Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Mitsubishi ASX – Pět hvězd

Jan Blaha
Diskuze (0)
Z testů Euro NCAP si nový Mitsubishi ASX odváží 5 hvězd, které by i v roce 2012 uhájil.

Nejproblematičtější je patrně slabá ochrana hrudníku při nárazu na kůl, ochrana chodidel a kotníků při čelním nárazu a ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Mitsubishi ASX 2WD, se vznětovým agregátem o objemu 1,8 litru ve výbavě Invite s karoserií hatchback o hmotnosti 1450 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G0/1 S, pro starší figurínu pak rovněž autosedačka Fair G0/1 S (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní, s minimálním posunem A sloupku po nárazu.

Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Výrobce prokázal, že je zaručena stejná ochrana pro cestující s nestandardními tělesnými parametry a v nestandardních pozicích při sezení. Ochrana chodidel a kotníků je ale pouze mezní.

crashtest mitsubishi euroncap crashtest mitsubishi euroncap

Při bočním nárazu je ochrana dobrá a vůz získal maximum bodů..

Při agresivnějším nárazu na kůl odpovídá míra stlačení žeber hrudníku pouze slabé ochraně.

Ochrana jakou poskytuje sedadlo a opěrka hlavy krční páteři při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1488%8100%675%2,973%3186%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu spolujezdcova airbagu je pro řidiče málo zřetelná.

Trvanlivě upevněná varovná samolepka jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční9,378%4100%2100%538%--
36 měsíční11,999%4100%2100%--
Ochrana dětí-3878%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve čtyřech ze šesti zkoušených zónách uprostřed, na krajích je nedostačující.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty všude nedostačující.

Ochrana hlavy dítěte v oblastech s největší pravděpodobností kontaktu s kapotou je převážně dobrá.

Podobně je na tom i ochrana hlavy dospělého chodce v téměř všech zkoušených oblastech, což není zcela běžný výsledek.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců17,673%00%467%2260%

Asistenční systémy

Mitsubishi ASX je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem, mimo několik evropských zemí, kde se jedná o prvek mimořádné výbavy. Protože se ale předpokládá, že celková prodejní čísla vozů se stabilizačním systémem překonají očekávání EuroNCAP, byl systém oceněn třemi body. Součástí základní výbavy je také připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mitsubishi ASX podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získal v celkovém hodnocení maximální počet hvězd. Přesto by se mohla zlepšit například ochrana chodidel a kotníků při čelním nárazu, ochrana hrudníku při nárazu na kůl nebo ochrana krční páteře při nárazech zezadu.

Současných 5 hvězd by Mitsubishi ASX dle nastavených kritérií pro rok 2012 těsně obhájilo.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%3877%2055%686%79%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Jan Blaha
Diskuze (0)