proto byl tento systém organizací Euro NCAP zařazen do testu a hodnocen.

Omezovač rychlosti nastavitelný řidičem je sice k dispozici jako mimořádná výbava, jelikož však není součástí základní výbavy pro žádnou variantu modelu Venga, nebyl tento systém hodnocen.

Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce je standardní výbavou.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Kia Venga podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení 4 hvězdy.

Při čelním nárazu se objevilo nebezpečí v podobě naříznutého pásu. Tento problém ale výrobce rychle ošetřil.

Potenciál pro další zlepšení lze spatřit v ochraně dětí a v ochraně hlavy dospělého chodce.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2879%3266%2364%571%72%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Kia Venga (2010)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Kia Euro NCAP MPV Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě Kia jde proti trendu. Malé MPV Venga zůstává ve výrobě

Zdálo se, že malé SUV Stonic se stane nepřímým nástupcem…

Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV! Kia Venga: Nástupce bude mnohem stylovější, a hlavně SUV!

Kia plánuje nástupce MPV Venga. Na trhu by měl být do…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Včera

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník. Encefalitida hrozí také ze sýrů

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník.…

Máte pocit, že je na klíšťata ještě brzy? Opak je pravdou. Odborníci už zaznamenávají případy, kdy se lidé…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida nastoupil v závěru

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida…

Záložník Vladimír Darida nastoupil poprvé od říjnového zranění kolena a následné operaci na pár minut za Herthu,…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Hajósi Pincék je malým rájem pro milovníky vína. Najdete zde více než tisíc vinných sklepů

Hajósi Pincék je malým rájem pro milovníky vína.…

Těsně vedle maďarského městečka Hajós čeká na mlsné bonvivány více než tisícovka útulných vinných sklípků.…